![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Skal på ferie til Gambia i februar. Har booket billetter med Condor fra FRA til BJL (DE 2296) med avreise kl 22:05. Tenkte å ta KLM fra enten Kjevik eller Sola med ankomst FRA kl 1845 eller 1650. Blir god tid til flybytte. Men på returen lander vi kl 05:10 (DE 2297) Blir det for liten tid til å ta KLM kl 0655, (KL 1762) ? Noen andre forslag?
Noen som har et godt forslag til hotell? Trenger ikke så høy standard, men vil ha internett tilgang og basseng Last edited by Piper; 18-01-2012 at 13:33. Reason: Hotell |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Kan anbefale Senegambia er er landets største hotell. Det et relativt veldrevet hotell med mange tilbud og det er apekatter og mange slag fugler å se på det store hotellområdet med blandt annet mating av gribber hver dag. Rett utenfor hotellet finner man minibank (kun 2 i landet?), restauranter, guider og butikker.
Det finnes mindre hoteller som lengere sørover som skal være litt mere eksklusive, men fra de som bodde der hørte jeg at de følte at de var plassert uti ingenmannsland og de måtte bruke taxi hver gang de skulle gjøre noe utenfor det dyre hotellet.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Siden du må ut å plukke opp bagasje og sjekke inn på nytt, tror jeg det kan bli knapt med tid , i allefall om flyet ditt fra Gambia er forsinket.
Men hvorfor velge KLM til og fra FRA? det burde da være mange flere avganger å velge mellom med LH og SAS uten at det koster skjorta ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vi bodde på African Village når vi var der (Charter med Ving). Rimelig basic hotell så ikke noe wifi der - nettmaskin tilgjengelig dog. De fleste større turisthoteller har wifi tror jeg nok, Cape Point og Ocean Bay i Bakau skal ha det ihvertfall.
Det er også wifi på Jewel of India på The Strip (Senegambia), en restaurant som godt kan anbefales. Husk å ta med kontanter. Få minibanker i landet, og de er ofte tomme for kontanter. Norske kroner lar seg enkelt veksle på vekslingskontorene, selv om jeg mener å huske at jeg fikk bedre kurs ved å ta ut britiske pund i Norge og veksle dem til Dalasis der nede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Another one bites the dust: Gambia Bird Airlines | LN-MOW | Flyforum | 3 | 03-01-2015 17:34 |
Hotell i Frankfurt-området | robert_06_ | Reiseforum | 0 | 12-02-2011 18:49 |
Transfertid Frankfurt terminal 1 | Eirik | Reiseforum | 5 | 30-04-2010 16:48 |
Slutt for Gambia-charter | AirbusTrond | Reiseforum | 15 | 27-03-2009 09:06 |
Gambia | AirbusTrond | Reiseforum | 1 | 13-08-2007 00:27 |