Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-11-2009, 14:23   #1
atck
ScanFlyer Gold

atck's Avatar

SAS Gebyr hos SAS - og ikke hos Norwegian ..

Edit: Jeg har fått svar. Case closed.

Siden folk liker å diskutere denslags her i forumet:

Jeg kjøper billett en vei med mine to barn og får 75,- i "honorar" på SAS.no. Dette gebyrer glemmer de visst å oppgi i reklamene der de regner sammen prisen for billett for SAS kontra DY.

Det står:
"Så enkelt er det. Alt det vi mener er viktig og selvfølgelig på en flyreise er inkludert i prisen.
Hos oss er en pris en pris. Slik blir det enklere for deg å velge den flyreisen hvor service er en selvfølge, ikke noe du må betale ekstra for!"

Men jeg betaler jo ekstra. Det gjør jeg jo ikke hos Norwegian ...

(Det får i realiteten ikke noe å si for meg, siden jeg slipper koffertgebyr hos Norwegian. Men det er prinsippet)

Last edited by atck; 05-11-2009 at 15:48.
atck is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2009, 14:26   #2
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: Gebyr hos SAS - og ikke hos Norwegian ..

Når SAS reklamerer med priser, er dette gebyret innbakt i prisen som står i reklamen. Det har blitt diskutert utallige ganger før her på forumet.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2009, 15:11   #3
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Når SAS reklamerer med priser, er dette gebyret innbakt i prisen som står i reklamen. Det har blitt diskutert utallige ganger før her på forumet.
Med den hyggelige omm enn ironiske konsekvensen at dersom du bestiller tur/retur blir totalprisen lavere enn summen av de annonserte enveisprisene, ettersom gebyret er 25,- per booking, ikke per flygning!
Old 05-11-2009, 15:07   #4
STUER75
ScanFlyer Blue

Hvor gamle er dine to barn?
STUER75 is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2009, 15:35   #5
Egil
ScanFlyer Gold

Egil's Avatar

75 kr i "honorar...
Syns dette høres ut som UM-gebyr på kr 150,- jeg...
Og da har SAS/WF 50% rabatt siden barna reiser sammen.

Dette "gebyret" kan ikke publiseres i prisen før flyselskapet har akseptert ansvar for barn som skal reise alene, og legges sådan til i ettertid.
Bestilles det på nett står dette klart og tydelig om man bare tar seg tid til å lese informasjonan man MÅ klikke seg forbi for å komme videre i bestillingen . . .

Se her:

Quote:
MERK DETTEersom dette er en bestilling for et uledsaget barn (UM) vil det på SAS/Widerøe-avganger tilkomme et gebyr. Det er ikke mulig å bestille billett for UM på andre selskap.

Pris
For uledsagede barn (UM) vil det på SAS/Widerøe-avganger tilkomme et gebyr på mellom kr 50 og kr 150 per flystrekning. På reiser utenfor Skandinavia er gebyret på kr 250 pr flystrekning.
Gebyret blir lagt til prisen når UM er bekreftet. Dersom flere barn mellom 5 og 11 reiser som UM sammen, belastes kun ett gebyr.
Vi gjør en forespørsel i systemet for UM, da det er et begrenset antall per avgang som kan reise slik. Om det ikke er flere seter tilgjengelig, kan ikke den opprinnelige pris garanteres på alternativ avgang. Vi vil ta kontakt FØR billett utstedes og avstemme med bestiller i slike tilfeller.
OBS! Vi sender ut en mail med ny totalpris inklusive UM-gebyr når UM er blitt bekreftet.

Alder
Nedre aldersgrense for UM er 5 år på reisetidspunktet.

ID
For barn under 12 år som reiser alene og ikke har ID kort, må foresatte bekrefte identifikasjon ved innsjekk og ved utgangen.
Barn eldre enn 12 år som reiser alene, må fremvise ID kort.

Er denne bestillingen IKKE UM?
Legg inn en merknad i feltet "Melding til wideroe.no" om at dette IKKE er UM

Ved å klikke på knappen "Neste" bekrefter du at du har lest og forstått ovenstående.
E!
Old 05-11-2009, 15:47   #6
atck
ScanFlyer Gold

atck's Avatar

Fett nok. Diskutert før, case closed.
atck is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules