![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2010
Location: Harøy
Posts: 366
|
![]()
Hvorfor flyr ikke Norwegian, Sas eller Widerøe til nordnorge fra vestlande, altså molde, ålesund kristiansund, er det rett og slett fordi det ikke lønner seg eller er det ingen etterspørsmål etter dette? kunne gjerne ha tenkt meg en rute til bodø eller kirkenes fra molde, ålesund :P Eller må man innom Osl eller trondheim??
takk for svar.. =) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,507
|
![]()
Det er ganske enkelt for lite trafikk til å kunne drive lønnsomt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Braathens hadde vel en slik melkerute i sin tid, BGO-KSU-TRD-BOO eller noe i den dur. Synes å huske vi tok noen slike på veien hjem
/til ifra Norges største barnehage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,028
|
![]()
Ja Braathen fløy slike ruter i mange år. Husker ikke alle deltaljene i det ruteopplegget. Fløy selv TOS-BOO-AES-BGO i 1979. Mener å huske at flyene også fortsatte til SVG, KRS før de endte opp i OSL. Når jeg flyttet nordover i 1993 husker jeg også at jeg fløy samme rute bare motsatt vei før SK tok meg videre fra TOS til ALF. Noen ganger gikk de også nedom EVE istedenfor BOO. Etterhvert begynte flyene og gå via TRD på sin ferd nordover istedenfor AES. Kan ikke huske at de gikk nedom MOL eller KSU på vei med BOO/EVE.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Mimre: Fløy BOO-AES i 1988. SAS TOS-BOO først.
Det var ikke mange passasjerer om bord, husker jeg (husker vel det spesielt godt ettersom en ganske søt jente absolutt ville sitte på C selv om det var mange ledige rader - jeg satt på A). Det er høyst sannsynlig at dette aldri vil skje flere ganger. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2010
Location: Harøy
Posts: 366
|
![]()
Dumt spørsmål men takk for svar alikavell
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,461
|
![]()
Jeg tror ikke Braathens S.A.F.E fikk lov til å fly TRD-BOO/EVE/TOS før på -90 tallet engang. SAS hadde til da hatt monopol på Nord-Norge fra TRD og Oslo. BU fikk fly fra Vestlandet til Nord-Norge men uten stopp på TRD...
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,028
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: Grimstad
Posts: 221
|
![]()
Jeg husker mange lange flyturer fra Tromsø til Kristiansand via omtrent alle byer langs kysten nedover som hadde ei akseptabel flystripe, utenom Trondheim. Fikk servert litt snacks og brus mellom Tromsø og Evenes eller Bodø, så var det fin middag eller lunsj mellom Evenes/Bodø og Bergen, så maste man seg til en pilotbag mellom Bergen og Stavanger for så å konsumere denne mellom Stavanger og Kristiansand. Av en eller annen grunn ble det alltid Kristiansand-Fornebu med Braathens og Oslo-Tromsø med SAS på hjemveien. Var vel fattern som ikke ville favorisere noen av selskapene...
Litt off-topic, fattern har snakka om at han har tatt nattfly (han sa så) fra nordnorge til sør-norge på 70-tallet, jeg har aldri lest eller hørt om dette siden, vet noen her om det var vanlig med nattfly i norge før?
__________________
Bom viagem! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,325
|
![]() Quote:
Fra Oslo rett før Fornebu stengte kl. 23 og tilbake igjen rett etter åpning om morgenen.
__________________
Bare en passasjer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Location: Son
Posts: 358
|
![]()
Flyr/fløy ikke WF med Q400 mellom BGO - TOS på sommeren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 738
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,507
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,507
|
![]()
Dette var til en stor grad post- og avisfly. Det ble solgt svært få passasjerseter og resten av maskinen ble fylt opp med setecontainere med post og aviser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: Grimstad
Posts: 221
|
![]()
Takker for info, og kan slappe av uten å tenke på at fattern har begynt å "røre"
![]()
__________________
Bom viagem! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
Join Date: Feb 2011
Posts: 8
|
![]()
Går det ikke fortsatt noen ruter BGO-TRD som fortsetter under nytt rutenummer TRD-BOO-TOS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,036
|
![]()
Setter du deg på WF0556 i Kristiansund så havner du, etter en mellomlanding på TRD, i Mosjøen.
Last edited by ENKB; 18-03-2011 at 20:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,625
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vil ha Oljerute Nordnorge-Vestlandet | IL-2 | Småprat | 26 | 11-04-2013 17:39 |
Flyrute Stavanger - Nord-Norge? | WestAir | Flyforum | 22 | 29-10-2012 15:11 |
Flyrute til Kiev | evenes | Flyforum | 2 | 29-03-2011 15:35 |
Fremkommelighet mellom flyplasser på Nord-Vestlandet. | Twin Otter | Reiseforum | 3 | 28-07-2010 19:06 |
Ny flyrute til Kristiansand | MD11 | Flyforum | 34 | 17-01-2008 10:19 |