![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,613
|
![]()
Jeg fløy med et lavprisselskap (ikke Ryanair) og jeg ble ti timer forsinket p.g.a. tekniske problemer. Selskapet leide til slutt inn et annet fly. dette burde de ha gjort langt tidligere ettersom det var åpenbart at med flere fly med tekniske problemer ikke ville være i stand til å fly innen rimelig tid. Informasjonen som ble gitt var svært mangelfull. Jeg ble nødt til å ta taxi fra flyplassen ved ankomst for å rekke frem til sentrum før siste metro gikk. Jeg skrev til selskapet å bad om å få dette dekket ettersom forsinkelsen var svært lang og selskapets service var under enhver kritikk. De nekter å etterkomme kravet og henviser bare til masse svada. Er man fullstendig prisgitt selskapets goodwill for å få refudnert slikt. EU - regler omfatter ikke dette, men er det noen praksis/regler på dette ellers?
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]()
One of the advantages of "no-frills-airlines"....
Du burde ha krav på dette, men troligvis vil du aldri få noe som helst fra de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,613
|
![]()
Jeg tror ikke det heller, men på flyplassen sa de, send alle krav til selskapet, uten å opplyse at de ikke dekker noe. Det burde være en brekkstang. Jeg har reiseforsikring, men jeg vil heller at selskapet betaler, da jeg ikke finner meg i så håpløs oppførsel. Egentlig er Ryanair bedre enn mange andre lavprisselskaper, de har sjelden forsinkelser.
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]()
Det er vel også noe som er praktisk for flyplasspesonalet: "Ta det med flyselskapet".
Da slipper de å hjelpe til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,613
|
![]()
Sant, men slike utsagn forplikter. det ble til og med delt ut kort med adresser for hvor man skulle rette krav. Da kan ikke, etter min mening, selskapet komme etterpå å si vi innvilger ikke noe som helst. Men personalet på flyplassen var vel redd for å lynsjes av en rasende mengde passasjerer om du sa at ingenting dekkes.
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]()
Enig - dersom de deler ut kontaktinformasjon så forplikter det!
Men det er nesten en kamp som du (dessverre) kommer til å tape. Dersom du flyr fra Norge så har du forbrukerrådet, men det er langt værre i andre land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Personalet på flyplassen kan selvfølgelig ikke ta avgjørelser på krav der og da, det har dem ingen myndighet til. Det synes jeg ikke er rart eller opprørende, men jeg skjønne at det er irriterende.
EU-reglene, som ikke er så altomfattende som mange tror og heller ikke så enkle å tyde, skal gjelde alle flyvninger enten fra et EU-land eller fra et tredje land til et EU-land om det er med et EU-flyselskap. Finnes ingenting i teksten som unntar LCCer fra loven. For å illustrerer at reglene ikke er skrevet på en veldig tydelig måte så kan jeg nevne at jeg har et 16 sider langt dokument der et advokatfirma ("Specialists in Air Law") prøver å tolke og forklare en del av reglene. Og man finner ordene "unclear" og "not clearly specified" en del steder... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,613
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]()
Gjør det - og kom tilbake med info her hva som blir utfallet. Intressant!
Hvilken strekning / flyselskap var det du (til slutt) fløy med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,613
|
![]()
Jeg velger å la selskapets navn være usagt, men det var fra OSL.
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]()
Uansett - keep us posted! :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
OSL Slave
Join Date: May 2006
Location: OSL
Posts: 769
|
![]()
Ta et søk her inne etter en annens kamp mot Ryanair for refundering av utgifter, han gikk til et slags "søksmål" uten at det kosta de store utgiftene ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: TRD
Posts: 493
|
![]()
Selskapet Euclaim nevnes i en Dagbla-artikkel i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,613
|
![]()
Jeg henter opp denne tråden igjen. Selskapet var Sterling og ettersom selskapet nå har gått til de evige jaktmarker er jeg faktisk litt overrasket over at jeg fikk noen penger i det hele tatt. I forrige uke kom det inn noen penger på min konto som kompensasjon for ekstra måltider på Gardermoen, vil jeg tro. Taxi o.l. dekket de ikke. Jeg vet ikke detaljene, ettersom jeg ikke har mottatt noe brev ennå, og sikkert aldri får det p.g.a. den oppståtte situasjonen. Sterling synes sikkert jeg var kunden fra helvete som aldri gav seg, så deres siste stikk var å la meg betale gebyrene for bankoverførselen fra Danmark, jeg må nesten le. Det er synd på selskapets ansatte, men når et selskap opererer på denne måten er det ikke rart det går som det gikk.
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny EU-dom om kompensasjon ved forsinkelser | kimpe | Småprat | 12 | 29-06-2019 22:27 |
Thomas Cook om kompensasjon ved forsinkelser | Cockpitview | Småprat | 0 | 16-02-2015 15:26 |
Kompensasjon ved forsinkelse? | Skipskatta | Småprat | 9 | 11-11-2012 21:23 |
Kompensasjon ved forsinkelse | A-380 | Reiseforum | 8 | 09-12-2009 07:39 |
Qantas får $77m i kompensasjon for A380-forsinkelser... | Trety | Flyforum | 0 | 18-08-2006 09:58 |