![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vet ikke om andre har fått med seg dette, men det skal bli slutt på lightere og fyrstikker i håndbagasjen og innsjekket bagasje. Men hvordan skal det håndheves? Det blir vel lagt inn sammen med de andre spørsmålene om bagasjen din.
Dritt for røykere som må kjøpe ny lighter hver gang de skal ut å fly. NBC |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Eller slutte å røyke, ser ikke problemet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Land of the free
![]() :smokin
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har da lenge vært forbudt å ha med seg ombord pga eksplosjonsfare?? Jeg har ihvertfall tolket reglementet slik når jeg skal fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Argumentet er at man ikke skal kunne tenne paa skoene sine .... som vaar venn 'Skobomberen' proevde.
Skulle gjerne vaere flue paa veggen paa roeykerommet paa de flyplassene hvor man fortsatt har roeykerom i steril sone ..... "er'e noen som har fyr??" *desperat leting i lommer* :smokin Eller staar det en TSA agent der klar til aa beslaglegge alt som kommer seg gjennom security? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Litt mer bakgrunn fra USA Today.
http://www.usatoday.com/travel/news/2005-02-15-lighters-on-planes_x.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Jeg syntes at amrikanerene begynner å ta en smule av her.. De har blitt så paranoide at det er helt latterlig.
Greit nok jeg har slutta å røyke, så for min personlige del spiller det ingen rolle ,men det jeg tenker på er hva blir det neste ? ikke lov å ha på seg sko pga fare for terror (ref skobomberen) Ikke forde det kan jo nesten regnes for en slags "terror" å ta av seg skoene på en varm dag etter å ha gått lenge ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
IATA har vel tidligere sagt at man kan ha med én lighter på seg, men ingen i hverken innsjekket eller i håndbaggasjen. Har fått et skriv om dette, men har ikke satt meg så mye inn i det nye ennå.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Superhai har rett. Det har så lenge jeg har holdt på (20 år) ikke vært lov til å ha fyrstikker eller lighter i hånd bagasjen. Det har skullet bæres på kroppen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]() "har de pakket bagasjen selv" "har de tatt imot gaver fra andre for å ta med på reisen" "røyker de" Hvis ja: "har de en lighter eller fyrstikker i lommen" Hvis nei: "god tur" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Får man dobbelt med poeng når man endrer opp der man kom fra? | Sykkelthor | TripReports | 13 | 05-02-2016 15:53 |
Hvordan ikke oppføre seg ombord i fly eller andre steder | krølle | Småprat | 4 | 15-05-2015 23:42 |
Sånn kler man seg ikke på et fly! | Concorde | Flyforum | 123 | 07-06-2007 13:57 |
Noen som har tenkt seg til USA snart? | Dag Viking | Flyforum | 12 | 09-11-2005 20:25 |