![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal møte min far førstkommende fredag på OSL, hvor vi sammen tar DY til STN. Han kommer med fly ifra Trondheim, det også DY. Billetten jeg har bestilt til han, er helt klart en transferbillett, da begge billettene er gjort på en bestilling. (Ruten kom opp som et alternativ på DYs sider)
Når jeg nå sitter online for å se over reiseruten, ser jeg at det står "Det er viktig å merke seg at Norwegian krever minimum 90 minutter overgang for bytte av fly på transittflyplass." Det er 70 min mellom hans fly, så om det skulle bli forsinkelser, er det virkelig sånn, at det ikke er DYs ansvar, når de selv har "foreslått" denne ruten??! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dersom DY har solgt billetten er jeg overbevist om at han blir tatt vare paa dersom dette gaar galt. Det kan dog vaere en mager troest med deg paa vei til London og pappa igjen paa OSL.
70 minutt skal normalt sett holde i massevis paa OSL. Naar du stepper av flyet paa innenlandspiren er det jo ingen sikkerhetskontroll man skal igjennom saann at det tar maks 10-15 minutter i raskt spasertempo ut til Non Schengen gatene. Dersom man er bekymret, kan man jo forsoeke aa ringe DY og dele bekymringen med dem og hoere hva de har aa si. Kanskje de booker om til en tidligere avgang (om mulig) naar de har solgt en, ifoelge DY selv, risikabel booking |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Må si jeg stusser litt over pkt. 10 i reiseinformasjonen fra Norwegian, http://www.norwegian.no/sw185.asp
Quote:
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Litt vel selektiv lesing og/eller cut'n'paste, for her er enda et utdrag fra samme punkt:
Quote:
Helt sikkert noen som sitter i en eller annen DY-skranke som kan forklare litt bedre hva som er praksisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det de da sier er at hvis det er mindre enn 90 minutter mellom ankomst og avgang, så er det ditt problem. Mer enn 90 minutter så ordner de opp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Synes som kunde at det ikke er SÅ lett, pkt.10.1 sier en ting, bokking motoren deres sier jo noe annet, i tillegg tar de ekstra betalt for gjennomgående billett. så strengt tatt blir billetten dyrere da ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva står det øverst til venstre på reisedokumentet? "Connecting flight - in transit" eller noe? Da tar DY ansvaret.
Det er ikke lenge siden 90min regelen ble innført, er det lenge siden reisen ble booket? Desverre er det slik at informasjonen på hjemmesidene ikke er oppdatert, det er også flere tilfeller hvor det opplyses om èn ting, mens det står noe helt motstridende et annet sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Da er det bra med observante kunder (og ansatte) som kan melde inn slikt. Vef f.eks ikke hvor mange ganger jeg har korrigert bort "SAS Braathens" på nettsider nå... ![]() E!
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Sorry for selektiv cut'n'paste tidligere, men det endrer ingen ting. Poenget mitt var at de skriver at de er punkt-til-punkt og ikke tar ansvar for videre forbindelse med mindre de har skylden for forsinkelsen (skulle bare mangle). Hvis det eks. er vær eller ATC-restriksjoner så skriver de at de ikke tar ansvar for videre forbindelse. Ifbm. 90 min regelen sier de ingen ting om det gjelder gjennomgående billetter eller ikke.
Cedlind, du skriver, "jeg antar...", men det er ikke holdbart ifbm. slike juridiske tekster. Man skal ikke måtte anta noe som helst, det må stå svart på hvitt hva som gjelder.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Selv hadde jeg en episode i vinter til Kenya hvor KLM dreit skikkelig i skuffen. Personalet i AMS fortalte meg at så lenge man kjøper en gjennomgående billett så er flyselskapene i følge luftfarts regler ansvarlig for å dekke kostnadene for å få deg frem til din slutt destinasjon ved eventuelle forsinkelser eller innstillinger. Nå skal det jo sies at KLM har gode frekvenser gjennom SKY TEAM, men prinsippet burde vel være det samme for alle som tilbyr gjennomgående billetter? Jeg tviler på at Norwegian påberoper seg regler og rettigheter for forsinkelse når de selv tilbyr gjennomgående billetter fra en destinasjon til en annen. Da må de jo også stå for den risiko dette kan innebære. Mulig det også er derfor de ikke tilbyr slike billetter på tvers av hele sitt rutenett, men dit de med sikkerhet kan sende pax dersom det skulle oppstå problemer. Last edited by MartinL; 07-08-2008 at 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
må man ikke betale et gebyr for å få gjennomgående billett med DY?
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jo gebyr må man ut med som "forsikring" for connection som de sa selv en gang. Må betale gebyr for sete og bags pr. leg dersom man ønsker slike tjenester også.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror DY boer oppdatere sine vilkaar litt bedre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
jeg derimot stusset over, er hvorfor, for det som du skriver er sikkert rett, kan det da ha seg at selger reiser på egne sider med ned i :50 mins transfer tid på Osl? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
krølle - se pkt 10.1: http://www.norwegian.no/sw185.asp
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Fant det, takk. Og synes de driver med villledning av kundene. Hva skal en kunde tro, at det som ligger inne, altså f.eks 50min er nok. Eller skal jeg stole på punkt 10.1? Vikrer litt, ja du får være med, nei forresten kanskje ikke ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Blir spennende å se hvordan det går idag, og en får håpe på ingen forsinkelser fra TRD! Må innrømme jeg er litt spent!
Sitter på Grand hotell, (som btw var kraftig skuffende!) og skal snart ut i oslos gater en liten tur, før det bærer til OSL. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer | Mekum | Flyforum | 692 | 17-12-2024 17:23 |
Transfer i Miami | cforoe | Reiseforum | 22 | 06-07-2016 20:32 |
Transfer Torp | CRJ900 | Reiseforum | 3 | 25-01-2014 19:18 |
Transfer T5 LHR | Chriscross | Reiseforum | 1 | 06-11-2010 12:37 |
Transfer i Barcelona? | anders320 | Flyforum | 10 | 15-06-2008 18:02 |