![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bunnen faller litt ut av argumentasjonen når han sier at Gardermoen ikke er fin arkitektonisk - de aller fleste synes jo den er råflott, og jeg sågar nesten litt stolt når har med utlendinger dit. Enkelte steder på CHP er jo det bare en meter opp til taket - det er ikke koselig, men trykkende - dessuten er jo den bygget i så mange byggetrinn at helheten mangler. Men ølen er billigere - kanskje derfor denne skribenten koste seg slik??
Med hensyn til manglende spisesteder har han noe rett - men det er ikke meningen at man skal tilbringe timevis på flyplassen? Og da den ble tegnet var jo det vanlig med flymat, så man hadde vel ikke regnet med så mange sultne... Med hensyn til Flytoget så er 160 drøyt, men 110 kr med buss er enda drøyere - er det noe som vet om det er en bevisst "opprising" av bussen her for å sikre seg at flere tar Flytoget? Det må være landets dyreste busstrekning i alle fall. Og Arlanda Express koster mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
Når det er sagt tar du feil på to punkter: At alle journalister politisk hører hjemme på venstresiden er en håpløs stereotypi. Og det er lett å trekke frem aspekter ved norsk samferdsel som man kan anta at sosialdemokrater stiller seg bak. Husk på hvem som satt i regjering og tok beslutningene om f.eks. stamveinettet på Vestlandet og Oslo Lufthavn Gardermoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
alle skal ha lov til å ha en mening, men jeg er uenig med ham - OSL er lys og fin, med store vinduer og en helhet (at det lukter pølse utenfor sikkerhetskontrollen (tenkt på det neste gang du er der oppe) skal jeg forsøke å forbigå i stillhet) som ikke finnes på andre store flyplasser - som har vært flikket på og bygd ut i flere tiår. Om det er fred og ro mannen vil ha, så finnes det faktisk et stille-rom (eller han kan punge ut med en business-class billett og slappe av i SAS-loungen....). Personlig synes jeg all aktiviteten, lyden og folk som flyr hit og dit er noe av det morsomste med å være på en flyplass (etter å se på flyene, som man jo kan gjøre på OSL takket være de store fine vinduene)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flytoget er genialt og er verdt hver eneste krone! Det går hver 20. minutt fra Nationaltheateret som ligger 5 minutter unna leiligheten min i Oslo, er alltid på rute og har meget god komfort. Flytoget er ikke dyrere enn andre flytog, f.eks. Stockholm eller London.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Skal ikke si flytoget er billig men synes heller ikke det er så dyrt. Og som Tommy777 er inne på den er bortimot aldri forsinket og frekvensen er meget bra, hvert 10 minutt fra Oslo S gjør at det ikke er krise om man ikke rekker toget.
Og bortsett fra at OSL nå har blitt for liten synes det jeg er en fin og grei flyplass, bortsett fra det med bagasjeanlegget. Og CK; finnes det noe sted i Norge hvor det er normenn på reise og det ikke lukter pølse? Synes det lukter det på alle tog og busstasjoner, for ikke snakke om pøls...bensinstasjonene. Men allikevel er noe av det første jeg tar meg når jeg kommer hjem til Norge etter ett par måneder ute en wiener i lompe og en Solo på Narvesen på OSL ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Sukk ... jeg lurer på hva som plager enkelte journalister.. Mindreverdighetskompleks ??
Gardermoen er absolutt en av mine favorittflyplasser både når det gjelder arkitektur, logistikk, innsjekk, avstander, tilbringertransport mm. Et lite eksempel fra i dag: Jeg kom inn med en full maskin fra TRD med ankomst 0915. Mitt reisefølge hadde sjekket inn et kolli bagasje, men dette fungerte utmerket og bagen var på bandet 0925, slik at vi uten problemer nådde flytoget kl 0936. Rask transport til Sandvika og jeg kunne starte i et møte kl 1030. Retur 1504 fra Sandvika, ankomst OSL 1547. Rett opp rulletrappene, bort til sikkerhetskontrollen som i dag tok ca 4 min, og bort til gate og ombord i avgang til TRD kl 1620. Som vanlig fungerer det meste smertefritt. Avstandene er korte uansett om man skal innenlands eller utenlands. Det ser ut til at selv i rushtiden fungerer sikkerhetskontrollen meget bra og at det er bra kapasitet nå. Da bør man heller framheve at det virkelig fungerer godt nå, og ikke henge igjen med gammelt gruff fra i sommer da de slet der. Om vi skal sammenligne med Kastrup eller Arlanda så mener jeg at Gardermoen slår begge ned i støvlene på alle kategorier listet opp øverst i denne posting. Se f,eks Arlanda med sine mange terminaler, enorme avstander .. og så har de FÆRRE passasjerer enn Gardermoen så langt i år. Bare dette viser at flyplassen er ekstremt effektiv og godt bygget. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det at flytoget koster like mye tur retur som det koster å fly 1 vei på den billigste billetten til Hellas setter ting i perspktiv.
