![]() |
|
![]() |
#1 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Snipp snapp snute....så var evnentyret ute med DAT.
Vart jo ikke lenge før Østfoldingene igjen var uten innenriks forbindelse. Quote:
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,000
|
![]()
Ikke mye DAT igjen i Norge nå i forhold til for et par år siden
Ellers har vel både DAT og Norwegian nå bevist at behovet for innenriks fra Østfold er begrenset |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Har mine tvil til at noen tør å satse innenriks der nå ja, hvem skulle det evnt være som kan få det til å gå? FR???
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,429
|
![]()
Bytte ut 40-setere med 189-setere? ja, det høres ut som et skikkelig sjakktrekk ..
![]() Joke aside .. det er nok et visst marked der, men det er nok for ustabilt til kontinuerlig drift .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,535
|
![]()
La oss ikke begynne med diskusjon om FR på innland nå da...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
De som taper mest på det er østfoldingene som mister tilbudet. Men det er ingen flyselskap som driver veldedighet, så tilbudene må brukes.
Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2013
Posts: 211
|
![]()
Kunne det vert noe for WF. Men de har jo ruter på andre siden av fjorden, så det er ikke sikkert det er så aktuelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Posts: 533
|
![]()
Da er det bare å krysse fingrene for at noe av kapasiteten ender opp i Florø
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 81
|
![]()
Er det noen her som har reist med dem ofte, og kan si noe om belegget?
Selv reiste jeg med dem EN gang, fra Bergen til Rygge. Da var flyet 95% fullt. Dette var midt i uken om ettermiddagen i mai. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,429
|
![]()
Det var vel bra i peakene, men hvis ikke man kan holde drivverdig belegg utenom, er det vanskelig ... Da er det ofte bedre å sette inn kapasiteten et annet sted.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2012
Location: varierende
Posts: 176
|
![]()
Og Widerøe vurderer å komme tilbake til Rygge melder Moss Avis: http://www.moss-avis.no/nyheter/vurd...tene-1.8164867.
Kanskje en smule optimistisk, men det er jo lov å håpe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,429
|
![]()
Jepp .. vi hiver oss rundt umiddelbart og bestiller 8 nye Q400'er til dette ..
![]() ![]() Hehe .. hva svarer man? Selvfølgelig vurderer man det når konkurrentn legger ned. Så får vi se hva de kloke hodene finner ut .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]() Quote:
![]()
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,568
|
![]()
Bandeirante materiell vil antagelig være regningsvarende fra Rygge og til innenriks destinasjoner.
Men hvem vil fly med slikt materiell i det 21ende århundre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Med norske handlingkostnader går nok heller ikke slike regnestykker opp.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Posts: 533
|
![]()
Braathens er vel kanskje en mulighet?
Om de ikke får inn en ny aktør på disse rutene, kan det være starten på siste kapittel for Rygge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Ser ut som Stord - Molde også legges ned til jul. Hva har DAT igjen i Norge da? Kun Stord - Oslo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
Quote:
Skal bli spennende å se om det skjer noe. Tror Widerøe sliter i direkte konkurranse med Norwegian på Sandefjord - Bergen/Trondheim. Kanskje WF flytter noen basefly over fjorden...? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2013
Location: Trondheim/Kristiansand
Posts: 381
|
![]()
Er det en mulighet for at DAT prøver seg på KRS? Widerøe har kanskje blitt litt for store her i det siste, men finnes det et marked? Kan noen ruter til Danmark for eksempel være aktuelle, slik som fra SVG? Maersk hadde vel rute til blant annet Billund for en god del år siden med en CRJ200 (?)...jeg vet riktignok ikke hvorfor den ble nedlagt. DAT har jo mindre fly enn Maersk hadde, så kunne KRS-BLL fungert med en liten Dash, Saab eller ATR?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Posts: 533
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Løsner det for DAT på Rygge? | Geiraage | Flyforum | 11 | 29-09-2012 17:22 |
DAT til Rygge..... NOT | VirreVapp | Reiseforum | 2 | 23-05-2012 10:57 |
DAT klare for Moss Lufthavn Rygge | Glenn | Flyforum | 94 | 29-04-2012 21:05 |
DAT setter inn MD-87 på Rygge | Glenn | Flyforum | 23 | 27-12-2011 20:05 |