![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ryanair vil som et ledd i en stor offensiv starte flygninger fra TRD.
Fra NRK: Quote:
Vil vi også få se Ryan på SVG tro ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
--------------- I mailen oppgir Avinor prisene som flyselskapene må betale for å fly fra Værnes, og skriver at dersom Ryanair godtar disse betingelsene er de interessert i et møte med flyselskapet. --------------- Så spørs det om ryanair er så intresert likevel,- hvis de må betale det samme som andre selskaper... ? ![]() Men for all del...,- de må gjerne komme både der, på SVG og her på BGO... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tja, Ryanair flyr vel allerede fra HAU uten "special price for you", så hvorfor ikke fra TRD?
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Er forøvrig enig i at de skal betale det samme som de som allerede har opparbeidet seg et marked. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tror det ikke før jeg ser det...Men når det er sakt, skulle jeg gjerne sett daglige flygninger til London. DY flyr kun 3 X pr. uke. fra TRD
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Super!! Jag älskar Ryanair!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vel, Ryanairs markedsstrategi er jo i stor endring, så det skulle faktisk ikke forundret meg om de kom til Værnes.
Det er jo også en del destinasjoner Værnes mangler. Det er vel flere aktuelle destinasjoner. Kanskje de starter den sin første innenriksrute i Norge, Rygge-TRD? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
At de vil til Værnes er ikke bra i det hele tatt, de vil ta utenlandstrafikken for SAS og Norwegian.
Nei, ligg unna. Støtt norsk arbeidskraft istedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Stötta norsk arbetskraft.. Fler linjer med FR till Trondheim kommer ge mer turism och fler arbetstillfällen i näringslivet i Tröndelag så stötta norsk arbetskraft - säg ja till Ryanair.. eller är ett jobb i SK/DY mer värt en ett jobb i annan sektor???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Spanskekysten og Las Palmas har DY okkupert for lenge siden og jeg kan heller ikke se for meg at de går i strupen på DY til LON heller selv om det kun er tre ukentlige.
![]() |
![]() |
#11 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]() Quote:
Utover det holder jeg også en knapp på Tyskland.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har vel blitt rapportert fra andre hold at Lufthansa kommer med rute til Frankfurt fra ultimo mars 2011. Så da er det vel andre ruter som kan være mer aktuelle for Ryanair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg sitter å flirer over alle de latterlige kommentarene mot Ryanair på dette forumet... Det er valgfritt å reise med Ryanair, og det er valgfritt å jobbe i Ryanair.
Merkelig at hatet er så stort, det er jo samme folkene som liker fly, reising og som samtidig gnier ned på de siste kronene over hva en flytur skal koste som peprer dem. Har fremdeles ikke flydd med dem, men liker de mer og mer for det... Den dagen jeg skal prøve Ryanair så skal jeg legge listen der den bør være i denne prisklassen og regner med at de ikke kommer til å skuffe mer enn de elskede konkurrentene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
![]() Jeg tror også en del ikke forstår hvor mye FR betyr for turisttrafikk inn til Norge fra mange land som ellers ville gitt få turister. F eks Italia og Spania. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Skulle tro det var marked for flyvninger mellom Trondheim og London, Tyskland og Italia.
Det er en ting man skal merke seg. Vi er vant til å tenke på hvor VI reiser. Men det er faktisk folk som reiser i motsatt retning også. Og i Ryanairs tilfelle så er det en overvekt av italienere på flyene til/fra Torp til Italia. Så ikke bare tenk på hvor det er marked for oss nordmenn å reise. Tenk også hvor utlendingene vil. Verken Norwegian eller SAS kan matche Ryanair når det gjelder å bringe utlendinger til Norge. Det er jeg rimelig sikker på. Ellers er jeg av den oppfatning at markedet skal bestemme. Hvis folk ønsker å fly med Ryanair, så greit nok. Ser ingen grunn til at de ikke skal være velkomne til Værnes. Og hvis folk ønsker å jobbe for de, til de betingelser selskapet tilbyr, greit nok. Det er prinisppielt for meg. Markedet bestemmer. Ikke alle er enige der, og greit er det. Den dagen et selskap har et elendig produkt, vil kundene forsvinne og selskapet dø. Den dagen et selskap tilbyr for dårlige vilkår, vil folk ikke søke dit. Man verken kan eller bør forby McDonalds, selv om de ikke serverer gourmet måltider, eller gir de ansatte veldig gode arbeidsforhold. Og jeg er også av den oppfatningen om at om man kjøper inn stort, så bør man få rabatt. Det bør være lov å forhandle mellom to proffesjonelle parter. Den dagen jeg skal kjøpe bil, er det for meg naturlig at jeg ikke får samme pris når jeg kjøper èn bil, som når et firma skal kjøpe inn 20 like biler. De bør ha mulighet til å forhandle med produsenten, og ikke betale den prisen det står i ruta på bilen. Samme bør gjelde i flybransjen. Synes jeg. Alle seskaper forsøker å holde kostnadene så lave som mulig. Og når et selskap legger ned en avdeling her hjemme, og flytter den til India, så er det ikke for å drive veledighet. IMM
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Værnes ligger jo i "Ryanair-avstand" fra Trondheim, match made in heaven
![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Ligger Værnes nærmere Trondheim hvis en flyr med andre selskaper?
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ryanair hadde vel bare ca 2% vekst i november ifølge boarding.no, så de er nok på jakt etter nye markeder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aggressiv plan: Ryanair vil fly fra primærflyplasser. | C130 | Flyforum | 17 | 03-07-2014 13:40 |
Ryanair vil fly innenriks i Norge | kimpe | Flyforum | 68 | 10-01-2013 22:53 |
Vil du fly med Ryanair | LN-KGL | Småprat | 134 | 25-05-2012 09:30 |
Ryanair vil fly innenriks i Sverige fra 2012 | Trdfly | Flyforum | 27 | 08-10-2011 19:46 |
Ryanair vil fly i Norge | sail4fun | Flyforum | 26 | 04-09-2005 12:14 |