Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-11-2011, 08:41   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Da var det søndag

God morgen fra Tjøme. Her meldes det om CATIII i morgentimene. En utflukt til Sandefjord for å hilse på mine besteforeldre er planlagt, før retur til Oslo i kveldå ha en fin dag
Someone is online now   Reply With Quote
Old 20-11-2011, 08:44   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: Da var det søndag

God morgen fra Skedsmokorset. Dagens forelesning for norsk transport starter 0900

Last edited by SQ 777; 20-11-2011 at 08:46.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2011, 08:52   #3
RWY 24
Legal Eagle

RWY 24's Avatar

Mornings fra Rygge-bygda! Her er det også heller dårlig sikt og absolutt tyst fra flyplassen ved siden av. Dagen kommer vel til å gå med til rundstykker&latte, squash og ulike aktiviteter med barna. Og litt rydding, for noen har rota, men ingen har orka å rydde ennå. Jeg hadde en fantasi om en søndagsstek, men det blir nok indisk korma med nan og div. tilbehør i steden. Det meste fra glass. Godt det altså!

Ha en fin søndag!
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2011, 09:15   #4
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

God morgen fra Stavanger!

Da er frokosten snart unnagjort og om en times tider det å sette kursen mot kirka og barnedåp for siste tilskuddet på familietreet.

Ha en fin dag forumister!
Old 20-11-2011, 09:32   #5
Toffen
ScanFlyer Blue

God morgen fra Lillestrøm. En rolig morgen, siden tre av fem barn er på hyttetur i helgen. Kona sover leeenge, mens jeg koser meg med de to minste.

Tar en svipptur til Bergen i dag for å støtte fugla i årets siste bortekamp. Flyr hjem med Norwegian kl. 21.40. Noen som vet hva Flybussens stoppested i nærheten av Brann stadion heter?
Toffen is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2011, 09:43   #6
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Toffen View Post
God morgen fra Lillestrøm. En rolig morgen, siden tre av fem barn er på hyttetur i helgen. Kona sover leeenge, mens jeg koser meg med de to minste.

Tar en svipptur til Bergen i dag for å støtte fugla i årets siste bortekamp. Flyr hjem med Norwegian kl. 21.40. Noen som vet hva Flybussens stoppested i nærheten av Brann stadion heter?
Det går ikke flybuss i nærheten der nå lenger etter at Bybanen åpnet. Nå må du ned mot Danmarksplass. Det enkleste er nok å følge Bybaneskinnegangen mot byen, inntil du kommer til en bensinstasjon og en Peppes Pizza på venstre hånd. Gå under undergangen til motsatt side av veien, så er du på busstoppet. Evt. kan du ta Bybanen til Nesttun, og taxi derfra til BGO. Det er nok det enkleste. Ikke ta taxi fra Stadion i hvert fall, for der er det kaos, og ikke bygget for biltrafikk.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2011, 09:53   #7
Commuter
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Det går ikke flybuss i nærheten der nå lenger etter at Bybanen åpnet. Nå må du ned mot Danmarksplass.
...og hvis du er helt ukjent i Bergen er kanskje det beste å bare ta flybussen til og fra Bystasjonen. Bybanen stopper rett ved siden av flybuss-stoppet, og derfra kan du ta banen direkte til stoppet "Brann Stadion" ('Nesttun'). Tilbake til BGO går flybussen fra motsatt side av bystasjonen, rett ved siden av alle ekspressbussene. Kjøp returbillett med en gang, for det er normalt sett galskap på bybanestoppet etter kamper.

Meeeen... Goood morgen fra Bergen! Etter to dager med imponerende mengder nedbør har vi en flott dag utenfor vinduet. Ingen tvil om at dette skal utnyttes maksimalt.
Håper alle andre har en skyfri søndag.
Commuter is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2011, 09:53   #8
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

God morgen fra et solfylt Bergen. Er frisk og rask, og klar for en dag i avslappingens tegn. Skal også på fotballkamp i dag, og skal se Brann kjøre over undol eh kanarifuglene på Stadion. Ser ut til at det blir en perfekt kveld for fotball, med sol og 10 grader. Håper bare spillet blir like bra!

Old 20-11-2011, 10:53   #9
orhel
ScanFlyer Blue

orhel's Avatar

God morgen fra Bodø! Ser ut til at det har vært sesongens første nattefrost i natt, men i morgen og tirsdag er det meldt 8-9 varme igjen.. Merkelig høst dette... Hvor blir det av vinteren? Uansett, kaffen er i koppen og snart er det frokost.

Ha en fin dag!
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2011, 14:32   #10
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Quote:
Originally Posted by orhel View Post
God morgen fra Bodø! Ser ut til at det har vært sesongens første nattefrost i natt, men i morgen og tirsdag er det meldt 8-9 varme igjen.. Merkelig høst dette... Hvor blir det av vinteren? Uansett, kaffen er i koppen og snart er det frokost.

