![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei.
Jeg var ute å reiste sist helg fra EVE-OSL.¨ På flyet satt jeg sammen med en mann, som var også fly interessert. Vi begynte å prate om flyplasser osv , under flyturen sørover. Da tok han opp teamet at han syns det er alt for få avganger daglig fra EVE til OSL. Bare 6 stk i vinter halvåret og 7 i sommer sesongen sa han. SAS 3 daglige avganger Norwegian det samme. SAS formiddags fly har avgang kl.10.35 og Norwegian`s kl. 11.05. Det han syns er rart og synd er at etter begge formiddags flyene til SAS og Norwegian , går det ikke fly. før på kvelden igjen fra EVE til OSL. SAS har jo neste avgang kl 17.55 og DY Kl. 20.05. Poenget hans var at han mener at det bør gå fly til OSL fra EVE i mellom kl. 2-4 på ettermiddagen å. Last edited by Tarzan; 17-01-2016 at 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Må si meg litt enig at det er lenge å vente fra kl. 10.35 eller kl. 11.05 og helt til kvelden , på neste fly til OSL. Og kanskje andre reisende også fra EVE. Vet jo at Norwegian har avgang til OSL fra EVE KL. 15.45 i sommer sesongen.
Men det er vel opptil flyselskapene hvordan di tenker med ruteplaner osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er disse flyene veldig fulle, og er det veldig dyre billetter?
6/7 daglige avganger høres ikke lite ut for meg, men problemet er vel heller tidene, og ikke antallet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Alle gangene jeg har reist med DY. Så har flyene vært stapp fulle både opp og ned. Og etter det jeg har hørt. Så har DY fulle fly ja. Men vet ikke med SAS da. Nei billettene er ganske grei i pris,.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Star Alliance only.
|
![]()
Svaret er vel enkelt og greit:
Tilbud/etterspørsel. Best utnyttelse av flyflåte mtp. inntjening og ruteprogram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
DY har normalt en avgang sørover ca 1530 i tillegg. Mener den er tilbake fra mars av. Januar og februar er veldig rolige måneder generelt og dette har vært gjort tidligere år også. SAS har brukt å kutte morgenavgangen i samme periode, men den ser det ut til at de har latt være i fred i år.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå kjenner ikke jeg til belegg og inntjening på disse rutene men med utgangspunkt i antall seter tilgjengelig så høres det heller ut som om at EVE er et offer for ruteplanlegging og hvor flyene skal brukes når da "alle" fly ikke alltid kan gå på ideelle tidspunkt for de reisende selv om markedet er der. I tillegg kan det være utfordringer med slots på OSL i ettermiddagsrushet muligens.
OSL er selv offer for det på en del utenlandsruter der de tvinger pax via ARN/CPH for å få kabalen til å gå opp evt i kombinasjon med tilgjengelige slots. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Air Traffic Controller
|
![]()
SAS har ikke flydd fra Evenes på lørdager på mange mange år. I sommer skal dem fly to rundturer til Oslo, med CRJ900
Vi kan komme til å se en spennende utvikling på Evenes, når Framnes legges ned, og forsvaret reetablerer seg. Last edited by catocontrol; 18-01-2016 at 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
SAS har kuttet morgen flyet fra EVE-OSL som har avgang kl. 06.45 i månedene Jan.,Feb og noen uker i mars. Det gjelder dagene Tirsdager og Torsdager. Men etter Mars er alt som normalt igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei.
Du som nevner at SAS ikke har hatt ankomst/avganger på lørdager fra EVE på mange år. Det stemmer ikke. SAS hadde 1 daglig ankomst/avgang OSLO-EVENES-OSLO-EVENES på slutten av sensommeren 2015. Altså i månedene Juni-Juli og noen få uker i August. Det var på lørdager. Jeg husker dette fordi dette SAS flyet hadde ankomst/avgang midt oppi trykket når EVE hadde den enorme snu operasjonen men spanske cruise turister. SAS Flyet hadde selskap av 2 stk jumbo fra Vamos Air og 4 stk A321 fra Iberia. den dagen der. Så det var trangt om fly oppstillings plassene di lørdagene på EVE Lufthavn. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Qatar starter Oslo - Doha | Øivind | Flyforum | 277 | 20-08-2024 16:27 |
SAS, Antall SAS Avganger/Ankomster fra Evenes | Tarzan | Småprat | 3 | 05-04-2015 02:54 |
OSL-ARN: Fra 13 til 14 avganger på hverdager fra vinterprogrammet | MD90 | Flyforum | 0 | 30-08-2011 16:12 |
Rutekart med avganger til og fra SVG | FlyboyKarsten | Flyforum | 5 | 13-01-2011 21:55 |
NAX 208 Oslo - Bodø omdirigert til Evenes ? | LN-DAG | Flyforum | 72 | 10-03-2010 23:11 |