![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg har noen lange turer foran meg og jeg lurer paa om noen av dere anbefaler noen headset for stoeyreduksjon. Mange prater pent om BOSE men jeg ser endel andre med gode omtaler paa bl.a. Amazon.com. Har noen f.eks. erfaringer med Audio Technica ATH-ANC7B? Disse er er en god del billigere enn BOSE.
![]() |
#2 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Bruker selv Bose QC15, og det er det klart beste støydempende headsettet. Ingen over, inen ved siden. Bedre å bruke noen kroner ekstra, evt kjøpe det til halve prisen på flyplass i USA. Kjøpte mitt på flyplassen i Chicago for USD 299,-, som da var ca 1500 NOK. På selve headsettet er det en av/på-knapp som justerter dempingen og med denne på er du "helt alene".. hehe. Totalt stille og deilig å bruke når man skal sove ombord. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
QC 15. Uten tvil
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Browncoat
|
![]()
Har noen testet noe annet enn Bose?
Lånte et QC15 hjem fra NYC i august og det funket meget bra, og jeg kan anbefale det, men jeg har ikke noe å basere det opp imot. Derav spørsmålet mitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
BSSW, faktisk et meget godt spørsmål
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hadde først Sony, så Sennheizer og så to par Bose. Ser ingen grunn til å kjøpe noe annet enn Bose. Har også Bose X som jeg bruker i cockpit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg bruker AKG K480 NC som fungerer mer enn greit nok, tilogmed i Dash8 som jeg fløy en del i før.
![]() Testvinner i DN i fjor om jeg ikke husker helt feil, prisen er også halvparten av Bose QC 15 og ligger på 1499kr ca. Sannsynligvis mulighet for å spare noen hundrelapper her og der. Svakheten er at det ikke er øreklokker som dekker over ørene, men ligger ovenpå. Men som sagt godt fornøyd. Får selvsagt med en travelkit til å ha settet i, samt alt du trenger av ekstra dill og dall følger med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
geocaching traveler
|
![]()
QC 15!! Har disse og sennheiser px250. Bose slår sennheiser ned i støvlene! Har ikkje brukt sennheiser siden eg kjøpte Bose
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Jeg har også QC15, og har testet et sett fra Sony som jeg ikke kan huske hva heter (mulig det var NC7...), samt DRE-settet. Og QC15 er klart best på støydemping, mens DRE er best på lyd.
I tillegg kommer jo individuelle faktorer, som passform osv., men det må man jo teste seg fram til selv.... ![]() Kjøpte forøvrig bose-settet i USA, ca 1650 NOK. ![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hadde en fra SONY (husker ikke navnet), så fløy jeg Business med AA og fikk låne BOSE headphones. De fra SONY vet jeg ikke hvor er nå for å si det sånn...
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
QC3 over QC15 any day! :-D
Synes formfaktoren er mye bedre dersom man drasser rundt på buss og fly og flyplasser og fandnes oldemor ... *gjemmer seg bak gardina* |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Jeg liker ikke aktiv støydemping, synes det gir for mye defekter, de er for store, styr med ekstra batteri(bruk) og andre an høre lyden.
