![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Normalt gidder jeg ikke skrive raport om disse hverdagsturene, men nå har jeg fløyet morgenflyet fra Oslo til Kristiansand så mange ganger i høst at jeg syntes det var på tide, selv om det er en helt vanlig hverdagstur.
På tross av en hard helg som er dokumentert her og jeg heller ikke hadde fått en full natts søvn.....det hjelper ikke en dritt. Klokken 05:30 begynner den fordømte alarmen å gå av og det er visstnok på tide å komme seg opp. Halvseks er kanskje ikke tidlig for mange, men som en som til de grader er B-menneske som meg, er det rett og slett ubehaglig. ![]() ![]() Den store blå kommer etter et par minutter, og siden det ennå er for tidlig for rushet så er den relativt tom, selv om den fylles opp etterhvert som man nærmer seg jernebanetorget ![]() På tross av en søppelbil som stod i veien og de evigvarende gravearbeidene i Grensen, gikk turen greit og rakk 06:35 med hele 5 minutter. Jeg kan ta en senere trikk (noe jeg ofte ufrivillg gjør) og rekke 06:45 toget istedet og fortsatt rekke flyet som går 07:45, men forsøker alltid np 06:35 toget. Får noen få minutter ekstra margin, men aller viktigst. Dette er et direktetog fra Oslo S, og man dermed alltid får sitteplass, hvilket ikke jeg flere ganger har opplevd å ikke få hvis man må ta Flytoget som starter i Asker eller Drammen.....og som jeg ikke er morgengretten fra før så kan man love at jeg blir enda surere om "jeg" må betale 170kr for å stå til Gardermoen. Ankommer OSL 06:35, får en bagtag til bagasjen, leverer den hos SAS' bagdropp, får fingeren scannet og 07:00 står jeg i køen gjennom security, hvilket tar meg 5 minutter innen jeg er gjennom. SK205 er denne gangen satt opp på gate 26, slik at det ikke blir for langt å gå og sitter å surfer litt i halvsvime før det er tid for å gå ombord. Var LN-TUM som skulle ta meg til KRS idag.....akurat samme fly hadde jeg for to uker siden på samme avgang og da som nå var jeg godt plassert ved nødutgangen på 11A, så benplassen var det ikke noe å si på. Belegget denne morgenen vil jeg anta var noen litt over 90%, hvilket stort sett er hva jeg opplever på flygningene mine mellom OSL og KRS ![]() LH hadde tydelig ikke helt morgenen, for grisen til FRA noen gater bortenfor stod der forsatt, selv om den skulle ha gått for vel en time siden ![]() Push back på tid, men pga de-icing og litt kø for å ta av er klokken 08:00 innen piloten gir gass nedover 19L. Sovner for n'te gang, like etter take off, men våkner akurat i tide til frokostserveringen, hvor det på femkorns rundstykket denne ganger er pepper kylling og ost, som etter egg og tomat av favoritten av det SAS serverer til frokost innen Sør Norge (etter hva jeg har skjønt så er frokosten til Nord Norge litt annerledes?) Eneste jeg ikke liker er den med skinke og sennep, men har kun opplevd den en gang. ![]() Får fløyet inn noen minutter av forsinkelsen på den korte turen ned til KRS og lander 10 minutter etter rute. Bagasjen kommer som nesten alltid på KRS nesten med en gang og trenger ikke vente mer enn 1 minutt på den, før jeg kan plukke den opp og finne en taxi som kan ta meg i rettning Kristiansand Som vanlig på turene mine til KRS så leverer SAS varene og de har et produkt som både på frekvens, service og regularitet til KRS er overlegent konkurenten, og når prisene er ca like, så er man ikke i tvil hva man velger. Bare synd jeg ikke får bonuspoeng for alle turene mine til KRS, da ville tingene vært perfekte Last edited by Someone; 15-12-2009 at 09:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Trivelig med litt fra hverdag også, ikke bare fest
![]() Men når det gjelder LH bilde, så er det samme bilde som det før ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Fin rapport fra en rute jeg har testet diverse ganger selv den siste tiden.
Joda, forkost til Nord-Norge er langt bedre enn den i sør, med varme rundstykker og litt musli og yougurt. Den er omtrent identisk med frokosten på Eco Extra på intraskandinavisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Fin rapport fra hverdagen, kjenner meg veldig igjen fra den tiden flightene til jobb alltid var grytidlig, og det føltes meningsløst både å stå opp og å reise fra hun som lå der
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Veldig hyggelig med rapport fra slike turer også. Takker for den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Herlig med en såkalt "hverdagsrapport"
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Høst på Sola - 11.10.12 | chrSVGa380 | Bilder & foto | 11 | 12-10-2012 19:47 |
SK205 6/4 | Someone | Register- og ATC-Forum | 1 | 28-04-2011 17:27 |
Nok en gang... og denne gang i verdenstoppen også | LN-RRA | Flyforum | 30 | 13-01-2010 12:11 |
endnu en gang tilbage gang i BLL | Joker7913 | Flyforum | 2 | 01-10-2009 20:04 |
Høst | EB | Flyforum | 3 | 23-09-2007 20:31 |