![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]()
En US Marine Corps MV Osprey tiltrotor er styrtet i havet under en
joint militærøvelse i det NØ-lige Australien. 26 mand er reddet, mens 3 formodes omkomne. http://www.nbcnews.com/news/us-news/...ralian-n789836 (Jeg skal ikke gøre mig klog på denne types nytteværdi, taktiske betydning og safety record. Jeg er bare lidt fascineret af dette (i mine øjne!) suverænt grimmeste flyvende apparat, der nogen sinde er lettet fra moder jord ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Denne er heller ikke vakker, viv
![]()
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]() ![]() Er det en tidlig udgave af en heli/fixed wing kombi-ting, altså fra før den tiltende rotor blev opfundet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Det der er en Rotodyne.
Bygget plastikmodel av en slik for 50 år siden. Ble aldri noen suksess, men ser spennende ut. Ospery ja, har vært plaget av ulykker siden første prøvetur. Trodde dem hadde fått kurert problemene, men ser ikke slik it dessverre. ![]()
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,632
|
![]()
@RTP: Jasså, du satt og bygget Airfix i dine yngre dager du også
![]() Når det gjelder Rotodyne og andre liknende prosjekter var de nok ofte drevet av mer entusiasme og -ihverfall i Rotodynes tilfelle- politisk styring. Vi må huske på at bortsett fra militære bruksområder var det et veldig lite og eksklusivt sivilt marked for denslags farkoster, og det var vel ingen av dem som ble bygget i stor skala. Ulykkene med Osprey har såvidt jeg har skjønt som oftest inntruffet i overgangsfasen mellom horisontal og vertikal flyving. Det er vel også denne som er mest kritisk og teknisk krevende? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
Hadde dilla må vite. Alt det forandret seg circa i 14 års alderen da jeg oppdaget øl, piker og mopeder. Da så jeg lyset og hadde det travelt noen år før frydillaen kom tilbake og man hoppet i det.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fantastiska EY priser CPH-Australien 5600 SEK | L-1011 | Reiseforum | 3 | 18-12-2012 19:16 |
Skandinavisk turisme i Australien | Fysikeren | Flyforum | 16 | 02-06-2010 13:50 |
Bell/Boeing (M)V-22 Osprey! | SE-SAM | Samlerhjørnet | 9 | 23-01-2010 19:00 |
Nødlanding i Australien | sk931 | Flyforum | 18 | 15-10-2008 14:17 |