Når jeg sier Gardermoen er kjedelig, så tenker jeg ikke bare på 737, men også at det er ufattelig lite og ta seg til, om man skulle være så uheldig å måtte tilbringe flere timer der. Kjedelige butikker, og dårlig mat. Arkitektonisk synes jeg flyplassen er flott! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Først og fremst så selges ikke alle billetter til samme pris. Det oppereres med student,honør etc.
Jeg synes det er billig og fly å dyrt å ta flytoget. Flytoget opperer med såpass høye priser nettopp fordi markedet er villig til å betale for det. Alternativet er såpass mye dårligere. Billig er det uansett ikke hvordan og hva man velger å samenligne det med:huh: |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ooops, det så jo litt kverulerende ut ja.
Det var faktisk bare for å linke innlegget mitt oppmot prisen på Flytoget, intet annet. Kløne, kløne, kløne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg synes ikke det er dyrt med flytoget. Man betaler for frekvens, forutsigbar reisetid, komfort og enkelthet (jeg synes det er helt utmerket å kun måtte trekke kredittkortet når jeg går inn på plattformen - så slipper man å måtte kjøpe billett). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg har da slettes ikke påstått at ALLE journalister hører hjemme på venstresiden, men det er ikke feil av meg å påstå at størsteparten av denne gruppen er sosialdemokrater. Nok politikk for denne gang, men jeg ville bare utrykke min dypeste uenighet med denne sørlendingen! ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Forøvrig koster flybussen 120,- fra Oslo sentrum til OSL eller motsatt.
(og ja - man kan få t/r for 220,- hvis man holder seg til SAS Flybussen innen 1 måned)
![]() |
#37 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Bjørn Fredheim sliter åpenbart med helt andre ting enn et dårlig inntrykk av OSL, at Aftenposten gidder å ta inn en så poengløs artikkel.
Til dere som klager over prisen på Flytoget, har dere sjekket prisene på andre tilsvarende reiser, eks. Arlanda Ex og Heathrow Ex??? Snakk med utlendinger som benytter Flytoget, de kan ikke få fullrost tilbudet og regulariteten. Her har vi faktisk Norges best fungerende kollektivsystem. Oslo S - OSL 19 minutter, trikken min til Grefsen tar 25 minutter.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Journalisten har endel poeng her som faktisk er riktige etter mitt syn. OSL er bygget i betong som ikke er kledd og man får den "kalde" følelsen når man kommer inn i terminalen. Høyt under taket. Finnes ikke noe "varm" atmosfære. Men dette er jo også dagens byggestil, betong og glass, finnes overalt. OSL er ikke direkte trivelig for å si det slik. Det kan man derimot kalle BGO, TRD og ikke minst CPH. En helt annen atmosfære og "varme" i terminalene. Jeg liker også AMS godt ![]() "Flytoget" i CPH er billig, tror jeg betalte DKK 22,- eller 25 ,- sist. ![]()
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Mannen skulle ha tatt seg en tur til LHR. Etter de nye sikkerhetsforskriftene der så er det et lite mareritt å komme seg igjennom security.Ikke bare for at de er urimelige strenge, ble fratatt reseptbelagt medisin ( i flytende form) i security men også fordi det er så utrolig mange (dumme) menneskeer som ikke kan å lese, og som gjerne tar en lang krangel med security . Resultat lange køer og en fryktelig dårlig atmosfære blant de reisende.
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyplasser du misliker på arrival | Fnate | Småprat | 32 | 19-07-2018 09:25 |
Hvor finner jeg avgiftene som AVINOR tar på Gardermoen og andre plasser | ATC-flyradar | Småprat | 6 | 07-06-2015 20:47 |
Misliker alkopress på Flesland | sirpjalle | Flyforum | 3 | 19-07-2007 17:54 |
Danskene misliker norsk tax-free | Superhai | Flyforum | 12 | 22-11-2004 13:56 |