![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 281
|
![]()
Ligger nok sikring i jekken, hvis det er det du mener.
Når vi har fly inne på vedlikehold sikres det ikke noe mer enn på jekkene, men jekkene låses , slik at de ikke siger ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Idylliske Ytrebygda
Posts: 1,074
|
![]()
Ja det holder sikkert, men en sikring til hadde nok ikke gjort noe
![]() I min bransje skal man ha minst to barrierer, for å være på den sikre siden.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 281
|
![]()
Jo, regner med at det er bil?
På fly er det fastsatte jekkepunkter, hvor det er forsterket, og her står jekkene, ikke mulighet for å sette noe mer. Bilmekanikere stoler jo på løftebukken, hvorfor skal ikke vi stole på jekkene, som låses? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]()
Ikke noe galt her.han har vel kanskje en støtte jekk i hale og.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 281
|
![]()
Faktisk ikke...
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=463012 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,478
|
![]()
Helt off topic men har inte den här maskinen tidigare opererats av ett bolag i Sverige?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]()
http://www.airliners.net/open.file/0600461/M/
Sånn er det på en 737..
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 131
|
![]()
Det kan jo nevnes at enkelte fly kun har to jekkefester.
Både Vampire og P-38 Lightning har kun jekkepunkter under vingene, og disse ligger bak CG, noe som gjør at halen må stroppes fast eller belastes med vekter for å holde nesa oppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]()
En 737 har faktisk 7 jekkepunkter. ett under hvert hjul for hurtig skifting av hjul og bremser.en i nesa og halen og en under hver ving. Litt morsomt når en md80 jekkes. da brukes hale og wingepunktene..Det ser pent ut
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS: Ny rullebane i Bodø spiser dekk. | LN-CGJ | Flyforum | 14 | 06-11-2014 08:34 |
Dekk fra Copa Airines-fly eksploderte etter lynnedslag | Trdfly | Småprat | 1 | 05-11-2014 17:04 |
Hvordan skifte dekk på en T7 | Blubird | Bilder & foto | 4 | 23-12-2008 13:18 |