![]() |
|
|
![]() |
#1 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
REF AIP SUP 17/08. TWY Y CLSD BETWEEN TWY F AND TWY G. TFC SOUTHBOUND
ON TWY Y SHALL TAXI VIA TWY F, W AND G TO HOLDING POINT RWY 35. Hvordan skal noe som helst av trafikk klare å komme seg inn til gate når all taxiway inn til selve terminalen og apron er stengt? Ifølge AIP-kartene for BGO, er det ikke mulig å takse via F(Den går inn til GA-området og SAS Teknisk-hangaren), og W står ikke oppført engang. Taxiway G er jo helt på andre siden av terminalen igjen. Jeg skjønner ikke noe av dette, kan noen hjelpe? ![]() AIP Aerodrome-chart: http://www.ippc.no/norway_aip/curren...NBR_2-1_en.pdf
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Location: Os i Hordaland
Posts: 889
|
![]()
Sjekk AIP SUP 17/08 så ser du at TWY på BGO har endret navn....
Mvh, |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,724
|
![]()
Så spør jeg fordi jeg ikke vet bedre
På AIP på IPPC står det at "Current API" er oppdatert 15 Jan. Hvorfor ligger det da gamle kart der?
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Location: Os i Hordaland
Posts: 889
|
![]()
Svaret er litt sammensatt, men det har med regler rundt ferdigstillelse og publisering av en AIP å gjøre. Gjeldende ble gyldig 15JAN, men den ble gjort ferdig og publisert lenge før. Den felleseuropeiske databasen EAD setter krav om at de skal ha nye data minst 70 dager før de blir effektive, og det er ikke lov å endre AIP etter at den er overført til EAD.
Mer om dette her. Mvh, |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Er det ikke lov å opprette midlertidige kart for et område når en endring er såpass kraftig?
Dette må jo lage ganske mye oppstyr når masse skal endres og ingen har charts for det.
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
|
![]()
Det er vel nettopp derfor vi har AIP SUP?
(SUP = Supplement?) AIP SUP 17/08: https://www.ippc.no/ippc/display_pdf...008_017_en.pdf
__________________
Mvh Gunnar |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Location: Os i Hordaland
Posts: 889
|
![]()
Yep, og kartene er i nevnte SUP.
Mvh, |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Jeg var trøtt i går.
Naturligvis ligger kartene i AIP SUP.
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Et lite spørsmål | Twin Otter | Reiseforum | 5 | 28-04-2010 18:37 |
Et lite spørsmål | Eriksan | Flyforum | 1 | 24-06-2008 15:50 |
Et lite jubileums-spørsmål | Utflyttet | Bilder & foto | 5 | 06-04-2008 12:50 |
Et lite spørsmål | LN-KOG | Flyforum | 6 | 14-02-2006 14:18 |