![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Godt at alt gik fint
88 pax på en 738 en fredag eftermiddag er da ikke imponerende.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
|
![]()
Ja - hva i all verden har denne kommentaren med den aktuelle situasjonen å gjøre??? Der fikk du inn et stikk til
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Det har intet med at være negativ eller få ind et "stik" til. Jeg konkluderer bare udfra artiklens oplysninger. Men man kan jo læse bibelen som Fanden hvis man vil og det er der jo abenbart nogen absolut vil når indlæg ikke lige passer deres dagsorden.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,591
|
![]() Quote:
Det skal ikke mye rocket science til for selskaper som trafikkerer nevnte strekning å finne ut markedsandelen til konkurentene. Sett en mann/kvinne til å telle pax som går ombord på de ulike flightene inbound/outbound en dag eller flere. Tror du det skjer? Det er en rekke andre måter finne ut dette på også uten at det er ulovlig. Last edited by LN-MOW; 12-06-2010 at 04:58. Reason: fikset quote |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Hamar
Posts: 123
|
![]()
Overraskende at et danske er negativ til norwegian. Er dere virkelig å bitre der nede i sør?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Denne rute er meget interessante fordi der er tre selskaber der kæmper en blodig kamp om kunderne og derfor var oplysningerne fra artiklens også interessante. Men jeg kan da så bruge din egen argumentation på lige så tynd grundlag og spørge dig hvorfor nordmænd på dette forum er så negative overfor danskere - er i virkeligt så bitre deroppe nordpå?
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
LN-NOL som fikk en bird strike igjen, ikke noe galt-så flyet er i trafikk igjen;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
88 pax er ikke så galt det da, men sier heller ikke hvor mange flyet skulle ha på returen, eller senere flighter;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,494
|
![]()
Under 50% belegg på en fredag ettermiddag er elendig etter enhver målestokk - ikke mer å si om det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Under 50% belegg er ikke dårlig, hvis resten av flightene denne maskinen skal ha resten av dagen har bra belegg. Tror ikke NAS sender en 300 maskin nedover bare fordi en av flightene har under 50% belegg, når resten er bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Har inntrykk av at det i Norge er fulle flighter UT fra Oslo på fredags ettermiddag/kveld og inbound er rimelig slunkne. Kanskje det er tilsvarende i Danmark? NOL var på vei fra AAL til CPH.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,591
|
![]()
Kurt,
Du er nok den som er nærmest virkelighetsbeskrivelsen her og som tar siste stikk. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2009
Posts: 605
|
![]()
helt sykt at en post om birdstrike på AAL for norwegian kan gå offtopic så kjapt?? (to poster tok det....)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
|
![]()
Jeg beklager at jeg var med på å avspore debatten, men jeg klarte ikke å dy meg.
Når det gjelder deg FlyHi, så klarer du å trekke inn noe negativt uansett når DY kommer opp i poster. Jeg skjønner, etter et kjapt søk i gamle poster, at du av en eller annen grunn er grunnleggende imot DY og det må du få lov til, men kanskje du skulle prøve dem en gang og kanskje få en positiv opplevelse. Og for ordens skyld til slutt; Danmark er et av mine favorittland, jeg synes at danskene er et flott og omgjengelig folk og jeg er overhodet ingen motstander av SAS ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Svaret er i #4 rampen - det svarer seg å lese hele tråden før en spør
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
|
![]()
Faktisk synes jeg (hvis det da er tilladt at vende tilbage til topic et øjeblik !) at newslinket er bemærkelsesværdigt af flere grunde. For det første får den flytypen korrekt. Det er i sig selv ret usædvanligt når man taler mediers dækning af incidents. Og utroligt nok nævner den ikke ordet nødlanding og der er heller ingen sensationelle interviews med passagerer der udtaler at: "jeg troede at min sidste time var kommet".
Alt i alt god og faktuel information. Det fortjener at nævnes når det endelig sker. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian med birdstrike på Luleå 28JUN18 | Stromoren | Småprat | 0 | 28-06-2018 08:23 |
DY med birdstrike i Molde. | _volcom_ | Småprat | 3 | 01-12-2011 17:50 |
Norwegian OSL-AAL | jb1 | Flyforum | 1 | 13-01-2009 18:08 |
Widerøe med birdstrike | Vede | Flyforum | 7 | 28-08-2007 22:54 |
Røg i SAS fly i AAL | Guest | Flyforum | 3 | 14-09-2005 12:11 |