![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Jul 2015
Location: Copenhagen
Posts: 23
|
![]() Kilde: marinetraffic.com Hej alle. Da jeg fik en masse god feedback og mange positive tilbagemeldinger på min sidste rapport, vil jeg bidrage med en ny, dog væsentligt kortere og på dansk. Mandag d. 17. August Kl. 14 fik vi tilbagemelding fra kunden om at vi kunne komme om bord på skibet Ficaria Seaways i Rotterdam om tirsdagen. Billetterne blev bestilt til KLM's morgen afgang kl. 06:00. Der var kun plads på business Class, hvilket jeg ikke brokkede mig over. Det ville være min første gang i Business, men jeg havde ikke synderligt store forventninger på den 1½ time korte flyvetur. Tirsdag d. 18. August Vækkeuret ringede 03:45, og taxaen hentede mig kl. 04:10. Jeg har siden turen til Canada været en tur i München på ferie, på en Point-billet med SAS hvilket betød at jeg kunne komme i SAS loungen og tage min kæreste med. Denne gang fik jeg dog muligheden for at afprøve Aviators lounge i CPH, som KLM tilbyder sine Business Class og status medlemmer. Jeg ankom til CPH omkring 04:30. Der var ikke mange mennesker i terminal 2 udover chartergæster og 5-7 personer der stod ved check in til netop KLM. En dame spurgte om jeg havde priority og henviste mig derpå til den ledige skranke udenom de få der ventede. ![]() ![]() Fast-track eller CPH Express som det hedder, var ikke åbent så tidligt, men det betød heller intet da der ingen kø var. Jeg havde heller ikke travlt da loungen først åbnede kl. 05. ![]() ![]() Loungen var meget lille og udvalget tilsvarende småt, men det blev til en kop kaffe, lidt juice og nogle skiver franskbrød. Ganske udmærket og med udsigten til solen der stod op og en stigende aktivitet i lufthavnen var det faktisk et fint alternativ terminalens opholdsområder. Faktisk syntes jeg det er ærgerligt at der ikke er udsigt til flyene fra SAS loungen, da jeg personligt holder meget af at følge det liv der altid er i en lufthavn. Nå ja, og så flyene i sig selv. Kl. 05:30 gik jeg mod gaten, hvor boarding allerede var startet da jeg nåede frem. ![]() ![]() Route: KL1124 København - Amsterdam Aircraft: Boeing 737-700 #PH-BGO Gate: A20 Class: Business (C) Seat: 4A Hvis I læste min sidste rapport, vil I vide at jeg har et begrænset kendskab til det at rejse på andet end economy. Jeg var derfor overrasket over at sædeafstanden var væsentlig større end bag gardinerne. Måske fordi jeg er vandt til at passere SAS Plus kabinen, som blot er et pap-skilt påsat med velcro og de samme stole som alle andre sidder i, men jeg blev positivt overrasket over at jeg kunne strække min 1.95m lange krop, og at der faktisk var forskel på business og economy. ![]() ![]() Boarding var overstået hurtigt og vi kørte mod banen omkring 10 minutter før planlagt tid. Fuldt fly i begge klasser (Så vidt jeg kunne se) og jeg kunne strække benene og nyde solopgangen imens vi startede i en østlig retning parallelt med Øresundsbroen. Der skulle blive omkring 25°C i København den dag. ![]() ![]() ![]() Kort tid efter skiltet med sikkerhedsbæltet var slukket kom vognen rundt og uddelte mad og drikkevare. Jeg blev tiltalt ved navn hvilket jeg syntes er en rigtig fin detalje. ![]() Maden var fin og med den og min evne til at strække benene blev tankerne ledt hen på de gode 90'er hvor dette var en standard economy morgenservering hos Maersk Air og jeg endnu ikke var lang nok til at kunne nå gulvet fra stolen. ![]() ![]() Det blev tid for nedstigning mod Amsterdam og bakken blev fjernet. Inden vi gik igennem skyerne kom kaptajnen på og fortalte at "The weather in Amsterdam is pretty nasty this morning…) og det fik han ret i. ![]() ![]() Vi tog toget til Rotterdam hvor vi ankom omkring kl. 09:30. Regnen var stoppet men det var stadig koldt. Rotterdam fremstår som en meget ny og morderne by, med massere af vækst som ikke mindst skyldes at de har Europas største havn. Sidst jeg var der var vejret tilsvarende koldt, blæsende og vådt så det var ikke noget specielt glædeligt gensyn. (Havnen er dog et besøg i sig selv hvis man er interesseret i den slags) ![]() Vi tog en taxa ud til terminalen hvor DFDS betjener deres RO/RO skibe fra. Flere personer kommenterede til min forrige rapport at jeg skulle passe på med at ligge ud af informationer omkring mit arbejde. Dette har jeg taget til mig og vil derfor ikke beskrive i detaljer hvad jeg foretager mig ombord. Det som jeg troede skulle være en én-dags tur med KLM hjem kl. 21:00 samme dag, blev til en sejltur til Immingham i England og tilbage til Rotterdam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
Join Date: Jul 2015
Location: Copenhagen
Posts: 23
|
![]()
Vejret var stadig dårligt og forblev det hele aftenen og det meste af natten da vi sejlede mod Immingham.
