![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Her kommer en kjapp liten fotoserie fra østkysten
på Mallorca, fra Cala Mesquida (lengst nord på østkysten) og helt ned til Cap de ses Salines så langt syd man kommer på øya. Bildene ble tatt i september-måned, altså knappe to måneder siden. ![]() Ovenfor: fra en av strendene i "Cala D'or" (Playa Esmeralda). ![]() ![]() ![]() Alle tre bildene ovenfor, er fra Cala Millor. De tre bildene nedenfor er fra den desidert flotteste stranden på Mallorca (etter min mening), nemlig "Cala Mesquida" som ikke ligger så langt fra Cala Ratjada/Rajada. Ligger ca. 20 min. fra Cala Bona, og ca. 45 min. fra Alcudia-området: ![]() ![]() ![]() Tre bilder nedenfor fra "Cap de ses Salines", som er et meget flott og bevart område på øya. Området befinner seg på Mallorcas sydligste odde, grunnen er eid av en rik finansfamilie (March) som har nektet all bygging inkl. bedre veier ned til strendene. Veien ned dit er derfor tidvis smal (når man møter biler), men til gjengjeld er det også litt av ett syn som møter en - når man først kommer frem. Man kan se øyene "Conejera" og "Isla Cabrera" i horisonten, i tillegg finnes en rekke innsjøer og laguner med rikt dyreliv ute på denne halvøya: ![]() ![]() ![]() Noen bilder av leiebilene må vel også med, her er VW Passat 2.0 Tdi (Variant) st.vogn med automat - i såkallt "BlueMotion" utgave: ![]() ![]() ![]() Bilen hadde gått knappe 1300 km når vi hentet den, men så var den rimelig ny også - førstegangsreg. tre måneder før vi leide den. Bilen var utstyrt med 140 hesters-motor, og DSG-automatkasse - men ikke noe Bi-xenon lys desverre. Klarte på langkjøring å komme ned mot 0,55 på mila: ![]() ![]() ![]() ![]() Bildet ovenfor: opp mot +35 i solen, jo da - man skal ikke klage på temperaturen (men fordel med klimaanlegg i bilen). ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Så over til ett bilmerke som nok er ukjent for en
del, nemlig "Tata" - men som det finnes noe av her og der på kontinentet. Tata skal bl.a. bygge en ny bil i nærmeste fremtid, som visstnok blir en av de billigste noensinne på markedet - som samtidig blir en "fullverdig" bil (men det er altså ikke denne bilen, som jeg har avbildet nedenfor): ![]() ![]() På ett av oppholdene, bodde vi på SunWing Resort: Cala Bona - her kommer noen bilder fra Resort-området m.m: ![]() ![]() ![]() Bildet ovenfor viser nabohotellet, rett ovenfor veien. ![]() ![]() Noe av det lokale dyrelivet, disse to vagget bortover både gangstider og gressplen: ![]() ![]() Til min store overraskelse lettet disse to faktisk like etter disse bildene ble tatt, og opp til et tak i nærheten. Med den "egenvekten" disse hadde, ble jeg overrasket over at de i det hele tatt klare "lift off"!! ![]() Ikke så mye fly eller skipstrafikk i denne bildeserien til en forandring, men her er en større flyplass vi fløy over på en av turene - FRA / Frankfurt flyplass: ![]() Frankfurt internasjonale lufthavn er en av Europas mest trafikkerte lufthavn regnet i godsmengde, og en av Europas aller største lufthavn målt i antall reisende. (Alle bilder er som vanlig tatt med et lite kompaktkamera, Canon Digital IXUS:50 med "hele" 5 megapixler og kun 3x zoom. Gjør også oppmerksom på at bildene er redigert ved bruk av LCD-skjerm, bildene kan derfor oppleves som noe mørke på visse CRT-skjermer.) Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig!
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... Last edited by Blackhawk; 21-11-2008 at 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() Fin rapport! . . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Takker så mye for supre bilder fra Mallorca
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjempefin rapport. Passat`n var også lekker... Skjønner ikke hvorfor VW går bort fra dette designet på front/grill på de nye generasjonene...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Bilen ser ikke ut som noen bluemotion, men en vanlig Passat, da den har hvite blinklys, DSG og 140 hk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takker for alle kommentarer og tilbakemeldinger, hyggelig
at bildene falt i smak for såpass mange! SudCaravelle: jeg vet! Har blitt gjort oppmerksom på dette i ettertid, kjenner ikke til VW spesiellt godt selv - men sto faktisk "BlueMotion" på leiekontrakten - og bilnummeret spesifisert. Og innenfor bilgruppen jeg leide, er det kun automat - så da var det merkelig i såfall at "BlueMotion" var spesifisert overhodet i denne kategorien hos AVIS, men det går jo ofte litt fort i svingene for disse spanjolene... ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lite reisebrev fra en uke i Italia | staale | TripReports | 2 | 25-07-2018 22:06 |
Ett lite bilde fra Florida | Marius_S | Bilder & foto | 3 | 02-09-2012 10:54 |
Et lite reisebrev fra Malaysia | gardkarlsen | Reiseforum | 3 | 04-12-2008 22:21 |
Ett lite besøk i en An-124 | Lennart | Flyforum | 6 | 07-06-2006 21:56 |