![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
...som vi sier her i provinsen. 2009 har vært et år jeg ikke vil huske med glede, både personlig og medisinsk har det vært lite å glede seg over - men, jeg fant igjen min flyinteresse, Tom tipset meg om forum - og vips, så fikk jeg det lille lyspunktet jeg trengte for å komme gjennom hverdagen. Jeg har blitt tatt godt i mot her på forum, er takknemlig for det. Også en stor takk til de jeg har truffet personlig som en direkte hendelse ut i fra fly-fotograferingen. Også en stor takk for alle hyggelige tilbakemeldinger dere har gitt meg, både på mine poster her på forum, samt på mitt nettsted!
Som handicapped, så er vinter det samme som fengsel - dvs man er prisgitt andre for å komme ut, ellers er man stengt inne. Jo, det er fint å se på, den hvite vinteren - men ellers har jeg ikke så mye godt å si om den lengre, nå når jeg verken kan renne på ski eller spille hockey. MEN - jeg har ingen vinter-bilder i min foto-samling, så jeg bare måtte ut. Svoger er grei, kjørte 70 km hver vei for å måke/strø/spa frem bilen, pigger ble montert på krykkene, og pigg-såle under skoene. Sjåføren i ambulansen som skulle møte sitt sedvanlige fly på Sola, sperret øynene ekstra opp da han så denne skikkelsen i en gammel amerikansk bombe-fly jakke besteg den snø-lagte plattformen for fotografering. Vanligvis må jeg sitte på rekkverket når jeg fotograferer, men det gjør man ikke i 8 kalde grader. Derfor måtte jeg prøve å støtte meg inntil rekkverket med den gode foten (er lam i venstre foten) og den andre støttet opp av en krykke. Det var kaldt, helt for j??lig kaldt - min bukse frøs fast i rekkverket, og jeg måtte gi opp. Nå kan dere le av meg dere som bor andre steder i Kongeriget, som klager over -8, men med den ekstreme luftfuktigheten vi har på sørvest-landet (som faktisk er på høyde med mange asiatiske land), og det at vi ikke er så vante med sånn kulde (hadde 16 minus i natt...), gjør oss kanskje litt pysete... Men noen bilder ble det nå, ikke så spennende - men nå har jeg i alle fall vinter-bilder i min samling: Det sto 2 tvillinger og ventet på sitt herskap, for å ta dem helt ned til Venezia for å feire nyttår... Ja, jeg ville svært gjerne vært med... ![]() Til sammen tilbrakte jeg litt over 1 time på Sola, mesteparten i bilen - og hele denne tiden var begge tvillingene i gang med sine APU`er, hvilket man jo må i 8 kalde grader - og har man råd til privatfly, så har man vel også råd til å bruk APU i over en time... ![]() Har ikke fotografert fly siden CPH, så jeg kjente trangen til å feste et par 737 på brikken (en helt annen ting er jo at det ikke er så mye annet:-)... ![]() ![]() Da jeg kjørte turbuss, var min sjef alltid sint på mitt skulder-lange hår, og refererte til alle piloter som hadde så fint, kort hår... Ha-ha, da skulle han sett captn på denne skuta... ![]() En liten og kjapp, eller en stor og slapp... En sannhet med visss modifikasjoner... ![]() Når klokka er 12.00, det er sol og skyfri himmel, og man retter objektivet 183 grader sør, ja da sier det seg selv at man like godt kan leke seg litt med fotograferingen... ![]() Hvis ikke blir det sånn som her, fullstendig overeksponert og blast, med alle hindringer som finnes i veien for motivet, altså sådan jeg mener et fotografi IKKE skal være. Hm Hm, nå fikk jeg i hvert fall vist dere at denne lille kjempen var på besøk i dag... ![]() Ja, også jeg hadde satt opp slike øyne hvis jeg så en eskimo med bombe-fly jakke og grønne krykker i 8 kalde grader på en foto-plattform... ![]() Jeg var "uheldig" med alle reg. jeg fanget i dag, hadde dem alle fra før... Men ikke om vinteren... ![]() Snø-fjellet bare vokser og vokser... ![]() Så var der gang i den, som vi sier her i provinsen... ![]() ![]() Hver gang jeg ser en SAS maskin, tenker jeg på hvor vondt det vil være å miste dem. Jeg kommer aldri til å hive meg på "hyle-koret" som stadig vekk kritiserer alt rundt SAS (som sikker mye av er berettiget). Vi har mistet Braathens, trenger vi å miste mer...? ![]() Flere bilder kommer det garantert ikke fra meg i år, den globale oppvarmingen er sterkt overdrevet for øyeblikket, jeg er innelåst - åpen soning, jeg savner våren! Takk for meg, takk for det gamle - og et ønske om et riktig godt nyttår til dere alle... signing out 2009 Hei å hå H
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 30-12-2009 at 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Canonskytter
|
![]()
Fine og skarpe bilder som alltid Harald! En fryd å se på.
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Pene bilder Harald og takk for det gamle.. Måtte 2010 gi oss mer skips og flyspotting
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
hei å hå H
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den lille kjempen dro kl.16.45. Takker ellers for alle de fine bildene du har postet. Jeg ønsker deg lykke til med fotograferingen i 2010 ! Ønsker deg også et riktig Godt Nytt År!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fantasike bilder!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fine bilder Harald
![]()
![]() |
#8 |
Browncoat
|
![]()
Takk for det gamle ja, og satser på et bra flyår neste år
![]() Meget bra bilder og kommentarer (som vanlig ![]() ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for i år!
![]() Som vanlig meget fine bilder! ![]() Lykke til med hobbyen neste år, og jeg håper virkelig at du klarer deg godt med ditt handicap. Er ikke mange som fremdeles vil leve ut sin hobby etter ett slikt set-back. Det står respekt av det! Takk igjen for veldig fine bilder ![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for fine bilder og kommentarer, som vanlig. Godt nytt år til alle fotografene her!
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det ønsker jeg og!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Gode bilder, fine kommentarer!
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker også for alle bildepostene dine, de er en fryd for øyet.
Lykke til med spottingen i 2010 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flotte greier! Dette er 'dedication'! Ha et riktig godt nytt år, og med detta internettet (som jo er en døgnflue, det vet vi jo alle nå) har du jo også et vindu mot verden der snømassene stenger ellers deg inne. Hepp hepp!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flott Harald! Ser dere har mye sne der nede, nesten mer enn pr. nu i Tromsø... Det retter seg vel til etterhvert regner jeg med. Det har væert artig å se bildene dine og ikke minst kommentarene dine. Godt nytt år og takk for det gamle! Ser fram til et nytt spotterår både på land, vann og i luften.
![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Pensjonist
|
![]()
Takk for en fin bildeserie (+ de andre du levert). Ser også virkelig frem mot våren og varmere (og lysere) tider. Ønsker deg et Godt Nytt År.
Mvh. Dag H |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Pent lys i the Norwegian Winter Wonderland!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Takk vår herre det er torsdag.. | SudCaravelle | Flyforum | 23 | 27-09-2013 03:13 |
Takk for det gamle og godt nytt.. | T.A.K | Flyforum | 45 | 01-01-2011 13:29 |
I gamle dager var det mere spillerom | ENGM RAMP | Flyforum | 5 | 15-08-2006 23:36 |