![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
http://www.dinside.no/php/art.php?id=774338
Kan bli innbringende for meg dette her ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
fra dinsider;Flykonsulenten Robert Mann i Port Washington i New York mener det er logisk at flyselskapene nå begynner å ta seg betalt for passasjerenes kroppskilo, fordi det er slik det fungerer når fly brukes til å frakte varer.
Den første flyselvskap som tar kilo pris, vil få en runde i mediene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er ikke 'bare' aa starte med noe slikt heller. Vekter skal anskeffes, kalibreres, offentlig godkjennes ... hvem skal betale for dette? Det vil ogsaa kreve mer ressurser rundt check-in .. det er ogsaa i grenseland for diskriminering i henhold til 'handicap-reglementet' her borte .. dette er nok mere et tankeeksperiment enn faktisk planlegging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Tviler endel på at dette blir en realitet da det isåfall trolig vil bryte med enkelte anti-diskriminasjon lover. Mennesker er faktisk bygd forskjellig og noen er tyngre enn andre uten at de nødvendigvis er feite av den grunn, men er rett og slett høyere, tyngre og større av vekst. Skulle jeg f.eks slange med ned til under 70kg ville nok folk trodd at jeg led av alvorlig anoreksi da jeg ikke ser spesielt feit ut med dagens 90kg (selv om et par av dem består av øl og wienerbrød og er litt ekstra sånn sett)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Kunne jo vært en inspirasjon til å gå ned noen kilo...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror også at dette hadde vært slutten på Internet-salg av flybilletter - det er vanskelig nok med elektroniske signaturer i dataverdenen
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er tross alt individer man transporterer, ikke varer....En skummel utvikling - sannsynligvis tuftet på den vanlige "forakten" for folk som har noen kg for mye. I neste instans vil jo vi over 100 kreve at f.eks. rullestolbrukere også må betale for ekstraservicen (?) Men denne saken kommer jo opp av og til - en populær sak som engasjerer og skaper mange oppsalg...
På DinSide.no i går, og snappet opp av "avskriverne" i VG i dag... jadda. Last edited by AirbusTrond; 07-06-2008 at 18:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
EDIT: Mente det som et svar til denne quoten
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 07-06-2008 at 23:13. Reason: Glemte å quote |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
Glem det. Uaktuelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Browncoat
|
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
To personer skal ut å fly. Begge veier 90 kilo, den ene er 180 høy, den andre er 190. Han som er 180 får da en høyere BMI. Skal han da betale mer, selv om han veier like mye som kameraten? Begge "bruker" jo fortsatt like mye fuel..
(Selv er jeg i mot hele greia om at man skal betale etter hvor mye man veier, så kan de som vet hvordan jeg ser ut lure på hvorfor...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da får jo setene være av variabel størrelse også da så de småvokste får tilsvarende mindre plass også!
![]() |
#13 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
*tenke BSSW, tenke*.... Trøtt... Er imot hele greia jeg også
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
Dette er umulig, baade av praktiske og legale aarsaker. Overvekt er et 'handicap'. Dermed faar du alle mulige diskrimineringslover aa ta hensyn til. Husk at i Canada kan du ikke engang ta betaling for ekstra sete.
I tillegg kan du ikke selge billetter uten aa ha paxen paa vekta. Hvordan loeser du det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jeg er helt enig at dette aldri vil la seg gjennomføre - ei heller at det skal være et mål. Men det blir litt rart når en liten spinkel dame med kanskje noen kilo bagasje for mye som må betale overvekt og personen som sitter ved siden av henne veier alene mer enn damen selv og all bagasjen hennes...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Men hvorfor skal (små) damer alltid ha med seg så mye tung bagasje?
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg er positiv til at alle kan betale per kilo, men stiller meg tvilende til hvordan det skal gjennomføres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skal vi se om en liten vri på temaet kan friske opp diskusjonen. Nå har flere ansatte i Air India mottatt et ultimatum - slank deg eller bli satt på bakken.
Quote:
Kilde VG Nett: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=516266
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Småfly landet på Kjeller med 50 kilo hasj | flugger | General Aviation og sjøfly | 24 | 20-01-2019 08:53 |
Norsk drone kan fly fra Oslo til Milano med 15 kilo utstyr | BraathensSafe1985 | Flyforum | 5 | 24-12-2014 23:30 |
DAT (C) , hvor mange kilo kan jeg få med meg ? | sail4fun | Reiseforum | 4 | 12-12-2012 11:44 |
Hunder over 8 kilo ombord, kun DY? | Polaris | Småprat | 3 | 01-11-2011 12:50 |