![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Nej vel...men det har denne JAT B737....hvad sker der egentlig hvis en hel
alu plade forsvinder op i den blå luft ??? Læs h fra A.net http://www.blic.rs/infocus.php?id=5039 Hilsen Ole Last edited by sk931; 24-08-2009 at 19:54. Reason: editing |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
Join Date: Jun 2009
Location: På en flyplass...
Posts: 41
|
![]()
hehe, den der er egentlig litt skummel... skruene er løse/borte i Framkant av plata..dvs når den er løs nok, vil vinden ta tak og røske den av, og den kan ende opp med å ødelegge horisontal stab/elevator(høyderoret) bak på flyet.
Sånn bortsett fra skaden som vil skje om den løsner, er det ikke stort..sitter en stor og tykk hoved-bjelke inni der. MEn klart...det SKAL jo ikke skje, og det der er sløvhet fra han som tar inspeksjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]()
Er ikke bare JAT som mister skruer. Har selv opplevd det med et selskap som har en hub der jeg sitter nå..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]()
Er et problem det der med disse classicene. Skal sjekkes hver S-check
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Location: BGO
Posts: 149
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]()
72 timer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]()
Jeg lurer mer: Er det hver 72. time, eller hver 72 flytime?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]()
Klokketime, hvert 3. døgn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]()
Takker
![]() *filler* |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Location: BGO
Posts: 149
|
![]()
Innenfor 72 timer. Så sjekkene blir jo tatt før det har gått 72 timer siden sist. Må bare passe på at en S-sjekk fks ikke "går ut" midt på dagen, når flyet er i rute. Da er det smartere å ta den sjekken kvelden før
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian med en skrue løs | IL-2 | Flyforum | 15 | 14-10-2010 03:52 |
Skal denne være løs? | 737-800 | Flyteknisk forum | 11 | 09-02-2010 18:05 |
Choochy er løs | LN-KKY | Flyforum | 1 | 01-11-2008 15:39 |
Elg løs i Lakselv | Redcap | Flyforum | 16 | 05-01-2006 00:16 |