Ha en fin dag!
Og for en fra sydligere strøk så er værsituasjonen akkurat som den pleier hjemme, om man ignorerer mengden dagslys. Greit nok, da det er dårlig oppvarmet i shelterene her, og vi er veldig sjeldent uti der mens blåselampene er aktivert heller.

Rolig dag her, selv om turen ut igår ble av det rolige slaget med bowling og øl. Selvfølgelig fikk man militærrabatt på begge deler, men med slank konto så ble det ikke såå mye øl uansett.
Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2011, 10:54   #11
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

God formiddag fra Hagan, Nittedal.

Her er det straks lunch med barna. Tidlig oppe, når knotten mener det er helt greit å starte dagen i god tid før 6. Man har fått overlevert de "god" nyheter til fruen i København om at snuppa ble smittet av lillebror og nå er full av vannkopper. Nyheten ble tatt i mot med stående applaus (not). Så nå er det ny uke med spenstig logistikk og hjemmekontor for noen.

Hadde tenkt oss på Teknisk Museum i dag, da det er familie dag, noe som alltid er litt spennede. Men det utgår jo da frøkna er smittsom. Så da blir det å leke med barna hjemme i stedet for.

Ønsker alle en trivelig søndag

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2011, 13:20   #12
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Good morning her bortefra hvor vi ligger seks timer bak...

Vondt i ryggen etter gårsdagens utskeielser med motorsag og øks, så det blir å ta det med ro, tror jeg... Satser på Chelsea-Lpool og andre omgang av Stabæk-HAU ihvertfall.

Sitter og fikler med nyinnkjøpt iPad, og har lykkes med å få installert det viktigste. Imponert over hvor lett den er blitt å sette opp, har ennå ikke måttet koble den opp mot computeren.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2011, 13:25   #13
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

God ettermiddag fra Solveien - hvor vi forbereder oss på ukens match - vi fikk ikke ombestillt utreisen for den lille italienerinnen, så med 3 kofferter er hun fritt villt for Lufthansa - via Munchen denne gang - tilbake til jul fikk vi omestillt til Swiss. Tok ikke sjansen på United på første strekning og håper at Alaska Airlines sin Excess Bag kvitteringer blir godkjennt - ellers ligger det an til et lite Fly og Espresso møte på Ljan i tåkehavet....
Old 20-11-2011, 14:08   #14
Gunnar
ScanFlyer Gold

God formiddag fra Tåkemoen. Da sitter jeg ved utgang 12 og venter på at kloka skal komme seg såpass langt avgårde at det endelig blir klart for ombordstigning for SK4116 til Bodø. Og jammen ble det ikke gate-bytte til 23...
Old 20-11-2011, 14:15   #15
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Gunnar View Post
God formiddag fra Tåkemoen. Da sitter jeg ved utgang 12 og venter på at kloka skal komme seg såpass langt avgårde at det endelig blir klart for ombordstigning for SK4116 til Bodø. Og jammen ble det ikke gate-bytte til 23...
Morro med stolleken. Min pers er 5 endringer av gate på en enkelt avgang.
Old 20-11-2011, 14:18   #16
Polaris
Free Luigi

God morgen fra Sandvika
Her "hjemme" er livet som det skal være, synd jeg må hjem allerede i morgen. Men eksamener må utføres, så sånn er nå en gang det!
Blir bra med Arnold Schwarzenegger-foredrag i morgen, klimakonferansen holdes på Clarion Gardermoen

Håper alle har en fin dag, for det har virkelig jeg (på tross av litt)!
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2011, 14:33   #17
Islending
ScanFlyer Silver

God dag fra sete 1A på LN-BUG som skal fly SK 269 til BGO fra Tåkemoen. Har hatt en fin helg i Oslo og Lillestrøm. Ønsker dere alle en god søndag videre.
Old 20-11-2011, 15:14   #18
LN-TIB
ScanFlyer Molded

God formiddag fra Sefood Bar på Tåkemoen. Helg med julebord er unnagjort, så formen er vel sånn passe. Et rekesmørbrød og en halvflaske Sancerre til 345 gjør forhåpentligvis noe med saken

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2011, 16:58   #19
kekker
Onkel reisende kekker

kekker's Avatar

God ettermiddag fra SVG.
Sitter her å kjenner på pulsen i tinningen, viste med andre ord god trøndersk drikkekultur i går...
Formen er stigende og jeg ser fram til å komme meg hjem og ta en tidlig kveld.

Tikket nettop inn en sms om at DY539 ligger ann til å bli 20 minutter forsinket, har det noe med kjipe forhold på tåkemoen å gjøre?? Så at SK ett eller anna til OSL er en god halvtime forsinket også.

Menmen, så lenge jeg kommer meg hjem i løpet av kvelden skal jeg være fornøyd. :-D

En god kveld til dere alle!
Old 20-11-2011, 17:13   #20
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

Da settes snuten straks mot hovedflyplassen som visstnok har mindre tåke enn Hurum. Nattvakt ispedd x-antall kaffekopper, må håpe tiden raser avgårde. Men 12 timer er 12 timer åkke som. Derimot har man fri mandag

Posting Rules