![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Data warehouse consultant
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 449
|
![]()
En liten video fra litt simming i Kenneth Lie`s 737 simulator i Drammen.
Denne 737 NG`en er simulert utrolig godt. I tillegg benytter vi SAS sine sjekklister, imsdal vann og reelle performance kalkulasjoner for å få den helt rette stemningen. Man føler faktisk at man HAR vært ute og flydd etter en slik dag. Takk til Kenneth Lie som lot oss få komme i simulatoren hans. Så til litt relevante data for flyturen **************FLIGHT DATA**************** AC: 737-800WL REG: LNRRE LEG: OSL-SVG ATS ROUTE: SOTIR CO ROUTE: OSLSVGBA CPT: A. Bertheussen FO: K.R. Fjeldstad **************TAKE OFF DATA**************** DEP: RW 01L A3 TAKE-OFF AND LANDING REPORT SAS4054 ENGM-ENZV A/C LN-RRE B737-800 CFM56-7B26 PACKS: ON A/I: OFF V1: 145 VR: 146 V2: 149 TO-2: 87,9 % N1 ***ALL WEIGHTS IN KILOGRAMS*** PREPARED BY USER: KIM R FJELDSTAD //////// AIRPORTS //////// TAKEOFF: ENGM/OSL GARDERMOEN RWY 01LA3 FLAPS 1 ELEV. 681FT ( 208M) LANDING: ENZV/SVG SOLA RWY 36 FLAPS 40 ELEV. 29FT ( 9M) CONFIG: ------------------ REDUCED - DRY - FLAPS 1 - TO2 - A/C ON - A/I OFF ---------------- RWY 01L RWY 01LA2 RWY 01LA3 3600 M 3469 M 2696 M TO2 HW04 TO2 HW04 TO2 HW04 AT N1 FLAPS 1 AT N1 FLAPS 1 AT N1 FLAPS 1 +41 87.9 63307 C45-46-49 /+41 87.9 63255 C45-46-49 /+41 87.9 63255 F45-46-49 Vi hadde altså pent vær, rolige vindforhold med 4-5 knop i nesa under take off og en avgangsvekt på 62,9 tonn hvilket gav FLAP 1 og en del reduced thrust for take off selv på A3 (2,696 meter TORA). Masse reduced thrust altså - Det er vår måte å vise Day of Earth på, selv om det ikke ble på samme dag : ) http://www.youtube.com/watch?v=zr-H82jsc9E
Nyt videoen : ) Last edited by LN-RRE; 28-03-2010 at 00:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Posts: 913
|
![]()
Dritbra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Data warehouse consultant
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 449
|
![]()
Den er min, fått av en pensjonert SAS-kaptein. Kim har NG liste mens jeg har CL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jan 2005
Location: Kongsberg, Norway
Posts: 353
|
![]()
Tøff film i en fin simulator, men å påstå at det er en ekte simulator var kanskje en liten overdrivelse?
Mulig det er jeg som har stått opp med feil bein i dag, men når jeg leser topic så forventer jeg egentlig å finne film av to piloter som er i en full-motion simulator?
__________________
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Data warehouse consultant
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 449
|
![]()
Hehe, okay, kanskje en liten overdrivelse men ikke så veldig stor. Er jo en rimelig mer ekte sim enn flightsim! Men ser den, kunne forveksles med OAA sin full flightsim. Men morro var det0)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Posts: 913
|
![]()
kan du scanne den inn på dataen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Data warehouse consultant
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 449
|
![]()
Har mine tvil om at selskapet synes det er veldig bra om jeg gjør det. Må nesten ta litt forbehold. Vil nok ikke kunne bli distrubiert offentlig i alle fall. Send meg en pm du.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Location: Hurdal/Gjøvik
Posts: 1,399
|
![]()
Oioi, denne simmen tar virkelig from!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Merker man forskjell på å være i en 737-300 og en 737-800 ? | ArneAustenaa | Småprat | 10 | 27-09-2011 23:47 |
Hva foretrekker pilotene: 737-300 eller 737-800? | ENZV | Småprat | 6 | 22-06-2011 08:49 |
PacMin 1/100 SAS 737-700w og 737-800 | jewer | Samlerhjørnet | 1 | 31-10-2010 13:48 |
Sim flying på SVG Flymuseum med litt spotting included:) | Aleksander Maaland | Bilder & foto | 11 | 05-06-2009 19:39 |