![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
http://www.framtidinord.no/nyheter/article215007.ece |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]()
Tipper folk også klager på de store forsinkelsene de har for tiden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Ryanair ligger vel også på topp av ymse klageoversikter, men det betyr lite så lenge publikum allikvel velger å kjøpe billetter og "biprodukter" hos selskapet. Cash talks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
avsluttet
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
|
![]()
Hvorfor i all verden skal folk klage på DY?
De betaler jo så lite uansett, så man får det man betaler for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
– I fjor gjaldt spesielt mange av henvendelsene endring av rutetider etter kjøpt billett, sier Falch.
Det har vært diskutert på forumet flere ganger, så det er ingen stor overaskelse slik sett. Men det betyr jo at informasjonen fra flyselskapet ikke har vært bra nok. Ellers er det min helt personlig og svært subjektive mening at det er de som betaler minst som er mest opptatt av å få igjen noe. Det er mitt inntrykk at det ved forsinkelse o.l. er de som har betalt minst som spør etter matkort og erstatning først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
Gjerne slik at kompensasjonen overgår verdien på billetten ![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
nordmenn er enkle, gi dem ett par gratis oel saa er det liksom greit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Litt avsporing, men du har nok et poeng, husker BU kapreren på FBU, ga seg mot en kasse øl han og!
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Jeg skjønner ikke hva prisen man har betalt har med hvilke rettigheter man har om selskapet ikke oppfyller sine forpliktelser. Står det i betingelsene til billettene at jo mindre du betaler, dess mindre krav har du på at selskapet leverer sin tjeneste? Jeg kjøper gjerne billige billetter, men forventer at jeg kan gjennomføre reisen like mye som om jeg hadde kjøpt dyre billetter. Om selskapet roter det til slik at de ikke kan fly så er det ikke i utgangspunktet mitt problem, og jeg må åpenbart kunne kreve kompensasjon for de ulemper som jeg påføres (og da er nok en standardisert sats mye enklere å forholde seg til enn at hver enkelt skal redegjøre for ulempene dette har medført).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Har man betalt for en tjeneste skal man få den, hvis ikke må selskapet som gir tjenesten erstatte det. Så enkelt er det, og så må man av praktiske hensyn ha noen standardiseringer av hvor stor denne kompensasjonen skal være, og hva som er akseptable alternativer, og da kan man jo myse på denne tråden: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=40609
Problemet med DY er jo at de har mange ruter som flys bare få ganger i uken, og dermed er paxen veldig sårbare for ruteendringer. Hvis selskapet ikke forstår at det er svært irriterende å få forkortet ferien, eller gjort en langhelg ubrukelig, pga ad hoc ruteendringer, ja da får man velge et annet selskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Apropos; jeg har prøvd å finne priser fra TOS til Paris. DY flyr dit, men jeg finner ikke noen mulighet til å kjøpe gjennomgående billetter. Fordi de ikke tar risken på strandede pax nordfra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Rutetidene passer ikke sammen. Flyet fra Paris ankommer kl. 19.15, mens siste fly til Tromsø har avreise kl. 19.10.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]() Quote:
16:50 Oslo-Gardermoen 19:15 Paris-Orly 19:55 Paris-Orly 22:20 Oslo-Gardermoen Utmerkede tider for helgereisende fra Oslo, men vi som kommer annet steds fra må nok ta et selskap med blå hale. Air Chance tilbyr også grisebillige billetter fra en del andre norske byer, sikkert vha KLM, men ikke herfra ![]() AirBaltic via Riga er også et alternativ, ganske rimelig. Da kan vi leve med at det er litt lenger og at man må opp j... tidlig. Men dette var kanskje litt åfftåppic... Last edited by Isbamse; 11-01-2009 at 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden | HenrikL92 | Flyforum | 45 | 06-02-2020 21:02 |
Norwegian selger seg ned i Bank Norwegian | Someone | Småprat | 1 | 20-12-2017 08:05 |
Norwegian etablerer nytt fraktselskap - Norwegian Cargo AS | Discus | Flyforum | 18 | 24-04-2013 12:27 |
Norwegian sitt livery (splittet fra Norwegian bestiller 222 fly) | Svoosj | Småprat | 52 | 30-01-2012 08:15 |
Norwegian Norge og Norwegian Sverige - ulike bagasjeregler? | FlightDeck | Flyforum | 4 | 11-04-2008 12:01 |