![]() Min kollega og jeg fik hver vores kabine i passagersektionen på skibet. ![]() Onsdag d. 19. August Det blev en lang dag i Immingham da vi heller ikke her var i stand til at færdiggøre vores arbejde og tage hjem. Vejret var dog betydeligt bedre, men det hjælper ikke så meget når man arbejder inden døre. ![]() Torsdag d. 20. August Vi kom ind til en flot morgen/formiddag i Rotterdam. ![]() ![]() ![]() Omkring kl. 16 forlod vi skibet og blev kørt til immigration inde i Rotterdam centrum. Vi tog toget til Schiphol og ringede til vores rejseagent undervejs og spurgte hvornår vi kunne komme hjem. SAS havde en afgang kl. 20:20 hvilket gav os omkring 2½ time i lufthavnen. Vi søgte mod Menzies Lounge som benyttes af Star Alliance og jeg kom med som gæst på min kollegas guldkort. Jeg spiste lidt champignon suppe og nogle chips mens vi foretog os noget arbejde inden vi bevægede os mod gaten. Der var kommet en udendørs terrasse med udsigt over den internationale terminal, siden jeg var der sidst. ![]() Route: SK554 Amsterdam - København Aircraft: Airbus A320-200 #OY-KAW Gate: C06 Class: Economy Seat: 14C ![]() Flyveturen hjem til København var uden de store begivenheder. Jeg fik en gangplads og med 2 børn ved vinduet og i midten. De valgte at flytte sig op i Plus kabinen lige inden skiltet med sikkerhedsbæltet blev tændt, og forblev deroppe under hele landingen (Jeg fandt ikke helt ud af hvorfor, da deres far sad på rækken bagved med ét tredje barn). Det gav mig mulighed for at rykke ind til vinduet og nyde aftenindflyvning indover indre København, som skyldes baneudvidelsen for A380'ern. ![]() Da bagagen var indtjekket på min kollegas billet, ankom de med priority-tag som de to første kufferter på båndet. Sådan skal det være ![]() Tog en taxa hjem og låste min hoveddør op kl. 22:30. Next up er en tur til Singapore og Malaysia med Singapore Airlines via Frankfurt d. 31. August og retur direkte til København d. 3. August. Tak fordi i læste med |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,202
|
![]()
Flott rapport
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Glimrende dette!
Men fy f.... så tidlig en 06 avgang er. Det har jeg rett og slett sluttet med. Drar heller dagen før ![]() Bestikket til KLM er kult. Lurer rett og slett på å kjøpe et sett ved neste anledning. Det blir ikke så lenge til...
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
Join Date: Jul 2015
Location: Copenhagen
Posts: 23
|
![]()
Jeg ville normalt også selv vælge at flyve dagen før og tage en overnatning, men da det er vores kunder der betaler rejseomkostningerne har de det sidste ord, og sådan et hotel er en blot endnu en udgift.
Men kl 06 er urimeligt tidligt! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Takker for nok en fin-fin trip-rapport fra deg, leste nettopp din første; og begge
disse var meget interessante. Ekstra interessant med alt det maritime du tar med, siden jeg selv har jobberfaring fra både luften og sjøen (tidl. bla. jobbet i DFDS); jobber i dag til sjøs hos en av konkurrentene. Ser frem til fremtidige trip-rapporter fra deg, bra jobbet!
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
|
![]()
Glimrende rapport, kunne tenkt meg selv en tur til Rotterdam for å besøke mathallen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Brussel v/s Rotterdam | jameson82 | Reiseforum | 8 | 10-05-2012 23:44 |
Rotterdam - Amsterdam - Bergen | Scanorama | Flyforum | 5 | 01-03-2009 19:13 |
næsten 30% vækst i BLL | karsten | Flyforum | 2 | 01-11-2007 19:42 |
Næsten den halve vej | sk931 | Flyforum | 0 | 30-12-2006 19:11 |
NB næsten solgt til FL group | Jan | Flyforum | 12 | 18-10-2005 16:06 |