![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]()
Ja, jeg kan forstå at dere skjelver. Av flere årsaker. . .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]() ![]() De som jobber med "five nines" har heldigvis litt andre muligheter for å rute om trafikken enn et flyselskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Knall tall fra Norwegian igjen. Bransjen er inne i tidenes storm og norwegian leverer som om solen skinte fra skyfri himmel.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Det er bare å gratulere dere i Norwegian. Flotte tall dette.
Og siden Widerøe også leverte gode tall, så heiser jeg like godt flagget ![]()
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]()
Hvis du studerer SAS prising de siste månedene vil du se at de dumper prisene dramatisk de siste dagene før flighten går. Helt omvendt av hva som har vært vanlig. Vanligvis er de siste billettene kostbare og de man tjener godt på. Antar at Norwegian og øvrige konkurrenter ikke har noe annet valg enn å følge på med det samme. Det blir ihvertfall en usedvanlig dyr affære for SAS som ender opp med både og miste passasjerer samt og ødelegge sin egen inntjening. Det blir en dyr affære for Norwegian også men de beholder ihvertfall passasjerene og vel så det.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
Join Date: May 2009
Posts: 15
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Så når yielden til et flyselskap er ned så er det på tide å slutte å fly med dem....? Jeg skjønner ikke helt hvor du vil, men det er godt mulig at det er noe sentralt jeg misforstår her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]()
Det som skjer er at SAS dumper prisene desperat.
Samtidig viser NAS at de ikke vil la SAS stikke av med passasjerene. Dermed holder NAS på passasjerene og øker endog med et par hundre tusen. Straffen er lavere yield. Det vil bli en kostbar lærepenge for alle. NAS har bra med penger i kassa etter emisjon og obligasjonslån. SAS må til de tre statene igjen og spørre om penger, håper de får det ! Mange arbeidsplasser på spill. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 451
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,460
|
![]()
Og aksjen en ned 3% på en flat børs......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Knall tall ja, sett i lys av klima de opererer i. Norwegian kruser inn med stål kontroll på yield nedgangen. Dette fordi norwegian her har en nedgang i yield som styres av hadlinger fra selskapet selv og ikke ytre faktorer som hos SAS.
Som du kan lese av pressemeldingen er yielden ned på grunn av innføring av større modeller. Norwegian har fått mange -800 maskiner siden november 08. Dessuten er drivstoff tilegget tatt bort, noe som gjør at yielden faller kraftig. Dette står i følge Norwegian for 90% av yield nedgangen. SAS derimot har en yield nedgang trass i reduksjoner i kapasitet, store kampanjer for å tiltrekke seg nye reisende og fullere fly. Dette er forhold som selskapet ikke har kontroll på. Derfor er tallene i dag svært bra, sett i lys av finanskrise og hvordan konkurrentene presterer på hjemmebane.
__________________
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 08-12-2009 at 10:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Location: Stockholm
Posts: 245
|
![]()
Tallene er vel ok. Fallet i yield kan forklares, greit nok.
Ökningen på 200.000 passasjerer sammenlignet med samme måned i fjor må jo selvsagt ses i sammenheng med ekspansjonen. Hvis jeg husker rett så har NAS hatt over 1mill passasjerer 3 eller 4 måneder på rad nå, fulgt av 930K i november. Jeg vurderer det til knalltall for NAS siste 4-5 mnd sett over ett, ok/bra i november isolert sett.
__________________
Stockholm |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 451
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Igjen 90 % av yield nedgangen er kontrollert av selskapet selv!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skandinaviske Trafikktall November | Cockpitview | Flyforum | 14 | 12-12-2014 12:17 |
DY Trafikktall November | LN-AFG | Flyforum | 0 | 04-12-2014 19:41 |
SAS - Trafikktall November | Dash | Flyforum | 5 | 06-12-2013 15:46 |
NAS , trafikktall Aug-05 | sail4fun | Flyforum | 12 | 07-09-2005 09:41 |
NAS TRAFIKKTALL APRIL | sail4fun | Flyforum | 3 | 10-05-2005 15:11 |