Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-04-2011, 08:16   #1
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Innsjekk LH fra BGO

Hei,
Skal teste LH fra BGO til FRA for første gang på torsdag og har noen spørsmål.
Det har vært litt frem og tilbake vet jeg, men er det nå egen check-in for First Class/*G?
Hvor mye tid må en beregne på å bli kvitt bagasjen (inkludert barnevogn)? Regner med at mine "reise fra jobb 50 min før avgang" ikke holder når barnevogn skal sjekkes inn.
Check in stenger 40 min før avgang. Gjelder dette bag-drop også dersom vi sjekker inn på nettet?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2011, 09:21   #2
Doll
ScanFlyer Blue

Doll's Avatar

Default Re: Innsjekk LH fra BGO

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hei,
Skal teste LH fra BGO til FRA for første gang på torsdag og har noen spørsmål.
Det har vært litt frem og tilbake vet jeg, men er det nå egen check-in for First Class/*G?
Hvor mye tid må en beregne på å bli kvitt bagasjen (inkludert barnevogn)? Regner med at mine "reise fra jobb 50 min før avgang" ikke holder når barnevogn skal sjekkes inn.
Check in stenger 40 min før avgang. Gjelder dette bag-drop også dersom vi sjekker inn på nettet?
Hei.
SAS har egen insjekk for Business/Eco extra som kan benyttes når man flyr LH.
Avinor anbefaler at man møter opp senest 1,5 time før avgang , Det er uansett greit å a god tid, når man har med barn og barnevogn.

Ellers greit å merke seg at SAS har 2 charter insjekkingsautomater på BGO som kan benyttes.Disse står somregel ensomt og forlatt samtidig som det kan være kø fremfor de vanlige automatene.
God tur

http://www.avinor.no/lufthavn/bergen...eoginnsjekking
Old 19-04-2011, 15:40   #3
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Skal du sjekke inn på nett, så er det innsjekk hos SAS som gjelder, men kun for det første legget. Skal du sjekke videre også, så må du inn på LH, men da ender du nok opp med en billett som kun gir deg boardingkort på første legget, slik at du må til transferdesken for leg 2... Det er i hvert fall mine erfaringer med å sjekke inn på nett. Velger derfor kun sete på første legget selv.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2011, 19:25   #4
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Så det går an å bare velge sete og faktisk få dette når en sjekker inn? Kan bli spennende dette med codeshare lh/ou på neste leg fra-spu... Må vel satse på å checke inn selv på dette legget også for å få bra seter.

Regner med at det ikke er fysisk plass til Tumi-bagen i hattehyllen på Embraer 195? Dekk er at aircraft duger ikke om det blir bleiekrise...
Old 19-04-2011, 20:39   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Hvor stor er Tumi'n det er snakk om? Hattehyllene på E195 er ikke enorme, men endel får de plass til
Someone is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2011, 21:29   #6
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Lufthansa Re: Innsjekk LH fra BGO

Maks lovlig kabinstørrelse. Det er vel 55 cm. Hjelper ikke at det er lov dersom det ikke er fysisk plass.
Old 19-04-2011, 21:35   #7
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Maks lovlig kabinstørrelse. Det er vel 55 cm. Hjelper ikke at det er lov dersom det ikke er fysisk plass.
Jeg skjønner det. Mitt poeng var bare at en normal carry-on størrelse normalt sett burde gå (på langs, men ikke med hjulene inn som du får på større maskiner). LH har vel muligheten til "delivery at aircraft", eller hva de nå kaller det, om det skulle vise seg at de ikke går. Om du har den vanlige Alpha kofferten på 55cm så er de andre dimensjonene de samme som min skulderveske, tror jeg. Jeg gir imidlertid ingen garantier, og kan ikke saksøkes i ettertid....
TOS is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2011, 21:05   #8
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Jeg har en Tumi-skulderveske omtrent på størrelse med en standard kabinkoffert (14''X20''x9''), og den fikk jeg enkelt plass for i overhead bin. Den er riktignok noe mer fleksibel enn en trillekoffert, men jeg skulle tro at det går fint (gitt standard størrelse carry-on størrelse; 22'' trillekofferten til Tumi har vel samme bredde og dybde som min skulderbag, men 2'' lengre).

Last edited by TOS; 19-04-2011 at 21:12.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2011, 09:28   #9
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Jeg satser nok på å ta den litt mindre Tumi bagen med hjul, må jo uansett sjekke inn bagasje. Jeg får sjekket inn hele veien til Split på SAS nå, men ikke velge seter selv om det er ledig. Er dette vanlig når en reiser med spebarn, eller er det SAS som gjør livet vanskelig? Ser også at alle seter på venstre side er okupert, er dette for å hindre at en velger seg hvert sitt midtgangsete om en reiser to sammen? Har ike sett dette før. (konfig er 2-2)
Old 20-04-2011, 10:53   #10
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Er dette vanlig når en reiser med spebarn, eller er det SAS som gjør livet vanskelig? Ser også at alle seter på venstre side er okupert, er dette for å hindre at en velger seg hvert sitt midtgangsete om en reiser to sammen? Har ike sett dette før. (konfig er 2-2)
Du får ikke valgt den ene siden pga infant. Og så vidt jeg husker så er valget for sete på onward connection fjernet, så vidt jeg husker var årsaken at sete ikke er tilgjengelig for SAS før etter onnsjekk er foretatt og at LH ikke tar hensyn til setevalget, ettersom det som regel er allerede et forhåndsreservert sete.
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2011, 15:52   #11
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Kan melde om at vi brukte 35 min fra drosjen kjørte fra sentrum til vi var gjennom sikkerhetskontrollen. Var nok spesielt rolig siden det var skjærtorsdag. Dedikert Bag-frop til Eco extra /*G.
Reply

Posting Rules