![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
(Spilttet fra tripreport-tråd)
Spania har vel APIS på linje med UK, så da sjekkes det nok en eller annen plass. Eller tar jeg feil?
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 17-05-2011 at 01:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Spania har ikke APIS - men for alt jeg vet krever FRs system passnummer "in case de hadde krevd APIS til Spania...".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
OK - takk for oppklaring, da var det noe som "hang igjen i hodet" etter at de hadde noe midlertidig en gang eller snakket om å innføre det på linje med UK.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Quote:
Hmmm...da husket jeg ikke veldig feil. De har (hadde) det fra Non-Schengen. Med andre ord har FR det bl.a. fra UK og innfører det vel over hele linja (på lik linje med passkravet TRF-Stockholm i sin tid) Og fra Fr selv: http://www.ryanair.com/en/news/urgen...the-uk-ireland
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 17-05-2011 at 01:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Wow, god observert!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jobbet ganske mye med dette da jeg var i SITA. Spania ville opprinnelig ha APIS fra alle, i et non-standard format. Imidlertid ble dette møtt med massiv motstand, både av teknisk og politisk art så de måtte gi seg. Hele Schengen, inkludert de nordiske land, har imidlertid forpliktet seg til å innføre APIS fra utenfor-Schengen, men i mange av disse landene har ikke klartlagt hordan de skal administrere det. Noen må jo ta seg av disse listene også ...
Tre år siden jeg sluttet, så jeg aner ikke hvordan status er, men f.eks. Tyskland ville innføre det i 2008. Det har ikke skjedd ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Men nå skal vi til Estland og ikke Spania, men har uansett begynt innsamlingen av data fra gutta
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Apis til UK | sk931 | Flyforum | 16 | 21-09-2009 14:49 |
Crosswindlanding i Spania.... | ENGM RAMP | Flyforum | 4 | 12-02-2009 17:58 |
Tog i Spania | Bizflyer | Reiseforum | 1 | 03-11-2008 13:38 |