![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kjære venner, jeg har i løpet av den siste uken slengt sammen litt om SAS kanskje mest anonyme Viking.
Kortversjonen finnes her: http://scanair.no/wp/2011/01/31/vickersviking/ Extended version: http://viking.flying-vikings.net ![]() Takk til Odd A. for flotte bilder - er det noen som sitter på SAS/DDL Vickers Viking bilder de vil dele så er jeg veldig i markedet for nettopp det |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Denne danske vikingen var jeg ikke klar over. En morsom liten krabat som abolutt fortjener å bli tatt frem fra glemselen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det interessante med Vikingen er at Central African Airways fløy dem fra Salisbury til London med en bråte mellomlandinger på femtitallet.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Helt riktig KOG - Vikingen var først og fremst en kort- og mellomdistansesliter, men CAAs Afrika-rute var jo ganske pervers
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei,
Jeg fikk akkurat dette bildet via et modellforum. Happy collecting, Ruben |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fint bilde, Ruben (kan jeg låne til Flying Vikings?)
Noen idé om hvor det er? Ser ut til å være en Viking i bakgrunnen også. Litt vanskelig å se operatøren, men det er ikke SAS eller DDL-farger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Bilden från British Airways. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det står Athen 1949 i bilde adressen. Som sagt så ble bildet publisert på et modellforum jeg er med på, så du bestemmer selv om du vil bruke det.... Happy collecting, Ruben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ruben, vet du om det finnes et byggesett av Viking i 1/144?
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei Stein,
Jeg er rimelig sikker på at Welsh har dette i utvalget sitt. Selv skal jeg snart begynne på Magma sitt resin sett i 1/72. Det skal bygges for flymuseet på Sola, i forbindele med 60 års markeringen for flyulykken i Holta heia. Det var en Viking fra Eagle som styrtet full av skoleungdommer fra sør London. Happy modelling, Ruben |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Vickers Viscount 1/200 selges | HH-TRD | Samlerhjørnet | 0 | 14-12-2018 13:40 |
Sas med bookbar Taxi tjeneste | krølle | Reiseforum | 2 | 17-11-2014 22:15 |
Fokker 50, LN-RNF, den siste turen i SAS sin tjeneste. | Piddien | TripReports | 18 | 11-11-2010 23:21 |
Flyrail: ny tjeneste fra SAS og SJ | FlightDeck | Reiseforum | 2 | 29-03-2010 13:05 |
Mere GULL - Vickers Viscount i SAS-farger | CK | Flyhistorisk forum | 22 | 18-03-2007 19:40 |