Selv foretrekker jeg passiv støyreduksjon og synes Etymotics er best. De gir også veldig god og nøytral lyd. http://www.etymotic.com/ Har hatt flere av disse, og vært innom andre, men har alltid kommet tilbake til Etymotics.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 24-01-2012 at 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Styr med batteri: 1AAA batteri holder i maaange timer og innen du må skifte batteri har du garantert måtte lade spilleren din også. Lydforurensning: opplever det problemet som minimalt og ikke mer enn fra andre produkter. Bruker du f.eks QC3 på et fly eller andre steder med støy, er problemet ikke eksisterende etter min erfaring. Elsker mine QC3, til tross for manglende sammenligningsgrunnlag fra andre støydempende hodetelefoner. Last edited by A346; 24-01-2012 at 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
QC3 for de som ikke oensker aa bli svett paa oeret og ta det store bryet aa dra med seg ett ekstra batteri som veier noen gram aka 1/1000 del av det Samsonite kofferten din veier tom ![]() Det at andre kan hoere musikken din med Bose er pisspreik. Det er mye stoerre sjanse for at in ear har lydlekkasje. In ear kan ikke sammenlignes med Bose eller andre konkurrenter som leverer noise canceling eller over ear. Bose har ogsaa in ear som har blitt enda bedre i de nye versjoner http://www.bose.com/controller?url=/...ones/index.jsp Last edited by Tommy777; 24-01-2012 at 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Har aldri opplevd å gå tom for batteri, det er plass til et reservebatteri i den lille lomma inne i veska der man også har en twin-plugg til bruk i fly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Helgeturekstremist
|
![]()
Ingen, når de både måler og høres dårligere ut så kjøper jeg ikke et produkt. Og har du prøvd skikkelige In Air Monitors som Etymotics og ikke bare billige earbuds?
Quote:
Quote:
Quote:
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 24-01-2012 at 23:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Lydlekkasje: Faktum er at folk med earbuds generelt (det vil si 99.9999%) slipper ut mye mer lyd en folk med over ear headset. Jeg gjorde en test her paa morran og ba fruen sette paa seg sine QC15 her paa et stille hotellrom og det gaar nesten ikke an aa hoere musikken overhodet. Med hennes in ear, hoeres musikken meget godt (hun har ogsaa "billigheadsetene til Bose til 129 dollar ![]() Sure, for de som er interesserte i slikt, er sikkert hodepluggene dine da shit, selv om de langt fra er populaere. De forander ikke faktum at de ikke er active noise canceling og dermed ikke er hva vi diskuterer her. Er selv ikke fan av QC15, men headsetene roses stort av kundene som har disse headsetene som hoey kvalitet med uslaaelig garantier. Jeg kjoepte mine QC3 da de kom ut for 7 aar siden og har flydd over en million miles med dem. Betalte 349USD for disse og sent i fjor var de utslitte, men fortsatt brukbare. For 99 dollar ble disse erstattet paa Bose store |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Quote:
Det er selvsagt noen som ikke liker øreplugger akkurat som det er noen som ikke liker over ear, men for de modellene som er nevnt i denne tråden er det ingen tvil om hvem som er best både på lyd og støydemping. Det er også veldig mange som ikke kjenner til In Ear Monitors og tror man snakker om earbuds. Quote:
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Hvis man ser bort ifra at propper gir en mer direkte lyd, så lager de en nærmest forsegling i øret som ikke slipper ut mye lyd. Hvis du tester noen slike så vil du oppleve at de skjermer mye av støyen veldig godt. Det betyr i praksis at de ikke slipper ut mye lyd. Jeg bruker selv noen propper siden jeg ikke vil forstyrre mine medpassasjerer med mitt umenneskelig høye volum. ![]() Jeg vil ikke påstå at du vil få den beste lyden med propper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har også både QC3 og QC15. Sistnevnte dekker ørene totalt, noe som kan gjøre det litt 'hett' på veldig lange turer, men på en annen side blir det jo helt stille
![]() Jeg bruker som regel QC3 på flyplasser, og 15 i luften. Bose all the way ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Braathen Safe Headset !! | ATC-flyradar | Samlerhjørnet | 2 | 09-11-2014 21:14 |
Bose med nytt headset | Dag Viking | General Aviation og sjøfly | 22 | 16-11-2010 17:25 |
Headset i småfly | Speedbird | Flyteknisk forum | 13 | 03-02-2009 19:21 |
Nytt headset | STARSHIP 2 | Flyforum | 25 | 05-10-2007 22:31 |
Headset for pax - mot støy | ENGM RAMP | Flyforum | 7 | 19-01-2006 02:13 |