Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-02-2011, 15:48   #1
flappflapp
ScanFlyer Blue

SAS Ekstra bagasje fra US of A

Er ingen frequent flyer interkontinentalt, så har ikke hatt noen turer etter at SAS reduserte tillatt bagasje på økonomi til ett kolli. Nå er reise OSL-ORD-OSL bestilt gjennom firmaets reiseportal, og med dagens dollarkurs vil jeg jo gjerne ha med meg et ekstra kolli hjem igjen. Ifølge sas.no skal det koste kr 350, og i praksis skal det vel gjøres slik (http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Bagasje/Overvekt):

Quote:
Du kan betale for din ekstra bagasje når du sjekker inn på Internett fra 22 timer før avreise, eller ved avreise på flyplassen.
Noen som har erfaring med at dette er uproblematisk å fikse ved innsjekk på ORD? Er vel kanskje ikke vits i å bruke internett-innsjekk når man skal avgårde fra ORD? Eller går det kanskje an å fikse det i en skranke på OSL i forkant?
flappflapp is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2011, 09:54   #2
flappflapp
ScanFlyer Blue

Default Re: Ekstra bagasje fra US of A

Har ikke fått noe svar her, så jeg tok saken i egne hender og spurte i billettskranken på OSL. Samtalen forløp omtrent som følger.

Spørsmål: "Jeg skal reise på Economy strekningen ORD-ARN-OSL med ett kolli mer enn da jeg reiste ut. Er det greiest at jeg betaler for det ekstra kolliet her og nå, eller skal jeg gjøre det ved innsjekk i ORD?"

Svar: "Det er nok best at du gjør det på ORD. Du skjønner, vi håndterer dette her med litt sånn papirlappsystem... Men det skal ikke være noe problem å fikse det der borte."

Da blir det spennede å se hvordan det faktisk fungerer, svaret får jeg om en drøy uke!
flappflapp is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2011, 10:29   #3
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Default Re: Ekstra bagasje fra US of A

Ja, dette kan bli spennende. Dette er også en utfording med allianser og partnere..

Ref da vi skulle fra Lisboa og til Trondheim med golf bagger. Den lokale agenten håndterte ikke betaling av dette, )de visste heller ikke hva Pandion kortet var eller at det ga rett til gratis golfbag). Så måtte alle ut å vandre på flyplassen for å finne Lufthansa sitt ticketing counter og så betale. Lufthansa insisteret på å ta betalt pr flygning, så man måtte betale dobbelt opp! Først til Oslo, så til Trondheim. That wazz the rules..

Så kan bli gøy å høre hva de sier i Chicago..
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules