![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,106
|
![]()
Mens de fleste har avskrevet 50 seters jet som et dødt konsept for lenge side, er verken Embraer eller andre aktører like negative. Så spørsmålet er fortsatt om vi har sett den siste nye 50 seteren, eller om det i fremtiden vil komme en ny modell?
https://www.flightglobal.com/news/ar...at-jet-460505/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
USA var jo stormarkedet for disse, med CRJ-200 og ERJ-145. I tillegg til høyt drivstoff-forbruk pr sete har pilotmarkedet endret seg. En typisk styrmannslønn hos en regional i USA er over det doble av hva den var for 10-15 år siden. Tidligere kunne begynnerlønn være ned mot 10USD pr time, dvs 10-12k pr år. I dag er første års betaling i flere selskaper som opererer 50-setere 60-70k, med en timelønn på 51USD.
Jeg har ikke tro på noe mindre enn 70 seter når det gjelder jet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,121
|
![]()
I tillegg vurderer Longview aviation/de Havilland å blåse nytt liv i Dash8 med 50 seter.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Men Il-96 var ikke død! | VC-10 | Flyforum | 43 | 02-11-2023 12:41 |
Men A310 var ikke død | LN-AFG | Flyforum | 0 | 27-06-2018 11:46 |
Men 767'en var ikke død .. | LN-MOW | Flyforum | 13 | 25-04-2018 18:04 |
767 er ikke død... | Someone | Flyforum | 7 | 11-11-2008 19:33 |
Caravellen var ikke død | MartinL | Flyforum | 10 | 05-09-2008 12:30 |