![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
En bekjent kom nylig hjem fra Thailand med TG via CPH og på returreisen hadde hun kjøpt med en god del fra taxfree-butikken i BKK. Alt var forseglet, men da hun kom til CPH var det imidelrtid ikke snakk om å ta det videre til Oslo. Alt ble tatt i CPH?
![]() ![]() Jeg kan ikke skjønne hva hun har opplevd, noen som har svar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Helt normalt det.
Flytende varer over 100ml per enhet er ikke tillatt å ta med seg gjennom sikkerhetskontrollen. Forseglede poser fra EU/EØS er godkjent, sammen med USA, Canada, noen flyplasser i Kroatia, Singapore og muligens noen land til. Dette er de svært klare over i BKK, men driter generelt i det for å selge litt ekstra. Spør man får man ofte svar at det går helt greit å ta med seg varene helt fram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Her står det ganske greit:
Quote:
http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Foer+a...hjemrejsen.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Dette er uansett EU regler og ikke unikt for CPH
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
geocaching traveler
|
![]()
Kunne vel gått ut og sjekket det inn som bagasje??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Ofte lite praktisk hvis man ikke har noe annet enn en plastpose med flasker. Bagasjen antar jeg var sikkert sjekket gjennom til Oslo.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Takk for info. Dette visste jeg ikke om, og jeg føler meg relativt oppdatert. Så at folk bommer litt av og til, synes jeg ikke er rart. Hun var visstnok ikke den eneste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
M&M og shopping Tax-free CPH | Chriscross | Reiseforum | 0 | 23-12-2011 08:47 |
Tax-Free CPH | Egenes | Reiseforum | 7 | 14-05-2011 15:13 |
Tax-free på ankomst OSL bygges ut | Someone | Reiseforum | 7 | 10-10-2009 10:24 |
Tjäna och använd Miles & More poäng i CPH Tax-Free! | paer | Flyforum | 1 | 18-06-2007 12:31 |
Nå kan vi kjøpe tax-free i CPH uten boardingkort | MD90 | Flyforum | 0 | 06-10-2004 15:31 |