![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 647
|
![]()
Sitter vanligvis bakerst i kabinen samme hvor langt jeg skal, så det har aldri vært aktuelt for meg å dra fram PC-en . Til Australia denne uken skal jeg sitte i World Traveller Plus og det står at det er strømuttak for laptop. Ser ut til at det blir Qantas 747 nedover og BA 777 hjem. Antar at det ikke bare er å plugge den inn? Hvis jeg trenger en spesiell overgang, selges det på flyet, eventuelt OSL/LHR eller må jeg i en databutikk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,709
|
![]()
På WT+ trenger du adapter, samme i alle BA-flyene. De har "EmPower"-plugger, dvs. 14 V likestrøm, så du må kjøpe en konverter som passer PCen eller en som lager 110V for deg. Jeg kjøpte min av PC-leverandøren, og den passet også i bilen. Selges på fly/flyplasser for ganske høye priser (500-700 kr), men man kan nok finne billigere. (Nei, det er ikke sigarettennerkontakt på flyet, men konverteren kom med mulighet for å bruke begge)
Noen linker: http://www.seatguru.com/articles/in-...ptop_power.php http://www.britishairways.com/travel...=searchResults http://www.flyertalk.com/forum/briti...er-needed.html
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 647
|
![]()
Takk. Likte dog ikke dette.
"Most airplane power systems are limited to approximately 75 Watts of power draw per seat. This means that a new 17" laptop, with a power-hungry processor, might not get enough juice to operate." Skal ha med maskin for å jobbe, så må ta med den kraftigste jeg har, blir spennende å se om den vil virke på flyet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,709
|
![]()
Vet at noen kommer rundt problemet med å ta ut batteriet og dermed kommer ned i akseptabelt forbruk. Evt. jobber på batteri, og lader med PCen skrudd av når man spiser o.l. Ser at HP-konverteren min begrenser forbruket til 75W, funker på BA og funket på SAS når de hadde det opplegget.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er det noe strømuttak til å lade en Iphone hos SAS? | ATC-flyradar | Småprat | 8 | 08-10-2014 00:20 |
Bærbar GPS ombord hos SK - hva er lov? | SpotOn | Flyforum | 12 | 15-06-2008 11:12 |
Kritisk til strømuttak i SAS fly | Hurum | Flyforum | 17 | 21-08-2006 13:28 |