![]() |
|
|
![]() |
#1 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er det noen som kan fortelle meg hvor lang tid Standsted Express bruker fra flyplassen og inn til Liverpool Street Station?
Hvor mange ganger i timen er det avgang? Takk for hjelpen! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Stansted Express
The Stansted Express service is a regular and convenient train service between the airport and London Liverpool Street station. Trains depart every 15-30 minutes. Journey time: 45 minutes http://www.stansted-airport-guide.co.uk/london.html
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Her finner du tidstabellen for Stansted (Expressen) https://www.stanstedexpress.com/cont...CF1}&pageid=73
Du la sikkert merke til jeg har satt Expressen i parantes, og det er med vilje siden gjennomsnittshastigheten er rett i overkant av 75 km/h (distanse med bil 58,5 km og gennomsnittlig tid underveis 46 minutter).
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Enig, Express er noe misvisende for dette er et ganske vanlig engelsk tog som går til Stanstead. Ikke som Heathrow Express, men det duger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Man får kjøpt drikke fra vogner underveis. Regner med du lurte på dette også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Buss til Victoria er både billigere og mer praktisk etter min smak. Bruker rett over en time.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg tar alltid easyBus fra Stansted til Victoria eller Baker Street og tube videre. Rundt en 60-70 kroner en vei. Rundt 1t30min. I teorien mulig fra £2 men har aldri funnet billigere enn £6. Allerede booket seter på bussen til vår Londontur i mai
![]() Skal også bo på easyHotel. Igjen. easyGroup med Stelios i spissen kan det med reise. Venter bare på at easyJet skal åpne ruter fra Norge ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Grunnen til at jeg undersøkte muligheten er at der er en Business Traveller Exhibhition i Earls Court 10-12 februar hvor alle store flyselskap deltar i tillegg til andre store reiselivsaktører.
Hadde vært moro å vært der! Og siden jeg har et møte i Sandefjord 10 februar, kunne jo muligheten vært der til å fly fra Torp med FR den 11.1. og der koster t/r samme dag kun 99 kr. (Så blir det vel noen tillegg for å betale med kkort osv) Men vil det la seg gjøre å få noe ut av dagen ved å lande på Stansted 1045 og forlate igjen 1905 med tanke på tid på tog, innsjekkstid osv? Gode råd mottas med takk! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg har prøvd både National Express, easyBus og Stansted Express - og som TOS sier bør vaglet basere seg på tidspunkt på døgnet og hvor du skal til i London. Jeg har opplevd å måtte sitte 2-3 timer i buss til/fra Stansted - og det er ikke behagelig, særlig ikke i easyBus som jo ikke har vinduer. Stansted Express er ingen express og mitt inntrykk er at det relativt ofte er problemer med linjen. Billettprisen er dessuten relativt høy. Faren min mistet Norwegian-flighten sin til Oslo på grunn av toget og måtte fly med samme selskap til Bergen og videre med SAS til Oslo i stedet, med en totalkostnad på 4000 kr. Heldigvis dekket reiseforsikringen det. Skal reise til Stansted på onsdag - og gleder meg ikke... Synes det er en treig og slitsom flyplass, inkludert transporten til og fra flyplassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
FlightDeck, har easyBus busser uten vinduer? Må være utrolig kjedelig å være stuck i trafikken i en kasse uten vinduer hehe.
Har alltid vært vinduer på easyBus de gangen jeg har reist med de t\r Stansted-Victoria. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Joda, bussen har vinduer - men easyBus har festet reklamefolie over hele bussen - inkludert vinduene - slik at man i praksis ikke kan se ut. Denne bussen må være noe av det mer shabby opplegget jeg har vært med på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
ah, skjønner
![]() Jeg har vært heldig og er kjempefornøyd med easyBus ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
http://www.terravision.eu/london.html Avgang omtrent hvert 30. min begge veier. -BudFox |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
North Express | catocontrol | Flyforum | 46 | 06-10-2010 12:54 |
Iceland Express | LeftSaidFred | Flyforum | 6 | 30-10-2008 00:29 |
Sun Express | rampen | Reiseforum | 1 | 19-05-2008 13:28 |
Ryanair med Billund- London Standsted | Bll spotter | Flyforum | 3 | 19-07-2007 21:06 |
Iceland Express | ENGM RAMP | Flyforum | 13 | 18-05-2007 23:14 |