![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Etter at man nå har holdt på en stund med både WF og DX på Skien - Geiteryggen hadde det vært artig å vite om det går noenlunde bra for selskapene.
Ser en på årsstatistikken hos Avinor så er det en svak nedgang i passasjertall for det fulle året på -2,2% Desember måned hadde derimot en oppgang på 12,1%. http://www.avinor.no/tridionimages/D...181-139567.xls
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Det var ganske mye liv og røre da Widerøe startet opp i Skien.
Bakgrunnen til dette var redsel for at WF skulle utkonkurrre DAT, for så å legge ned. Daglige leserinnlegg i lokalavisene var det. Med henvisninger til at WF en gang på 80 tallet hadde landet på Torp på grunn av tåke, til tross for at noen kunne se rullebanen på Geiteryggen - gjennom tåka. Saklighetsnivået var lavt, etter min mening. Og jeg har vel en følelse av at det var en ganske liten gjeng som sto for mye av "bråket". Men de gjorde desto mye av seg. Jeg fikk vel inntrykk av "gjennomsnittsmannen" var mer opptatt av flyplassenes eksistensgrunnlsg. Kommunen har brukt store penger over lang tid, og det har vært et gedigent pengesluk å drive flyplassen. Det er mange folk i regionen, og mye industri. Jeg tror det er marked for begge. Det er vanskelig å si hvem som gjør det best. Men at to aktører konkurrerer er bra for passasjerene, og for flyplassen. To aktører trekker mer folk enn en alene. Widerøe fikk anbudsruta på Florø. Det tipper jeg DAT vil merke på trafikken på Skien. Gjennomgående innsjekk av bagasje SKE-BGO-FLorø blir nå mulig med WF men ikke med DAT. Og til tross for et langt svar, fikk du ikke svar på det du spurte om. Jeg burde blitt politiker ![]()
__________________
Life is Brutale Last edited by imm; 29-01-2012 at 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
Join Date: Nov 2011
Location: Skien
Posts: 17
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,571
|
![]()
Men når det nye dobbeltsporet er ferdig mellom Larvik og Porsgrunn(min fødeby) er det "game over" for Geiteryggen.
Med ca en times reisetid fra Grenlands regionen til Torp sier det seg selv at Geiteryggen eksisterer på lånt tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
|
![]()
Nja. En stor andel av de som bruker Skien er nok svært lite interessert i pris......
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan går OSL-BKK for TG? | Skuggenheimer | Småprat | 16 | 30-07-2012 15:27 |
Hvordan går OSL-KRS? | EB | Flyforum | 0 | 31-12-2008 07:29 |
Hvordan går det med | Vaskeball | Flyforum | 254 | 08-11-2006 21:38 |
LN-RND: Hvordan går det? | LN-GBM | Flyforum | 7 | 18-04-2006 09:24 |
Hvordan går Stavanger... | EB | Flyforum | 9 | 22-09-2004 18:31 |