![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
er pr. dags dato udstyret med winglets ?
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Tror det här är en aktuell lista: LN-RNU/LN-RNW/LN-RRA/LN-RRB/LN-RRE/LN-RRF/LN-RRG/LN-RRH/LN-RRJ/LN-TUJ/LN-TUK/LN-TUL/LN-TUM
Och LN-RRL (som jag glömde ...) Last edited by RolfL; 31-10-2010 at 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
Star Alliance 737-883 LN-RRL har også fått winglets ettermontert og foreløpig er det den eneste -800 hvor det har skjedd. De andre er jo "født" med slike utvekster...
__________________
Mad dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 108
|
![]()
Tar opp denne tråden da jeg har et spørsmål,
eksisterer det planer om å montere winglets på -600, -700 og -800? Har reist med en DY -300 som hadde winglets, og da ville det vel ikke være rart om SAS's NGer fikk det samme? Har det kostnadsmessig noen hensikt? Om en er den miljømessige gevinsten stor? takker for svar fra dere som vet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
-600 er ikke sertifisert for winglets.
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,452
|
![]()
-600 er ikke sertifisert for winglets, og meg bekjent eksisterer det ikke planer om å installere fler winglets på SAS-maskinene. SAS har også en relativt kort gjennomsnittlig stagelength, og da er vinningen relativt beskjeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
NG'ene er det vel uansett uaktuelt å ettermontere winglets på, da de skal ut av flåten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,051
|
![]() Quote:
Det burde vært ganske opplagt hvis man fulgte med et minimum..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilke 737-700 har winglets? | B738 | Register- og ATC-Forum | 4 | 26-05-2015 09:40 |
Hvilke fly fra SAS og Norwegian har winglets? | Rigglaug | Småprat | 13 | 12-09-2012 23:38 |
SAS B737 og winglets | sk931 | Flyforum | 7 | 27-03-2008 15:09 |
B737 "classic" Winglets | Dag Johnsen | Flyforum | 0 | 07-09-2007 12:29 |
SAS og B737NG med eller uten winglets.... | LTH | Flyforum | 0 | 20-07-2006 21:04 |