![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Så var det ben tiden av året igjen hvor man planlegger sommerhjemsendelse av familien.
Noen som har noen gode tips for en leie av større stasjonsvogn litt over fire uker fra 6 juli? Kommer opp mye dyrt. Så langt er Sixt rimeligst med 11500 for en Volvo V70. På forhånd takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flysitter
|
![]()
Avis har leasingbiler ifra en måned. http://www.avis.no/minilease-no
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er jo midt i fellesferien, men burde vel være mulig i prisleiet 5-8.000. Både Hertz og Avis har vel rabatterte priser ved mnd leie.
Send forespørsel på mail. Send gjerne til flere, og OSL er vel ikke ett must for å plukke opp bilen. Utleiere er selvstendige, så det er bare å sende mail til flere Avis/Hertz agenter om du finner mail adresse ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
En liten reality check angående priser..
Sixt gir meg faktisk det beste tilbudet, og da er det en Mercedes E klasse stasjonsvogn med Automatgir. Bilen er faktisk så ny at den er i produksjon nå sa damen. Fire uker – 13.600 «all in» Fellesferien er faktisk dyrere - og de var snart tomme for biler. Er ikke dette billig? Dragen mener det er dyrt, og driter 100% om det er MB eller Lada. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er billig. Jeg har sjekket priser for stor stv 3 uker i fellesferien og har også endt opp med E-klasse fra Sixt som beste alternativ. Ca samme pris (rundt 11.000) som de andre skal ha for Octavia stv, Golf stv, osv. Personlig synes jeg merverdien av en ny E-klasse stv er stor i forhold til alternativene som koster det samme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flysitter
|
![]()
På rent a wreck får jeg opp at en Toyota Avensis stasjonsvogn koster 6900 for leie hele juli
Edit; Ser nå at det er bare er 100km inkludert og det koster 2kr pr km over. Men om det ikke skal kjøres Norge på langs og tilbake så blir det fortsatt endel billigere Last edited by jameson82; 14-04-2014 at 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hei,
Jeg er ikke oppsatt med bil. I sommer skal jeg fire uker ferie og kunne tenke meg å være litt mobil og ha mulighet for å komme meg litt rundt. En av ukene er satt av til Sørlandet men etter det kunne jeg gjerne tenke meg å surre litt rundt i Sør-Norge. Er det noen gode alternativer for å leie bil i en måned? Stavanger er utgangspunktet. Men et alternativ kan være f.eks å ta toget til Krisitiansand og eventuelt leie en bil der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Joker
|
![]()
Jeg så på dette for et par måneder siden, og Avis virker å ha de beste prisene (http://www.avis.no/manedsleie). Månedsprisen inkluderer 1500km og du betaler 2,- pr. overkjørte kilometer. Jeg mener også at de sa på telefon at de finnes pakker med flere kilometer, men at dette ikke gjelder for elbil (som var det jeg i utgangspunktet var på jakt etter).
Last edited by KristianSk; 11-06-2016 at 07:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flysitter
|
![]()
Billigst må gode gamle rent a wreck være. Med helt greie biler til 5000 i måneden (1500km inkludert)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kunne sikkert vært lurt å spisse behovet litt. Stor , liten, suv, stasjonsvogn, takboks, hengerfeste, vare? Er pris avgjørende ? Value? Sikkerhet? Barn?
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Langtidsleie eller kjøp av bil i USA for 1 år? | BårdK | Reiseforum | 5 | 14-07-2011 19:21 |
Ny bil , anyone? | Madman | Flyforum | 1 | 21-12-2007 23:04 |
Follow-Me bil | Trety | Flyforum | 17 | 13-07-2006 08:57 |
Ny bil? | Superhai | Flyforum | 5 | 02-10-2004 08:21 |