![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Om en uke eller to kommer jeg med både tripreports og omfattende reiserappporter Peru...
Men siden tripreporten er fra CUZ lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med et noe komplisert spørsmål...... Kommer tilbake til grunnen senere. Hvor lang take-off distanse ( ca) trenger disse tre flytypene på en flyplass 3.300 m over havet, temp 20 C, null vind, 100 % load og skal ha airborne-time ca. 1 time med reserver etter gjeldende regler ?? Har en følelse at dette er noe Brendas kan ??? ![]() En årsak til spørsmålet er at inntil noen få år siden var det kun flyginger morgen og ettermiddag med 737-200 grunnet varmen midt på dagen. I dag flyr LAN skytteltrafikk hele dagen med A319/318. I spørsmålet ligger selvfølgelig om 737-700 kan matche dette. Pr. i dag flys ikke 737-700 på CUZ.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
73G både matcher og overgår 319 når det gjelder TO performance.
Hvis du er ute etter spesifikk banelengde for ulike vekter og temperaturer så kan du lete litt på siden til Boeing. Tror ikke Airbus har de samme grafene tilgjengelige på nett. Kan vel si at 73G trenger ca 4700 ft, ISA+15C, 6000ft PA og en TOW på 55 tonn. En 732 trenger ca 7500ft, ISA+15C, 6000ft PA og en TOW på 44 tonn Last edited by Dag Viking; 20-10-2008 at 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Topp, men 737G mot 732, litt relativt. Tenker på altitude.......
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]()
Jeg sitter nok ikke på software for å beregne denne typen ting, så det blir bare (gu)es(s)timates for min del.
Quote:
Men, en takeoff distance et sted rett i overkant av 6500ft vil jeg anslå for både A319 og 73G. Med en 732 snakker vi nok om ~8500ft. Quote:
![]() Quote:
Joda, men som med diverse annen info er ikke Airbus like flinke til å gjøre det tilgjengelig ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Ah, my bad. Jeg har ikke regnet med 100% load, jeg la til grunn ca 80% LF med dertil typisk ZFW.
Med linkene til Brendas ser det ut til at A319 bruker knapt 4500ft. Last edited by Dag Viking; 22-10-2008 at 23:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Seating på 737-700 | Karasg | Småprat | 7 | 21-11-2012 22:11 |
OSL Austrian 737-700 | Hermann SF | Spotteralerts | 7 | 07-08-2011 11:04 |
Braathens 737-700(m. flag) 1/200 byttes | laurenz | Samlerhjørnet | 0 | 24-07-2011 13:28 |
BU 737-700 på Ebay | Olebno | Samlerhjørnet | 8 | 18-06-2005 09:23 |