Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 24-12-2010, 12:54   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

BA BA-tilbud hovedtråd (2011)

BA har, slik mange ventet, startet romjulssalget sitt. Denne gangen i alle klasser, til og med First. Salget varer til 25/1.

Det er faktisk en del bra priser der altså. Med sterk krone hjelper jo det også.

http://www.britishairways.com/travel...e/public/en_gb

Foreløpig er det bare priser ut fra England. Husker ikke om de pleier å lansere salget i andre land også. Selv knuger jeg litt på en t/r Sydney i First for 4600 GBP. Det er 2000 GBP lavere enn vanlig.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 24-12-2010, 13:58   #2
Furahini
ScanFlyer Blue

Furahini's Avatar

Default Re: BA salg i alle klasser...

Ble faktisk ikke såå imponert av disse tilbudene.
Ser primært etter flighter til JNB, og da skal BA ha 5700 ex/LHR men dette er 200 kroner billigere enn TK skal ha ex/OSL utenom tilbud.

Men, pisen på First tur/retur SYD var jo ikke så gal! Hadde jeg hatt tid og cash hadde jeg ikke knugt lenge ;-)
Furahini is offline  
Old 25-12-2010, 01:21   #3
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Om det var så veldig billig med GBP 2560 i biz til BKK vet jeg nå ikke. SAS skal vel ha 18 laken, og det er jo 8 laken billigere!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline  
Old 25-12-2010, 09:48   #4
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

En del gode priser i WT+ for oss som har mil å bruke på oppgradering. Sjekket tilgjengelighet LHR-NYC t/r på sensommeren, 6000 kroner + 25.000 mil. Skal man ha det samme fra Oslo koster det i overkant av 9000 kroner.

Mange av de andre prisene er nok ikke gunstige for oss i og med at en del priser er høyere fra LHR enn OSL i utgangspunkte (first og biz). I tillegg har UK innført Air Passenger Duty, som utgjør fra GBP 120 på WorldTraveler+/Business/First dersom man starter turen i London. Denne skatten kommer ikke på transitpax.

Old 25-12-2010, 16:51   #5
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Enig med Discus og andre, T5 er strålende.

Noen priser er veldig bra på salget og andre ikke fullt så bra. Kan se ut som WT+ og First har flest gode priser. For meg ble det Sannelig SYD i F i April. Æ glær mæ, og håper på New First på enten BA009 eller BA010.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 25-12-2010, 21:11   #6
Stian
ScanFlyer Gold

SAS og BA sine biz-seter er vel ikke helt sammenlignbare heller.
Jeg betaler gladelig litt mer for BA's seter. SAS sine er ikke akkurat markedsledende.
Ser ut til at det blir first på meg til PVG i mars til drøye £4000. Håper på new first.
Stian is offline  
Old 25-12-2010, 22:47   #7
Brandal
ScanFlyer Blue

Brandal's Avatar

Quote:
Originally Posted by Stian View Post
Ser ut til at det blir first på meg til PVG i mars til drøye £4000. Håper på new first.
Slett ingen dårlig pris. Selv betalte jeg 16.000 NOK for oppgradering en vei på en Club World-billett til HKG jeg kjøpte på salg til 19.000, altså 35.000 til sammen for Club ene veien og first den andre.
Hadde jeg ventet til dette salget hadde jeg antagelig kunnet få first begge veier til bare litt mer enn dette. Jaja...
Brandal is offline  
Old 25-12-2010, 21:35   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

mod

Fint om vi kan holde oss til tema. Det er garantert andre tråder som handler om SAS sin businesseter og om Heathrow, denne derimot handler om BA sitt tilbud

/mod
Old 26-12-2010, 10:25   #9
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Vi tar denne en gang til:

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
mod

Fint om vi kan holde oss til tema. Det er garantert andre tråder som handler om SAS sin businesseter og om Heathrow, denne derimot handler om BA sitt tilbud

/mod

Old 25-12-2010, 22:56   #10
Stian
ScanFlyer Gold

Ja, jeg synes det var en god pris tatt i betraktning av at en full pris t/r i First til NY koster noe sånt som 60 tusen norske. Dette er jo endel lenger enn det.

Lurer forresten på hvor mange av de som benytter enhver anledning til å snakke om hvor håpløs LHR er som faktisk har reist til/fra T5. Jeg synes det er en av Europas absolutt beste terminaler, med noen av de desidert beste fasiliteter, samt lounger i verdensklasse.
Har aldri opplevd større problemer i de årene jeg har brukt BA, og det begynner å bli en stund nå.

