![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Kona og jeg var i Ho Chi Minh City (tidligere Saigon) i Vietnam i april i år og det var kjekt å besøke et nytt land i regionen. Vi har tidligere besøkt Thailand, Malaysia, Singapore etc så det var på tide å prøve noe nytt :-) Jeg har laget dette reisebrevet som inneholder noen bilder, videoer, Google kart etc og du kan se reisebrevet på http://gardkarlsen.com/Ho_Chi_Minh_C...rip_report.htm . Vi fikk dessverre kun besøkt Ho Chi Minh City i Vietnam og jeg kunne godt tenkt meg å dra tilbake dit for å utforske mer av landet - men som vanlig hadde vi begrenset med tid på denne ferien og vi måtte videre til Kambodsja. Vel, ta kontakt hvis du har spørsmål eller kommentarer - jeg håper iallefall at reisebrevet kan gi et viss inntrykk av hva du kan oppleve hvis du drar til Ho Chi Minh byen :-)
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jaggu meg paa tide med noe nytt i travelbloggen din ;-)
Takk skal du ha. Var i bryllup i HCMC for en del aar tilbake. Frister med en tur tilbake ogsaa her |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Fin fin rapport, herlig med en rapport fra moderbyen min
![]() Angående valutaveksling ville jeg ha anbefalt deg å vekslet i gullsmed sjapper, da de gir deg bedre kurs enn vanlig bank, var i Saigon senest i mai nå og 1USD fikk jeg for 18,5k. Det med å krysse gaten, det er bare å gå, mopedistene unngår deg, stopper du opp så sliter du veldig, så det er bare å gå, altså. Retter opp markedet der du spiste, det heter Cho Ben Thanh (Marked = Cho på vietnamesisk). Godt å høre at du spiste Pho, kan kalle det for nasjonalretten vår. Men du skulle ha bestilt Pho med biff, da kylling egentlig bare en substitute :P "Note: there has been report of bag snatching by people on bikes. We did not see anything but our friend Kate had experienced it. So be sure to keep it in mind at least." Pass på synlige juveler og armbånd også ![]() Til tips om taxi vil jeg anbefale deg neste gang å bruke; Mai Linh Taxi Company og Vinasun Taxi Company, begge disse er de med best rykte, dropp de andre selskapene da de vil tjene mest penger på deg ![]()
Upcoming flights: Tja.. Last edited by akira; 28-06-2009 at 01:09. Reason: Rette litt på leif |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Spennende reisemål - skummet gjennom, men skal kose meg med den når varmen slipper tak i topplokket en kveld.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei og takk for tilbakemeldingen - har rettet opp Ben Thanh market ;-)
![]() |
#6 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Hei, omsider fått lest dette reisebrevet nå, veldig interessant.
Bodde noen netter på 2/3 stjerners hotell like ved Behn Thanh, 35 USD pr natt og veldig ok, kjenner jeg er litt mett av dyre, upersonlige internasjonale kjedehotell. MEN; har veldig lyst til å prøve ærverdige Continental når jeg er tilbake i HCMC senere i uken, 99 dollar på asiatravel.com ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hmmm...tror ikke jeg kommer til å bli mett av gode 5 stjernes hoteller med det første ;-)
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Reisebrev fra Vietnam - Hanoi og Ha Long Bay | RJon | TripReports | 26 | 23-07-2017 13:13 |
Finnair med Ho Chi Minh/Saigon W15/16 | Someone | Flyforum | 3 | 19-11-2014 22:12 |
Hvor bor man 2 netter i Ho Chi Minh (SGN) | Farmer | Reiseforum | 8 | 25-07-2014 05:15 |
Ho Chi Minh City til Bangkok | BGOflyer | Reiseforum | 4 | 10-10-2012 12:52 |
Tips til hoteller i Ho Chi Minh. | MisterOlsen | Reiseforum | 0 | 06-08-2012 11:46 |