![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
|
![]()
@BoeingDefence la ut denne saken på Twitter for noen minutter siden.
http://ow.ly/1AMA5 Quote:
Quote:
Hvordan fungerer egentlig refueling av helikoptere i praksis? Det fungerer vel på en litt annen måte enn ved tanking av vanlige fly. Last edited by Twin Otter; 20-04-2010 at 17:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Ikke så veldig:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:He..._refueling.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
|
![]()
Hehe. Hadde akkurat googlet meg frem til det bildet selv.
Men alikevel. her handler det vel om en del presisjon for å unngå at drivstoff-slangen ikke vikler seg inn i rotoren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Det handler absolutt om presisjon, og det har vært noen uhell med dette.
Alikevel er både fueling-probe og selve slangen "svekket", slik at hvis rotoren kommer i kontaktet med objektet - så vil selvsagt rotoren ikke ta nevneverdig skade av det. Et eksempel er vel denne: http://www.youtube.com/watch?v=iyAMC7miuy4
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
U.S. Air Force C-32A (Boeing 757-2G4) Air Force Two | SE-SAM | Samlerhjørnet | 0 | 16-01-2010 20:00 |