Last edited by Stian; 25-12-2010 at 23:00.
Stian is offline  
Old 26-12-2010, 16:52   #11
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Noen som forresten har prøvd BA på World Traveller Plus? Skal til HNL i sommer, og å benytte seg av noen gode tilbud her er jo ikke uaktuelt akkurat.
Old 26-12-2010, 17:10   #12
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Noen som forresten har prøvd BA på World Traveller Plus? Skal til HNL i sommer, og å benytte seg av noen gode tilbud her er jo ikke uaktuelt akkurat.
Jeg har forsøkt meg på WT+ et par ganger "uten hel", men det er noen som har greid det også:

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=57323
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=58147

(Flyr du OSL-LHR-LAX på en WT+-billett tjener du nok mil til oppgradering en vei fra WT+ til CW på neste USA-tur )

Old 26-12-2010, 17:35   #13
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Jeg tenkte faktisk da å bestille WT+ jeg da, sånn at jeg får det som bekreftet billett. Men BA kjører ofte ganske gode priser i denne klassen, men spørsmålet var egentlig like mye om det er verdt pengene i forhold til vanlig economy (som pga. seteconfig i så fall blir AA i stedet for BA dersom vanlig eco ved bruk av OW)?
Old 27-12-2010, 05:37   #14
Øivind
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
Jeg tenkte faktisk da å bestille WT+ jeg da, sånn at jeg får det som bekreftet billett. Men BA kjører ofte ganske gode priser i denne klassen, men spørsmålet var egentlig like mye om det er verdt pengene i forhold til vanlig economy (som pga. seteconfig i så fall blir AA i stedet for BA dersom vanlig eco ved bruk av OW)?
Om det er verdt pengene kommer an på hva man legger vekt på. WT+ har samme servering som economy, men setene er bedre, og det er hovedsakelig det man betaler ekstra for. Nye WT+ ser forresten ut som en klar forbedring, men det er vel bare de nye 777-300ER som har fått denne installert forløpig, såvidt jeg vet.
Det jeg bruker WT+ til er som basis for oppgradering til Club World med poeng. Man kan også oppgradere med penger, noe jeg absolutt anbefaler.
Hvorfor vil du forresten heller reise med AA i economy? Hadde aldri valgt AA foran BA.
Øivind is offline  
Old 27-12-2010, 17:26   #15
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Takk, da har jeg fått litt mer greie på tingene her. Det BA flyr med på min routing er B744, så antar denne har den gamle en stund til?

Grunnen er faktisk så enkel som at vi er to stykker som reiser, og BA har 3-setere ved vinduet på sine flighter over dammen, både på 747 og 777. Ergo er de diskvalifisert med mindre jeg booker WT+. American har 2-setere ved vinduet på sine 777, og de har en avgang som strengt tatt passer bedre med BA's morgenflight enn BA's egen LAX-flight.
Old 27-12-2010, 18:52   #16
Stian
ScanFlyer Gold

BA har to-setere ved vinduene på de tre siste radene i 744 maskinene.
Stian is offline  
Old 28-12-2010, 01:29   #17
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Da er det forøvrig også i gang et salg fra Norge, i de tre laveste klassene. (Economy, Premioum Economy og Business). F.eks. kan man komme seg til NYC for 7092 i WT+, eller til LAX for 8672 i samme klasse. Club-prisene ser ut til å ligge rett under det dobbelte av WT+.

Bookes innen 31/1, og det må reises enten mellom 3. Januar og 28. juni, eller mellom 15. august og 30. september.

http://www.britishairways.com/travel...penxtype=click
Martin is offline  
Old 28-12-2010, 04:45   #18
Brandal
ScanFlyer Blue

Brandal's Avatar

Mange av prisene er bedre enn ved det forrige salget. SFO og LAX til såvidt over 15.000 i CW er bra.
PVG til 16.400, og NRT til 18.300 er også bra priser.
Nesten så man kan bli fristet til å ta seg en en vinterferie vekk fra kulda.
Brandal is offline  
Old 28-12-2010, 08:58   #19
Stian
ScanFlyer Gold

Typisk at dette kommer etter at jeg allerede har kjøpt billett til PVG, og betalt endel tusenlapper mer enn hvis jeg hadde benyttet meg av dette salget
Stian is offline  
Old 28-12-2010, 12:19   #20
flappflapp
ScanFlyer Blue

BA BA-Salg (Splittet fra SAS-salg)

Quote:
Originally Posted by flappflapp View Post
Bestilte billetter t/r London i går (typisk!), en helg midt i April, og fryktet at jeg hadde gjort noe dumt da jeg valgte Norwegian på utreise - iom at denne "kampanjen" kom opp nå. Åpenbart ingen fare, SAS skal fortsatt ha 1520,- pr pers på utreise OSL-LHR, men jeg booket Norwegian (OSL-LGW) for 1119,- inkl sete og bagasje. Hjem igjen hadde SAS imidlertid en hyggelig pris på 576,- - men den er på 706,- i dag (faktisk har den gått opp til 1716,- på avgangen jeg booket!). Jada, vet at ut fredag midt på dagen og hjem søndag kveld er høytrafikkperioder, men dette viser uansett at kampanjer ikke nødvendigvis er noe man trenger å vente på.
Glemte forresten å nevne romjuls-"salget" til BA, det ble også sjekket ut. 4303,- t/r pr hode vil jeg kalle noe bortimot et ran.

Last edited by Someone; 28-12-2010 at 14:43.
flappflapp is offline  
Closed Thread

Posting Rules