![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fra den 26.mars 2012 så blir det 2 ukentlige flyvninger til Pisa fra Haugesund. Så da er det bare til å bestille seg en tur til støvel landet:
http://www.h-avis.no/nyheter/fly-dir...alia-1.6666556 Forresten god morgen fra Haugesund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjenner det kribler litt i reisefoten nå, selv om det er FR...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Med fare for å gjenta meg sjøl: Trudde Ryanair ikke ville fly mer på statseide flyplasser i Norge
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er et eget selskap som er inne og betaler den delen RyanAir vanligvis slipper på Rygge og Torp. Derav flyr de fra Haugesund. Er samme selskapet som var med å betalte for første del av utbyggingen av rullebanen og som igjen bidrar når vi skal fikse siste del av climbout for NAX sine tunge syden fly til sommeren.
Er jo allerede en del spekulasjoner på om HD kan bli vestlandets svar på Rygge eller Torp, spesielt når hordfast og rogfast blir ferdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Man skal aldri si aldri. På Italia tutene på Torp tror jeg det er flere italienere enn nordmenn.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Om det er det lokale kraftselskapet som støtter FR, så synes jeg det er misbruk av våre penger, siden kraftlaget er eid av kommunene? Hadde det vært rettet mot innkommende pax, skulle jeg vært mer medgjørlig i saken. Det er kanskje ikke så merkelig at de ikke trenger å offentliggjøre regnskapstall,visstnok pga konkurranse hensyn, piss meg øret, sier jeg da
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]()
Det var vel en ordning med "rabatt" på avgifter for utenlandsruter fra "tertiære" Avinor-flyplasser som Haugesund (og bl.a. Molde såvidt jeg husker) i hvert fall for noen år tilbake.
Noen som vet om denne ordningen er aktiv ennå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Avinor AS kan gi reduksjon i de avgiftene som følger av forskriften dersom selskapet anser det godtgjort at reduksjonen vil øke provenyet og stimulere til bedre utnyttelse av luftfartøyene og luftfartsanleggenes kapasitet. ... Reduksjoner som nevnt i første punktum kan ikke gis på avgifter som nevnt i § 4-1 [sikkerhetsavgiften], og må heller ikke praktiseres på en måte som uten saklig grunn forskjellsbehandler brukerne av lufthavnen. Retten til å gi eller opprettholde reduksjoner som nevnt i første punktum er betinget av at reduksjonen er tillatt etter EØS-avtalens regler om offentlig støtte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Meg bekjent er det slik at næringslivet tar regningen i bytte mot en viss prosentandel på inntekter fra servering etc på flyplassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Haugesund kan miste Ryanair | C130 | Flyforum | 2 | 07-01-2015 23:49 |
Ryanair starter Haugesund-Zadar | Boeing_fan | Flyforum | 0 | 19-12-2012 13:26 |
Ryanair åpner Haugesund-Malaga | FlightDeck | Flyforum | 1 | 25-02-2010 18:12 |
Ryanair Nyheter fra Haugesund | MartinL | Flyforum | 45 | 24-07-2009 12:47 |
Ryanair skal satse mer på Haugesund? | litt-amatør | Flyforum | 2 | 04-02-2008 16:44 |