![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så ikke denne saken omtalt her:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Stilig. Likte også forslaget i kommentarfeltet om at legen Mads Gilbert kunne komt på halen til ett DY fly!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Først må Mats dø, og det får vi da håpe blir en stund til ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nils-Aslak Valkaepää er kanskje en god kandidat? Den mest kjente (døde) samen av alle er muligens Lars Levi Laestadius, men religiøse ledere blir kanskje for kontroversielt? Ikke vet jeg om det hadde vært helt i hans ånd å bli klistret opp på en flyhale heller...
![]() ![]()
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 08-02-2012 at 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Får vel plukke noen av de avdøde individene på denne siden: http://www.infonuorra.no/kjente-samer.html
Nils-Aslak er jo en fin person for å innføre finske helter på halen også, siden han var født på finsk side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Samehelter hører like mye til på Norwegian-halene som andre helter, så dette vurderes nok hele tiden. Jeg vil tro det bare er et spørsmål om tid. Men de kunne jo kanskje gjort litt ut av ett av flyene, f.eks. et slags same-livery eller noe. Ikke at jeg er noen samerettighetsforkjemper, men det er ikke til å legge skjul på at samene er en viktig del av norsk (skandinavisk) kulturarv og at fargene i flagget deres er flotte - det kunne blitt et kult fly ut av det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegians halehelter | sk931 | Småprat | 22 | 25-07-2018 00:28 |
Ukjent selskap vil åpne Florø-Oslo/Bergen - DAT vil tilbake | OY-CIR | Flyforum | 21 | 15-06-2016 18:07 |
Halehelter på Norwegian Flymodeller. | Tarzan | Samlerhjørnet | 2 | 03-03-2016 19:11 |
Norwegian halehelter - hvem, hva, hvor? | Elyas93 | Flyforum | 70 | 16-11-2015 09:14 |