Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-08-2019, 07:53   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,106
OBB 19 50 seteren - død eller ikke?

Mens de fleste har avskrevet 50 seters jet som et dødt konsept for lenge side, er verken Embraer eller andre aktører like negative. Så spørsmålet er fortsatt om vi har sett den siste nye 50 seteren, eller om det i fremtiden vil komme en ny modell?

https://www.flightglobal.com/news/ar...at-jet-460505/

Quote:
Embraer sees an opportunity to develop a new 50-seat jet, and SkyWest has interest in ordering several hundred.

But that does not mean such an aircraft will actually get built.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2019, 08:28   #2
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: 50 seteren - død eller ikke?

USA var jo stormarkedet for disse, med CRJ-200 og ERJ-145. I tillegg til høyt drivstoff-forbruk pr sete har pilotmarkedet endret seg. En typisk styrmannslønn hos en regional i USA er over det doble av hva den var for 10-15 år siden. Tidligere kunne begynnerlønn være ned mot 10USD pr time, dvs 10-12k pr år. I dag er første års betaling i flere selskaper som opererer 50-setere 60-70k, med en timelønn på 51USD.

Jeg har ikke tro på noe mindre enn 70 seter når det gjelder jet.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2019, 08:42   #3
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,121
Default Re: 50 seteren - død eller ikke?

I tillegg vurderer Longview aviation/de Havilland å blåse nytt liv i Dash8 med 50 seter.
Quote:
De Havilland will also study potential demand, particularly in North America, for stretched or shortened Dash 8 variants, says Young, noting most 50-seaters in service are nearing retirement. North American airlines operate about 870 aircraft in the 50-seat category, the vast majority being aging CRJs and Embraer ERJs, according to Cirium fleets data.

Those types are long out of production and few replacement options exist beyond ATR's 42-600 turboprop. As a result, United Airlines is actually ripping seats from 70-seat CRJ700s to create 50-seaters dubbed CRJ550s.
https://www.flightglobal.com/news/ar...rgence-460454/
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Men Il-96 var ikke død! VC-10 Flyforum 43 02-11-2023 12:41
Men A310 var ikke død LN-AFG Flyforum 0 27-06-2018 11:46
Men 767'en var ikke død .. LN-MOW Flyforum 13 25-04-2018 18:04
767 er ikke død... Someone Flyforum 7 11-11-2008 19:33
Caravellen var ikke død MartinL Flyforum 10 05-09-2008 12:30


All times are GMT +2. The time now is 22:40.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.