![]() |
|
![]() |
#181 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
For et sted mellom 99% og 99,9% av alle nordmenn så er det jo i praksis ingen endring. Og av de det gjelder for så spør det uansett hvor mange som har/hadde tenk seg til USA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Se der ja, godt med flere som leser! Man kan med andre ord få en situasjon hvor ESTA er "gyldig", men hvor man ikke har lov til å benytte seg av nevnte ESTA fordi man har besøkt et "forbudt land"... Greit å være klar over!
![]()
![]() |
#184 |
Newcomer
|
![]()
Det här är ju underbart. Min far är iranier och ska till Los Angeles på en introduktionskonferens för sitt nya jobb i mars. Det svinet (ja, han är ett svin) har läst på och gjort ESTA där han förnekar sitt dubbla medborgarskap.
Kommer vänta tills han checkat in och fått boardingkort (så han inte stoppas från att flyga) och sen direkt ringa till CBP och DHS och informera om hans bedrägeri. Så när han landar på LAX...hihihihihi! ![]() Sen så är det ju inte underligt att ESTAt inte revokas för de som bara besökt "terrorstaterna": det registreras ju inte i systemet var du har varit, däremot om du har dubbelt medborgarskap. Last edited by Crazydre; 25-01-2016 at 08:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er bare det at visumkverna til USA er verre enn det meste man kommer borti. Ja har vært igjennom det før da jeg studerte der. Hadde det vært et "normalt " visum typ Russland eller Kina hadde jeg ikke brydd meg så mye.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fordelen med USA-visum, i motsetning til visum til Russland og Kina, er at det som regel varer ganske mye lenger. Hadde man måttet gå gjennom den prosessen hver gang man skulle til USA hadde det vært en del verre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da har jeg ihvertfall knota meg igjennom DS160 skjemaet for B1/B2 visumet og bestilt avtale på ambassaden. Visstnok så er normal gyldighetstid på dette for norske statsborgere 10 år og kan overføres til nytt pass ved å ta med det gamle. Woho da gjelder det å ikke miste passet da. Slipper å tenke på ESTA i god tid fremover. Ganske kjekt egentlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Her er mer utfyllende informasjon om endringene: Visa Waiver Program Improvement and Terrorist Travel Prevention Act Frequently Asked Questions.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#192 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#194 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det kan godt hende - men jeg har uansett vært i USA mange ganger, aldri havnet i politiets søkelys verken her eller der borte og alltid holdt meg til vilkårene visumet og ESTA. Det eneste jeg nå har gjort "galt" er å ha vært en helgetur til Teheran. Iran ønsker jo nå å tiltrekke seg folk fra Vesten og som i stor grad land som kan reise igjennom VWP til USA (ESTA) nå som sanksjonene er opphevet fra FN og EU sin side. EU har protestert mot lovgivningen og det samme har iransk-amerikanske foreninger gjort i USA. Jeg personlig har ikke hørt om noen som har blitt med i IS eller andre terrorgrupper etter å ha vært i Iran. Syria og Sudan kan man kanskje forstå (dvs Sudan er også litt rart) - så det tyder på at amerikanske myndigheter nå blander barter og snørr. Det her kommer aldri til å bli reversert uansett. Men men de frykter jo muligens for Donald Trumps popularitet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
nah skrev jeg med hensikt "kan" medfoere tregere immigrasjon. En skal ogsaa huske paa at EU med Schengen ogsaa har begrensninger for US Citizens som vi i Norge ikke saa lett er klar over.
![]() |
![]() |
#196 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
I USA kan du reise ut noen timer tel Canada og komme tilbake samme dag aa faa nye 90 dager. Du faar ikke lov aa komme tilbake til EU foer 180 Dager har passert. Og dette haandheves meget strengt uten unntak.
![]() |
#198 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
<mod>
Denne tråden er for USA ESTA/Visum og de som lurer på noe rundt det Visum generelt andre steder: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=128421 Om noen plutselig mangler noe så skriv på nytt et annet sted </mod>
![]() |
#199 |
Newcomer
|
![]()
Man kan inte använda kioskerna och måste gå via Visitors-kön, och den är mycket långsammare. Undantaget på Torontos preclearance, där kan folk med B1, B2 eller B1/B2-visum använda kioskerna
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Med b1/b2 visum isf esta er forøvrig standard opphold 180 dager. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-tur 2011 | akira | Reiseforum | 4 | 04-01-2011 15:59 |
ESTA-avgift for å "promotere" USA | BSSW | Flyforum | 1 | 11-09-2009 19:03 |
ESTA-ved innreise USA | SQ 777 | Reiseforum | 15 | 14-12-2008 10:23 |
Visum-kaos til USA efter oktober 2005 | HenrHans | Flyforum | 6 | 10-05-2005 11:51 |