![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En kvinnelig tyrkisk flykaptein kjørte feil på Gardermoen og var i ferd med å ta av utenfor rullebanen.
Aftenposten |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Synes ikke at kjønnet til kapteinen er viktig å få fram her, dessuten er hun jo en meget erfaren pilot og vært på Gardermoen flere ganger tidligere. Men hvorfor var det mulig å ta feil...bør en se på merkingen kanskej.
Stort pluss til flygelderen på OSL som reagerte ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan det ha bitte litt med saken å gjøre at vi som eneste land har gul merking på runway?
Burde ikke ha noe å si, men..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja er vel noe slikt jeg mente med mitt innlegg også.....kan det være noe med merkingen som gjør at misforståelser kan oppstå.
Forøvrig ikke overrasket over at Norge har annen farge enn de andre landene..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jan 2005
|
![]()
Norge har vel gul merking av den grunn at hvit merking ville være veldig vanskelig å se i vinterhalvåret pga snø.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er ihvertfall (den gode) begrunnelsen for gul midtstripe på vei, men på en rullebane bør det vel helst ikke være alt for mye snø uansett, eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er ikke alltid så lett å unngå gitt. Synes det egentlig er en god ide med de gule banemerkingene i Norge. Det synes faktisk de utenlandske pilotene jeg har snakket med som flyr til Norge også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja forstår argumentene om gul merkeing....men merkelig at det er kun i Norge en ser behovet...finnes da mange land med snø....
....og om en redusere eller øker misforståelsene kan en vel diskutere.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Farge på striper har vel meget lite å si når hendelsen fant sted sent på kvelden i oktober måned. På denne tiden av året er det vel ganske mørkt, så det vil si at lysene er tent. Gardermoen har grønne senterlinjelys på alle Taksebaner, samt gule og hvite kantlys/senterlys på rullebanen. Kan man virkelig ta feil av disse?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Bra poeng....piloten får svare på det. Er lysfargene ulikt resten av verden også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Air Traffic Controller
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette er OT så det hodler. Men tar sjansen på at noen synes det er litt morsomt. I natt jeg drømte at... - jeg drømte i natt, i flere sesanser, at jeg forelsket meg i en tyrkisk kvinnelig pilot. Hun var lita og søt, med mørkt og veldig kort hår. Det pussige var at hun ikke kunne være mer enn 25 år. Så her er det noe som ikke stemmer... jaja, slik går det når man leser for mye på scaiair sent på kvelden....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dream on!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TRJet - Tyrkisk gjenopplivning av Dornier | Someone | Flyforum | 2 | 15-07-2016 16:31 |
Pilot forsøkt blendet av laser ved Gardermoen | ENGM 911 | Flyforum | 0 | 12-09-2010 23:04 |
Teknisk feil på DY fra Evenes til Gardermoen. Hva var galt? | fallberg | Flyteknisk forum | 17 | 01-10-2008 21:38 |
Tyrkisk MD80 | sk931 | Flyforum | 4 | 29-06-2005 19:22 |
155 feil på Hercules etter Tyrkisk verksted | DY | Flyforum | 7 | 02-03-2005 10:16 |