Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-02-2010, 13:29   #1
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Norge Fortsatt etterdønninger av hendelsen med øks ombord i Kato air

Erstatningssak kommer opp i Ofoten tingsrett.

Quote:
To passasjerer går rettens vei for å kreve nedlagte Kato Air AS for erstatning i millionklassen.

Ofoten tingsrett starter tirsdag behandlingen av kvinnenes erstatningskrav, melder NRK Nordland.

De to er misfornøyd med erstatningen etter den dramatiske hendelse om bord i Kato Airs Dornier 228 den 29. september 2004, på vei mellom Narvik lufthavn, Framnes og Bodø lufthavn, Bodø der en av passasjerene gikk til angrep på cockpitbesetningen med øks. To av passasjerene klarte å passifisere vedkommende, så de skadede flygere kunne lande flyet trygt.

Til an.no sier advokat Terje Marthinsen, som representerer de to, at retten nå får ta stilling til kravet. Etter det NRK Nordland erfarer, krever den ene ca. 2 millioner kroner i erstatning, mens det ikke er kjent hvor mye den andre vil kreve.
http://hangar.no/permalink/47170.html

Last edited by MartinL; 02-02-2010 at 13:35.
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2010, 00:59   #2
sukram
ScanFlyer Gold

Default Re: Fortsatt etterdønninger av økse hendelsen ombord i Kato air

Jeg sier heller tja. Som om nordlendinger er en samling Bear Grylls-mennesker, kun ute etter en anledning til å ta saken i egne saker og ordne opp med ekstraordinært mot. Jeg tviler. Personlig mot hos enkeltmennesker er hva jeg vil trekke frem, fra Tana eller Ghana.
sukram is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2010, 00:50   #3
ILS2
ScanFlyer Gold

Default Re: Fortsatt etterdønninger av økse hendelsen ombord i Kato air

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=597412
Quote:
- Den enestående handlekraften kommer fra en nordnorsk kultur der folk var mer vant til å klare seg selv. Derfor unngikk de to nordlendingene å bli passive tilskuere til sin egen død, sier Weiseth, som er en av Norges fremste eksperter på krisepsykiatri.
Interessant teori som jeg faktisk er tilbøyelig til å være enig i. Jeg er i hvert fall ikke i tvil om at flyet hadde gått rett i bakken om det hadde skjedd med pax allá 07:45 OSL-ARN
ILS2 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules