![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
BA har, slik mange ventet, startet romjulssalget sitt. Denne gangen i alle klasser, til og med First. Salget varer til 25/1.
Det er faktisk en del bra priser der altså. Med sterk krone hjelper jo det også. http://www.britishairways.com/travel...e/public/en_gb Foreløpig er det bare priser ut fra England. Husker ikke om de pleier å lansere salget i andre land også. Selv knuger jeg litt på en t/r Sydney i First for 4600 GBP. Det er 2000 GBP lavere enn vanlig.
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ble faktisk ikke såå imponert av disse tilbudene.
Ser primært etter flighter til JNB, og da skal BA ha 5700 ex/LHR men dette er 200 kroner billigere enn TK skal ha ex/OSL utenom tilbud. Men, pisen på First tur/retur SYD var jo ikke så gal! Hadde jeg hatt tid og cash hadde jeg ikke knugt lenge ;-) |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Om det var så veldig billig med GBP 2560 i biz til BKK vet jeg nå ikke. SAS skal vel ha 18 laken, og det er jo 8 laken billigere!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
En del gode priser i WT+ for oss som har mil å bruke på oppgradering. Sjekket tilgjengelighet LHR-NYC t/r på sensommeren, 6000 kroner + 25.000 mil. Skal man ha det samme fra Oslo koster det i overkant av 9000 kroner.
Mange av de andre prisene er nok ikke gunstige for oss i og med at en del priser er høyere fra LHR enn OSL i utgangspunkte (first og biz). I tillegg har UK innført Air Passenger Duty, som utgjør fra GBP 120 på WorldTraveler+/Business/First dersom man starter turen i London. Denne skatten kommer ikke på transitpax.
#5 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Enig med Discus og andre, T5 er strålende.
Noen priser er veldig bra på salget og andre ikke fullt så bra. Kan se ut som WT+ og First har flest gode priser. For meg ble det Sannelig SYD i F i April. Æ glær mæ, og håper på New First på enten BA009 eller BA010.
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS og BA sine biz-seter er vel ikke helt sammenlignbare heller.
Jeg betaler gladelig litt mer for BA's seter. SAS sine er ikke akkurat markedsledende. Ser ut til at det blir first på meg til PVG i mars til drøye £4000. Håper på new first. |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hadde jeg ventet til dette salget hadde jeg antagelig kunnet få first begge veier til bare litt mer enn dette. Jaja... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
mod
Fint om vi kan holde oss til tema. Det er garantert andre tråder som handler om SAS sin businesseter og om Heathrow, denne derimot handler om BA sitt tilbud /mod |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Vi tar denne en gang til:
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, jeg synes det var en god pris tatt i betraktning av at en full pris t/r i First til NY koster noe sånt som 60 tusen norske. Dette er jo endel lenger enn det.
Lurer forresten på hvor mange av de som benytter enhver anledning til å snakke om hvor håpløs LHR er som faktisk har reist til/fra T5. Jeg synes det er en av Europas absolutt beste terminaler, med noen av de desidert beste fasiliteter, samt lounger i verdensklasse. Har aldri opplevd større problemer i de årene jeg har brukt BA, og det begynner å bli en stund nå. Last edited by Stian; 25-12-2010 at 23:00. |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Noen som forresten har prøvd BA på World Traveller Plus? Skal til HNL i sommer, og å benytte seg av noen gode tilbud her er jo ikke uaktuelt akkurat.
#12 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=57323 http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=58147 (Flyr du OSL-LHR-LAX på en WT+-billett tjener du nok mil til oppgradering en vei fra WT+ til CW på neste USA-tur ![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg tenkte faktisk da å bestille WT+ jeg da, sånn at jeg får det som bekreftet billett. Men BA kjører ofte ganske gode priser i denne klassen, men spørsmålet var egentlig like mye om det er verdt pengene i forhold til vanlig economy (som pga. seteconfig i så fall blir AA i stedet for BA dersom vanlig eco ved bruk av OW)?
#14 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det jeg bruker WT+ til er som basis for oppgradering til Club World med poeng. Man kan også oppgradere med penger, noe jeg absolutt anbefaler. Hvorfor vil du forresten heller reise med AA i economy? Hadde aldri valgt AA foran BA. |
|
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takk, da har jeg fått litt mer greie på tingene her. Det BA flyr med på min routing er B744, så antar denne har den gamle en stund til?
Grunnen er faktisk så enkel som at vi er to stykker som reiser, og BA har 3-setere ved vinduet på sine flighter over dammen, både på 747 og 777. Ergo er de diskvalifisert med mindre jeg booker WT+. American har 2-setere ved vinduet på sine 777, og de har en avgang som strengt tatt passer bedre med BA's morgenflight enn BA's egen LAX-flight.
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
BA har to-setere ved vinduene på de tre siste radene i 744 maskinene.
|
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da er det forøvrig også i gang et salg fra Norge, i de tre laveste klassene. (Economy, Premioum Economy og Business). F.eks. kan man komme seg til NYC for 7092 i WT+, eller til LAX for 8672 i samme klasse. Club-prisene ser ut til å ligge rett under det dobbelte av WT+.
Bookes innen 31/1, og det må reises enten mellom 3. Januar og 28. juni, eller mellom 15. august og 30. september. http://www.britishairways.com/travel...penxtype=click |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mange av prisene er bedre enn ved det forrige salget. SFO og LAX til såvidt over 15.000 i CW er bra.
PVG til 16.400, og NRT til 18.300 er også bra priser. Nesten så man kan bli fristet til å ta seg en en vinterferie vekk fra kulda. |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Typisk at dette kommer etter at jeg allerede har kjøpt billett til PVG, og betalt endel tusenlapper mer enn hvis jeg hadde benyttet meg av dette salget
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Last edited by Someone; 28-12-2010 at 14:43. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KL/AF-tilbud hovedtråd (2013 ->) | GinTonic | Reiseforum | 55 | 11-01-2015 22:22 |
BA-tilbud hovedtråd (2012) | Discus | Reiseforum | 59 | 29-06-2013 17:43 |
LH-tilbud hovedtråd (2011) | C-klasse | Reiseforum | 219 | 24-05-2013 13:07 |
SAS-EB-tilbud hovedtråd (2011/2012) | FlightDeck | Reiseforum | 318 | 28-12-2012 15:02 |
KL/AF-tilbud hovedtråd (2011/2012) | Discus | Reiseforum | 51 | 22-11-2012 16:45 |