![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Da er fredsprisen gitt til USA,s president Barrack Obama og vi kan defor forvente han til landet den 10 desember.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=574915 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nobelkomitèen kunngjorde nå nettopp at Obama får fredsprisen 2009 - da bør vi vel få noen bilder av Air Force 1 på Gardermoen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det var vel ikke så enkelt å ta bilder den gangen BillyBoy Clinton kom på besøk, men for all del - blir spennende og utfordre Secret Service.
![]()
![]() |
#4 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Er det noen som greier å ta bilder på OSL så er det oss. Secret service bør heller rådføre seg med oss, enn å jage oss bort
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banned
|
![]()
Jeg kommer!!
Er det noen som hvet når han kommer til oslo altså dato ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg sto var der da Air Force One landet før soloppgang med Clinton ombord i november 1999. For mørkt til å ta bilder med mitt daværende kamera. Denne gangen regner jeg det blir massivt oppmøte på Vollen og god fotodekning på forumet. Utdelingen er 10 desember. Når kommer han?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Lit overrasket over tildelingen, noe vel tidlig. Men nå får han enda mer ballast i jobben han har satt i gang med, samt at det stiller større forpliktelser til alle som er involvert i det pågående arbeidet. Lykke til! Håper inderlig at jeg ikke må på jobb i de dagene AF1 er på Galemoen!
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" Last edited by LN-MOW; 09-10-2009 at 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg fikk ikke engang få ta bilder fra jobben min engang.....ute på terrassen der. Det sørget Secret Service for
![]()
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Ta med kamera og sørg for å ta bilder neste gang. Vi har da suverenitet over egen jord fremdeles! Jeg begynner å bli mektig lei disse paranoide amerikanerne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fredsprisen begynner å miste symbolverdien, spør du meg, og nærmer seg "prisen for snille mennesker med makt som vi liker".
For all del, godt mulig Obama er en verdig fredsprisvinner - men kunne de ikke latt ham sitte noen år som president for å prove it first?? Jaja, hyggelig med AirForce One for OSL-spotterne da! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg blør av skuffelse. Skal det virkelig ikke mer til for å få denne prisen?
Her har mennesker ofret sitt liv gjennom tiår for fredens sak, så får en president som knapt har sittet et år, fredsprisen for 2009. Ikke noe galt med Obama, men jeg synes det er en respektløs tildeling i år!
![]() |
#14 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Skal ikke la tråden skli ut, men man får prisen utifra hva man har utrettet det siste året. Den baserer seg ikke på hva en person har utrettet de siste ti år.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
På Norske Vinger
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jamen så skal Obama vel til Skandinavien 2 gange i December.....forventer da bestemt også hans fremmøde til Klima topmøde i CPH i December, og når så alligevel er på disse kanter kan han jo passende aflægge et besøg i Sverige ved samme lejlighed, eller i alle fald ved Nobelfesten i STO(kan bare ikke huske hvornår den holdes !!)
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Et merkelig valg, spør du meg. Ingen som gjør det, men...
![]() Noen ønsker litt action med denne prisen og Jagland leverer i debuten. Uansett blir det nok ikke lett å få tatt bilder. Men spennende... Noen andre spennende spørsmål er jo hvor lenge han skal være her og hvor han skal bo. Tradisjonen tilsier jo at vinnerne bor på Grand, men det går neppe for Obama. Tipper Plaza igjen, som Clinton i 99. Men vinnerne pleier jo å være noen dager, det kan vel neppe Obama bli. Må få prisen tildelt og være på konserten. Kan fort bli i alle fall to netter med kaos i Oslo. Ser i svenske avsier at der forventer man han kommer også, og hilser på Kungen ettersom Nobel var svensk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva mer kan du forlange av Torbjørn Jagland. Nakkehårene reiser seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hvorfor må han lande på Gardermoen? Villie det ikke være like greit å ta ham ned på Rygge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
UK - Air Force på OSL, ikke hvilken som helst. | ENGM 911 | Bilder & foto | 10 | 25-03-2012 20:58 |
Spotter alert for OSL - German Air Force | Bronzee | Flyforum | 11 | 30-03-2010 13:43 |
U.S. Air Force C-32A (Boeing 757-2G4) Air Force Two | SE-SAM | Samlerhjørnet | 0 | 16-01-2010 20:00 |
Air Force 1 avreist fra OSL | LN-RPL | Flyforum | 25 | 11-12-2009 14:24 |
ATC-lyd Air Force One OSL | Airbus 330 | Register- og ATC-Forum | 0 | 10-12-2009 16:17 |