![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Da gjør man et nytt forsøk på å oppdatere underveis.
Denne gangen går turen til Barcelona via LHR med BA. Første strekning går med BA763 og sete 6A er setet jeg skal få gleden av å sitte i. Dette er første rad i Euro Traveller (økonomi), men har etter det jeg har forstått Club Europe-konfigurasjon (business). Med meg på turen har jeg min bedre halvdel som har fått sete 6C. Nytt kompaktkamera har man også fått seg siden sist så nå skal dere få slippe mobilkamerabildene mine ![]() ![]() Innsjekk og security var unnagjort på ca 15 minutter og man sitter nå i OSL-lounge og slapper av med litt mat og drikke ![]() Har god connection på Heathrow ("god" i mitt tilfelle betyr plenty med tid slik at man får tid til lounge ![]() Da ønsker jeg alle sammen en fortsatt fin himmelsprett og kommer tilbake med bilder og flere rapporter når man har fått installert seg på LHR T3.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ha en kjempefin tur. Vi venter på jevnlige oppdateringer. Er det fremdeles BA-lounge på T3 altså? Det er vel ingen BA opererte flyvninger som går derfra.
Regner med dere skal videre med Iberia, og da må dere sørge for sete så langt fremme som mulig. Bak er det sinnsykt trangt. Fremme er det tilsvarende god plass.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
BA flyr fortsatt fra T3. Bl.a. til Spania, Finland, Portugal (been there), Japan Australia, etc. etc. I hovedsak er det vel ruter som flys i samarbeid med IB, AY, QF og JL, samt at alle ruter med 757 går derfra (fordi man kun vil ha containerfly på T5).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Joda, her er det BA-flighter og BA-lounge
![]() Kommer straks med rapport fra flyturen fra OSL, samt litt bilder fra BA-loungen her i T3 ![]() Må bare hente meg noe å ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Med oppsatt avgangstid kl 11:55 for BA763 betyr det "gate closed" kl 11:35 (i alle fall i følge boardingkortet).
Ca 11:15 fikk man beskjed i loungen om at man hadde startet boarding ved gate 51 og vi satte kursen. Før pushback kom denne maskinen inn ved siden av. ![]() ![]() ![]() Beklager litt dårlige bilder, men selv med "Aerial Photo"-mode aktivert så kunne ikke kameraet helt vaske bort urenhetene på utsiden av ruta ![]() Klokken 11:54 tok vi av og satte kursen mot LHR. Knyttnevetesten bestått og siden man satt på 6AC så slapp man noen mellom seg siden midtsetet var redusert til plass hvor man kunne legge fra seg jakke og lignende. ![]() I Euro Traveller var det det vanlige fuglefrøet som ble delt ut. Fikk skylt det ned med noe godt drikke, så da var det helt greit ![]() Fikk lurt til meg et par bilder fra Club Europe gjennom gardinen, så her ser dere belegget, personalet, samt hva en på rad 5 fikk å spise ![]() ![]() ![]() ![]() Vil anslå belegget i Club Europe til å ha vært 85-90%, mens det i Euro Traveller må ha vært et sted mellom 90-95%. Ble noen strafferunder før vi fikk lande, men landet ca kl 13.10, dvs. 5 minutter før rutetid. 5 minutter fra gaten gikk man ned en etasje og ombord i en buss som tok oss fra T5 til T3. Turen tok ca 10 minutter. Ny sikkerhetskontroll på T3, men dette gikk relativt raskt og man var gjennom på ca 10 minutter. Ingen Fast Track slik som man har på T5. Nå sitter man i BA Galleries Lounge T3. Bilder fra loungen, samt utsikten herfra kommer i neste innlegg. Beklager eventuelle skrivefeil og andre feil. Ikke lett når man er rusa på champis ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Her kommer noen bilder fra BA Galleries Lounge T3.
En liten oversikt når man kommer inn ![]() PC'er til disposisjon ![]() Bar ![]() Sitteområde bak baren ![]() Sitteområde ![]() Bar 2 ![]() Vinbar m/Emirates A380 i bakgrunnen ![]() Meny ![]() Og rett utenfor vinduet pushet Emirates A380, så da fikk man tatt bilder av den også. ![]() ![]() ![]() Nå er det tilbake til mat og drikke og etterhvert BA486 til BCN ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Får legge til at det er Elemis Travel Spa og dusjfasiliteter her også. Dette var bak meg da jeg tok bilde av skiltet. Så hvis man vil vaske seg litt så er det gode muligheter for det. Og reiser man i Club World/First så er det også mulig å få booket seg en massasje når man er innom.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ser at Cathay Pacific også har en egen lounge her, så da tenkte vi å teste ut den. Får se om man kommer inn. Skulle i utgangspunktet ikke være noe problem
![]() Stay tuned...
![]() |
#9 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Har du noen bilder av maten på monkey class OSL-LHR?
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tipper det var omtrent som det her:
Også kjent som "fuglefrø". Forøvrig, fint med liverapport - godt noen passer på å utforske "ukjent" lanskap i T3.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fuglefrø slik som Discus postet var nettopp det man fikk
![]() ![]() Sitter nå i CX Business Lounge på T3 og jeg må vel si at dette er en gedigen nedtur i forhold til BA sin Galleries Lounge. Matutvalget består av noen ferdige sandwich, 2 røde og 2 hvite viner, samt Carlsberg og Tsingtao. Det sistnevnte nyter undertegnede nå. Ellers er det ikke mye varmmat her. Er noe "Hong Kong Fine Nudles", men synes ikke det smakte noe særlig av det. I tillegg vil jeg tippe at det er maks 50 sitteplasser totalt, så loungen er heller ikke så stor. Dusjfasiliteter og PC'er til utlån finnes her. Mulig det er bedre i CX First Lounge (får da håpe det...), men alt i alt knuser BA CX på loungetilbud. Kanskje ikke så rart siden LHR er deres hjemmebane. Tipper CX knuser det meste i HKG ![]() Vi blir sittende her og nyte Tsingtao til flighten vår er klar til boarding. Avgang med BA486 om ca 1 time. Flytid ca 2 timer og 20 minutter. Snakkes plutselig ![]()
![]() |
#12 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Man nyter ikke en Tsingtao, den drikker man bare
![]() Morsom live report! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da jeg reiste til Roma med BA i forrige uke, fikk jeg servert sandwich både til LHR og FCO i Euro Traveller, så jeg trodde kanskje de hadde gått tilbake til matservering.
Andre jeg har snakket med har opplevd det samme den siste tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Topp rapport, Johan ![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Her kommer en liten rapport fra BA486 (LHR-BCN).
Gate 24b var satt opp og vi møtte opp og så denne. ![]() Pustet lettet ut da vi skjønte at vi slapp å ta den helt til BCN ![]() Ble kjørt hit og vi gikk ombord i en A319. ![]() ![]() Det ble en litt forsinket avgang. Opprinnelig avgangstid kl 16:45, men vi var først i lufta ca 17:05. Beregnet flytid var opprinnelig 2 timer og 20 minutter, men kapteinen informerte om at det i dag ville være 1 time og 40 minutter. Bak gardinen fikk man valget mellom fuglefrø eller cookie og valget falt på cookie. Smakte godt! ![]() Da vi nærmet oss BCN og startet innflygningen støtte man på noen "heavy rainshowers" så man måtte ta litt omveier for å komme seg unna disse. Landet derfor 5 minutter etter oppsatt rutetid. Rett gjennom passkontrollen og hentet kofferten. Deretter ut av terminalen og inn på flybussen som tok oss med inn til sentrum hvor vi skal bo på Hotel Jazz. Kanskje det blir noen bilder av hotellet og fra Barcelona senere. Bildene i dette innlegget er tatt med mobilen fordi jeg hadde glemt å lade batteriet på det nye kameraet før avreise ![]() Snakkes ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 14-05-2010 at 10:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk så langt, vil gjerne ha BCN-bilder ! Har fortsatt Barcelona liggende inne på min yr.no-oversikt, og det ser ut til å bli bedre vær i morgen. Enjoy!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Satser på bedre vær imorgen ja. Ser ut som det er store sjanser for det
![]() Bilder fra BCN kommer sikkert senere. Ikke helt været for fotografering idag. Sitter nå på en Starbucks og slapper av etter å ha trasket rundt i diverse turistløyper. De har HRC her, Martin ![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og da fikk man sikret seg setene 6AC på BCN-LHR og LHR-OSL så da sitter man godt bak gardinen
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Wizz Air UK starter London Luton - Oslo/Bergen | Someone | Flyforum | 37 | 07-02-2020 15:39 |
Norwegian med Dreamliner på Oslo - Nice/Barcelona/Malaga S17 | thedude | Flyforum | 68 | 27-09-2017 13:01 |
Oslo london bosten miami new york london oslo | TONROY | TripReports | 8 | 19-05-2011 21:52 |
Oslo-Wroclaw-London Stansted-London Heathrow-Oslo | FlightDeck | TripReports | 8 | 01-03-2009 18:53 |