![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Enda en styrt i dag.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,172
|
![]()
Er snakk om en 737-200.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Sitat: "Fire av disse var mannskap om bord."
Må det ikke minimum være et mannskap på fem i en 737-200?
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,172
|
![]()
I og med at det var bare 11 passasjerer ombord så er det ikke sikkert at det var påkrevd med flere. I tillegg ryktes det at det er snakk om en combi-utgave som har krasjet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Er det ikke en stk cc pr 50 pax? 732 tar maks 130.
Edit, hvis det da er 11 pax så bør det holde med 2 stk cc. Last edited by Hpkris; 20-08-2011 at 23:19. Reason: lagt til info |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
|
![]()
Ja, det er pr. sete ikke pr. pax
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,591
|
![]()
Den har tydeligvis vært igjennom Lapjoint modifikasjonen ut fra bildede å dømme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,649
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,497
|
![]()
Det var nok en combi. Det er ikke nødvendig med mer enn to c/a'er på disse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Ser den står oppført med 86.000h og 62.000 cycles. Hva er egentlig maks designlife for en B732? Dette høres ut som høye tall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,902
|
![]()
Opprinnelig design mål for 737-200 var 75.000h og 51.000 cycles.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,275
|
![]()
Høye cycles lell, hva har Dash'ene til Widerøe til sammenlikning? Så vidt jeg forstår er det høyt respektabelt selskap på lik linje?
![]()
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Dash8-100 er laget for 80.000 cycles, og det er nok noen WF utgaver som begynner å nærme seg grensen vil jeg tro. Dette utvides nå til 120.000 (2 år gammel artikkel).
http://www.flightglobal.com/articles...programme.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
|
![]()
Til sammenligning hadde Aloha Airlines flight 243 89.000 cycles når den ble "cabriolet"
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,649
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Blir jo det samme, men lærte av en at en cycle var ver gang kabinen ble trykksatt. Men en cycle blir det uansett om et fly tar av og bare flyr en runde og lander og kabinen ikke ble trykksatt?
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Danmark: Minst 3 døde i helikopterstyrt | B738 | Flyforum | 0 | 05-09-2014 20:02 |
Flystyrt i Belgia - minst ti døde. | Stone | Flyforum | 1 | 19-10-2013 18:32 |
Gulfstream G650 styrtet 4 døde | LN-AFG | Flyforum | 4 | 30-12-2012 18:25 |
Fly styrtet i Peru - 7 døde | Newshunter | Flyforum | 0 | 26-02-2010 01:50 |
Tupolev styrtet i Iran - Samtlige passasjerer ombord fryktes døde | Herlov | Flyforum | 14 | 16-07-2009 00:42 |