![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Legal Eagle
|
![]()
Hvilket av Braathens fargeskjema likte du best? Det opprinnelige jet-skjemaet med rød stripe over vinduene, mørkeblå stripe like under, medium flagg og svart tupp? 767-varianten, den renere varianten, hvor stripene ble flyttet ned under vinduene, flagget ble forstørret, og resten var hvitt og metall/grått? Hva med det utskjelte med spyttklysa? Eller det siste med flagrende flagg? Eller en av de skikkelig gamle fra 40/50-tallet?
Selv likte jeg det med spyttklysa godt. 767-varianten også. Den siste varianten var kjedelig. Last edited by RWY 24; 27-08-2011 at 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Spyttklysa!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Den ble jo dømt nedenom og hjem med en gang den kom. Spyttklysen kom etter at gammer`n gikk av med pensjon og junior tok over roret. Resten av historien kjenner vi jo til
![]() Det fineste er uten tvil 767 varianten. Dæven jeg var en stolt ung mann som handlet denne på FBU.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja da. Airfix hadde en fin modell. Jeg mener at Flyhistorie nylig dekket dette temaet.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Likte best (liker fortsatt) 767 varianten best.
![]() |
#9 |
critical mind
|
![]()
Uten en eneste tvil, sa er 767en den desidert beste fargeskjema, fordi det passer perfekt til flyet.
Ellers er höy pa mine personlige favoritt-lister disse: D-ACBC/LN-BRJ dual reg, grey nose upon delivery from LH to BU LN-BRJ Olympiaflyet med de diverse snö-roser LN-TUF full blue-cs, fordi det ble sapass kortvarig...
![]() |
#10 |
Legal Eagle
|
![]()
Ja, det så virkelig flott ut! Jeg synes 767-fargeskjemaet ble veldig fint på 737 også, mens den eldre varianten med svart nese og den røde stripa over vinduene passet godt til F28.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det siste safe liveryet er nok favoritten, men tro det eller ei, jeg liker faktisk spyttklysen jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tycker denna: http://www.airliners.net/photo/Braat...705/0088814/L/
![]() |
#14 |
Legal Eagle
|
![]()
Braathens B735 LN-BRV med "spyttklyse" på halen:
![]() Foto: MeRyan (Flickr) "Spyttklysa" er egentlig en stilisert vinge. Jeg synes det ble veldig stilig og fremtidsrettet. Jeg så den første gang på FBU i mai 1998. Flere foretningsreisende og andre, særlig charterfolk, savnet det norske flagget og den tydelige norske identiteten, så etter heftige protester, gjorde Braathens retrett. Da ble det sånn: ![]() Foto: Alasdair McLellan B734 LN-BUF Ganske utrolig kjedelig. Men flagget var på plass igjen! Last edited by RWY 24; 29-08-2011 at 01:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Quote:
ordet "spyttklyse".. Men du så den nok i mai 1998 Quote:
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() Det var synd at 767-200ene ble så kort hos Braathens SAFE, de var definitivt de slankeste 767-200 i verden med de fargene. ![]() Rødstripa i vindusrekka er utrolig fint på en 737-800, men den gikk ut med -200ene. ![]() Rødsnute og blits på en 737-800 hadde vært noe
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Spyttklysa som pins har jeg liggende i en skuff. Det må ha vært rimelig spesielt for Erik Braathen å gå i forretnings-møter med gørr på dressen
![]()
![]() |
#18 | |||
Legal Eagle
|
![]()
Takk for nyttig og interessant tilleggsinfirmasjon, Fellowship! Kom gjerne med mer, hvis du har
![]() Quote:
![]() Quote:
Quote:
Jeg var på vei til Amsterdam med SAS på det som skulle bli min aller siste flytur fra FBU. Vi ble busset over til innenlandspiren. Da DC-9-ern, som forøvrig så å si ikke hadde maling igjen på verken vinger eller kropp, ble dyttet bakover mot Braathenspiren, så jeg rett inn i en -500 med det fancy nye vinge-/nordlysskjemaet. Jeg hadde ikke fått med meg at BU hadde hatt makeover, så jeg var helt uforberedt. Men jeg likte det jeg så umiddelbart. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilket flyselskap synes du har finest livery? | Robin882 | Bilder & foto | 51 | 14-09-2020 16:47 |
Braathens SAFE DC-3 - tidlig fargeskjema | vingtor | Flyhistorisk forum | 0 | 30-08-2010 18:35 |
Siden ny LN-WFD, hvilket fargeskjema fikk Twin Otteren? | LN-KGL | Flyhistorisk forum | 9 | 05-01-2009 21:53 |
Hvilket fly var denne ? | G-COLE | Flyforum | 3 | 06-08-2006 20:12 |
Hvilket fly var her ? | G-COLE | Flyforum | 4 | 08-02-2005 22:31 |