![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Nå gjør WF som de har holdt på med i USofA i lang tid - sett håndbagasjen ved flytrappen og få den utlevert ved flytrappen på ankomstplassen. Sikkert et smart trekk, men det gjelder ikke alle ruter (kun CPH,GOT,ABZ)
Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Cimber Sterling gjorde det samme på CPH på torsdag på ruta til AES i en CRJ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Horizon som startet med dette har laget et merkenavn paa dette Al'a Cart....de server ogsa Mikrobrygget oel fra store flasker...neste steg fra for Wideroe...???
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Husker en delegasjon fra Widerøe faktisk var over og studerte konseptet for noen år siden (mikro-ølet altså). Desverre ble det ikke noe av - ellers hadde jeg benyttet meg av det i går.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Et meget smart trekk av WF dette. Jeg har inntrykk av de såkalte "kabinkoffertene" på hjul blir bare større og større og mange versjoner passer definitivt ikke inne i overheadbins på Dash'ene.
Dette er god service til kundene samtidig som selskapet klarer og holde snutidene bedre da boardingen tar kortere tid.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette er vel en praksis LH har brukt i mange år på sine ruter fløyet med CRJ. Jeg har iallefall vært borti dette på rutene fra FRA og MUC til TLS en rekke ganger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
N/A
|
![]()
KLC har også brukt DAA i lange tider på TRF...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Til og med små selskap som Welcome Air gjør det.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Dere som kan det - hvordan er det med vekt/balanse ifht. disse bagene? Er det håndbagasje selv om det stues bak?
![]() |
#10 | |
avsluttet
|
![]() Quote:
På f.eks KLM Cityhopper legges det til som LMC (siste minutt forandring). Lurer på om Cimber'n sa vi bare muntlig i fra til førerne om antall handbags. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
N/A
|
![]()
Lastes og regnes som ordinær bag i lasterommet ift. vekt og balanse...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Da løser man ingen "problemer" på den måten med andre ord - takk for kjapt svar.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
N/A
|
![]()
Man løser ett, og forsterker muligens tre andre...
![]() Mer plass i kabinen, mindre plass bak, mer vekt bak, og mer tidspress under turnaround... Time vil sjåv... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vi har gjort dette i lang tid, fungerer helt utmerket. Vekten legges til og vi gjør en standard korreksjon for hver bag på CG.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det tror jeg de har gjort alle steder der de har lov - tror blandt annet noen britiske flyplasser ikke tillater at det bringes opp baggasje fra lasterommet ved gate/stand.
Ang. Vekt og Balanse trodde jeg KLC regnet det som håndbag og at det ble registrert som bag i lasterommet á 0 kg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er korrekt at det ikke kommer noe tillegg på totalvekten, men det må taes hensyn til vekten i forhold til hold maximum. Har ved endel anlendinger opplevd at vi må flytte bag fra hold bak til hold foran for å unngå overskridelse av hold max. om det er mye DAA og mye bagasje ellers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvor forsiktig stues håndbagasjen? Dersom man reiser med f.eks bærbar PC skal det ikke så mye til det store uhellet er ute.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Den ville jeg tatt inn i kabinen (mest fordi jeg vil ha kontroll på den). Når jeg har reist med slike som tilbyr det så tar jeg bare ut lesestoff og laptopen før boarding og parkerer trillekofferten ytterst i gangbrua - meget praktisk.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Dette gjør ZK - utrolig genialt. Særlig fordi det ikke er noen overhead bins i Beechcraften'e de benytter seg av. Jeg har alle gangene jeg har flydd med ZK at håndbagasjen til alle ombord står linet opp på utsiden av flyet, før i det hele tatt vi går ut av flyet. Kjapt og effektivt.
Godt å se at WF kommer etter med dette!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Når flytrappen svikter | Someone | Småprat | 4 | 08-10-2017 00:20 |
Widerøe og Delivery At Aircraft | GinTonic | Reiseforum | 2 | 14-05-2014 11:07 |
"Avvist på flytrappen" | The Ticketor | Flyforum | 23 | 04-10-2007 12:04 |